قطعی اینترنت

وزیر ارتباطات به نامه نمایندگان مجلس درباره قطعی اینترنت پاسخ داد

پس از ارسال نامه نمایندگان تهرانی مجلس شورای اسلامی به وزیر ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی به این نامه پاسخ داد و گفت در مذاکره با نهادهای امنیتی پیگیر رفع قطعی اینترنت است.

امروز صبح 30 نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند هرچه زودتر اینترنت موبایل وصل شود. در متن این نامه آمده است:

جناب آقای آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، احتراما عنایت دارید که قطع طولانی مدت اینترنت به ویژه اینترنت موبایل ضرر و زیان هنگفتی را بر اقتصاد فضای کسب و کار و فضای آموزشی و پژوهشی کشور تحمیل کرده است. حال که با مشارکت هوشمندانه مردم فهیم ایران به خصوص تهران، آرامش حاکم شده است، انتظار آحاد مردم، دانشگاهیان، کسبه، بازاریان و کارآفرینان، تسریع در برقراری اینترنت موبایل استان تهران است.

توضیح وزیر ارتباطات درباره رفع قطعی اینترنت

پس از ارسال این نامه از سوی نمایندگان مجلس به محمد جواد آذری جهرمی، وی به آن پاسخ داد و اظهار کرد پیگیر اتصال اینترنت بوده و به محض دریافت مجوز از شاک (شورای امنیت کشور)، اینترنت وصل خواهد شد. آذری جهرمی در این نامه نوشته است:

نامه شما دریافت شد. قطعا قطع اینترنت لطمه‌های جبران ناپذیری به اقتصاد و به خصوص اقتصاد نوپای دیجیتال کشور وارد کرده و مطالبه شما در نامه ارسالی به جا و دقیق است. شخصا در وزارت ارتباطات و دولت و در مذاکرات متعدد با نهادهای امنیتی پیگیر برقراری مجدد ارتباطات بوده و هستم و این روزها بی شک یکی از دوران‌های سخت و طاقت فرسا برای مجموعه وزارت ارتباطات و صد البته بیش از آن برای مردم ایران است.

نهادهای امنیتی کشور معتقدند در برقراری مجدد ارتباطات باید جانب احتیاط را رعایت کرد و بر این اساس تاکنون شورای امنیت کشور مجوز برقراری کامل ارتباطات را به اپراتورها ابلاغ نکرده است. قطع به یقین به محض دریافت مجوز از شورای امنیت کشور، ارتباطات در اسرع وقت به شرایط قبلی برگردانده خواهد شد.