قیمت خودرو

تقاضا برای خرید خودرو کاهش یافت؛ آیا باید منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟

شواهد حاکی از آن است با اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین میزان تقاضای مردم برای خرید خودرو با کاهش مواجه شده که احتمالا نتیجه آن کاهش قیمت خودرو خواهد بود.

با نگاهی به گذشته متوجه خواهیم شد که افزایش قیمت بنزین باعث کاهش تقاضای خرید خودرو می‌شود که نتیجه آن رکود بازار خودرو خواهد بود. بسیاری از فعالان بازار خودرو کشور بر این باورند با اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به‌زودی تمایل مردم برای خرید خودرو کاهش پیدا کرده و شاهد رکود در بازار خواهیم بود. جدیدترین بررسی از بازار خودرو کشور نیز همین ادعا را تایید می‌کند.

کاهش خرید خودرو در بازار

محمد مولایی، یک فعال بازار خودرو کشور اعلام کرد امروز، 26 آبان 98 در بازار شاهد رکود بوده‌ایم و بسیاری از خریداران به دلیل افزایش قیمت بنزین خواهان خرید خودرو نیستند. وی افزود البته قیمت برخی از خودروها به دلیل افزایش نرخ ارز با رشد همراه شده است، اما در بازار شاهد خرید و فروش نیستیم و مردم صبر کرده‌اند تا تاثیر این افزایش قیمت بنزین بر روی قیمت ماشین مشخص شود.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در خصوص کنترل قیمت‌ها در بازار اعلام کرد:

با هدف حفظ حقوق مردم و مقابله با سوء‌استفاده‌گری عده‌ای از سودجویان،​ بعد از افزایش قیمت بنزین​، دستور داده‌ایم که هیچ نوع افزایش قیمتی در کالاها نباید رخ دهد و اعلام می‌کنیم هر نوع افزایش قیمت یک تخلف است. برنامه ثابت نگه‌داشتن قیمت‌ها ادامه خواهد داشت و مهمترین اقدام ما مقابله با دلال بازی است. به دلایل مختلفی چون بالا بودن مصرف سوخت و حفظ محیط زیست و ایمنی از خودروسازان خواسته‌ایم تا خودروهای قدیمی را خطوط تولید خود حذف کنند و همچنین خودرو جایگزین می‌بایست دارای مصرف پایین و ایمنی بالا باشد.

کاهش تقاضا برابر با کاهش قیمت ماشین

در روز یکشنبه 26 آبان 98 هر دستگاه پراید حدود 48 میلیون و 500 هزار تومان در بازار خودرو کشور مورد خرید و فروش قرار گرفت و قیمت پژو 206 تیپ 2 نیز به 86 میلیون تومان رسید. در بازار هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با قیمت 105 میلیون تومان عرضه شد. همچنین قیمت پژو پارس 100 میلیون تومان و پژو 405 GLX حدود 76 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شد که نسبت به روزهای گذشته تغییر پیدا نکرده است، اما قیمت رانا از 83 میلیون تومان به 84 میلیون و 300 هزار تومان افزایش یافت.

قیمت سمند ال ایکس نیز در بازار حدود 81 میلیون تومان اعلام شد و خودرو تیبا صندوق دار با قیمت 58 میلیون تومان و تیبا هاچ بک نیز با قیمت 61 میلیون و 700 هزار تومان به بازار عرضه شدند. فروشندگان قیمت ساندرو استپ وی را 198 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردند و خودرو سراتو نیز با قیمت 302 میلیون تومان مورد خرید و فروش قرار گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*