ال جی جی 9 تینکیو

ال جی جی 9 تینکیو ناجی بخش موبایل این شرکت خواهد بود

مدت زیادی است که منتظر یک گوشی شگفت انگیز از شرکت ال جی هستیم. ال جی جی 9 تینکیو (G9 ThinQ) پرچمدار جدید این شرکت خواهد بود که اثرات ماندگاری را در دنیای تلفن همراه باقی خواهد گذاشت.

ال‌جی چند سالی است محصول شگفت انگیزی روانه ی بازار نکرده. البته این بدین معنی نیست که ال جی گوشی های هوشمند خوبی در چند سال گذشته معرفی نکرده است. اگر بخواهیم صادق باشیم، هیچ کدام از محصولات ال جی، گوشی‌ای نبوده اند که تصویر ماندگاری را در طول سال‌ها از خود به جا بگذارند. ال جی جی 9 تیکنیو قرار است محصولی باشد که برای سال‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند اثرگذار باشد.

ال جی جی 9 تینکیو

پس از جاه طلبی ناقص ال‌جی در تولیدگوشی ماژولار ال‌جی جی 5، این شرکت از نوآوری های بلند پروازانه و خطرناک در پرچمداران سری G فاصله گرفت. البته این کار لزوما تصمیم بدی نبود اما باعث شده که گوشی‌های سری G در یک بحران هویتی قرار بگیرند.

حال سوال اینجاست که آیا ال‌جی قصد دارد با گوشی جدید جی 9 تینکیو به طرز دل‌چسبی مارا غافلگیر کند یا اینکه همانند سری های گذشته یک دستگاه خوب با چند حقه شسته رفته باشد که بعد از مدتی از یادها خواهد رفت؟ البته گفتن این حرف کمی زود است اما ما در اینجا قصد داریم آن‌چه را که انتظار می‌رود در ال جی جی 9 تینکیو ببینیم بررسی کنیم.

قیمت و زمان عرضه ال جی جی 9 تینکیو

ال جی به معرفی کردن گوشی های جدید در رویداد MWC که هر ساله در ماه فوریه در شهر بارسلونا برگذار می‌شود مشهور است. ال جی جی 8 تینکیو نیز در تاریخ 24 فوریه 2019 در این نمایشگاه معرفی شد و عرضه آن نیز از ماه مارس به انجام درآمد. بنابراین ممکن است چنین جدول زمانی مشابهی نیز برای جی 9 تینکیو در سال 2020 در نظر گرفته شده باشد.

در رابطه با قیمت، احتمالا شاهد افزایش زیادی نسبت به جی 8 تینکیو نخواهیم بود. ال جی G6 در زمان عرضه، 650 دلار قیمت داشت و این برچسب قیمت در مدل جی 7 تینکیو به 750 دلار افزایش پیدا کرد. اسمارت فون جی 8 تینکیو نیز اوایل سال جاری با قیمت 850 دلار اختیار مشتریان قرار گرفت. اگر چه تا کنون تحت تخفیف‌های زیادی قرار گرفته که قیمت آن را در حد قابل قبولی کاهش داده است.

در خصوص گوشی جی 9 تینکیو، انتخاب عاقلانه برای ال جی این است که قیمت آن را به اندازه 100 دلار نسبت به مدل‌های پیشین افزایش ندهد. اگرچه ما از دیدن پرچمدار بعدی سری جی با قیمت 899 دلار شوکه نخواهیم شد.

دوربین بهتر و همه‌کاره

ال جی جی 9 تینکیوبا توجه به پتنتی که سال گذشته از ال‌جی منتشر شده است، گوشی بعدی این شرکت موردی خواهد داشت که آن را از سایر پرچمداران متمایز می‌کند. پتنت منتشر شده در خصوص گوشی با 16 دوربین در پشت بود. اگر چه که به نظر نمی‌رسد ال جی جی 9 این تعداد لنز را در قاب پشتی خود جا دهد اما احتمالا سه، یا چهار یا حتی تعداد بیش‌تری دوربین برای این گوشی طراحی خواهد شد.

موج جدیدی که در برای دستگاه های چند دوربینه به وجود آمده، ثابت کرده است که دوربین‌های تلفن همراه می‌توانند بدون اینکه حجم گوشی را افزایش دهند، بسیار کاربردی و همه کاره باشند. اپتیک‌ها سنسورها به اندازه کافی کوچک هستند که به مهندسان امکان می‌دهند تا دوربین‌های مختلفی را با فاصله کانونی متفاوت در کنار هم قرار دهند. در حالی که نرم افزار دستگاه‌ها نیز در حال پیشرفت است و امکان استفاده همه دوربین ها به صورت همزمان و بهبود کیفیت تصویر را فراهم ساخته است. بنابراین جای تعجب ندارد که ال‌جی با ایده گرفتن از یک ست‌آپ دوربین همه کاره‌تر، لنز‌های جی 9 را طراحی کنند. مانند چیزی که در سیستم دوربین سه گانه‌ای که در ال جی وی 40 و نسخه کره جنوبی جی 8 تینکیو شاهد آن بودیم.

ال جی جی 9 تینکیویکی از ویژگی‌ها پیشنهادی که برای یک مجموعه چند دوربینه در پتنت بالا توضیح داده شده، امکان گرفتن عکس با تمام دوربین‌ها به طور همزمان است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد تا از بین تصاویر کرفته شده بهترین مورد را انتخاب کند.  همچنین این ویژگی به ایجاد پانوراماهای دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر کمک خواهد کرد.

افزایش تعداد دوربین همچنین باعث بهبود قابلیت تشخیص عمق می‌شود که بیشتر در حالت پرتره مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌تواند نقش مهمی در اپلیکیشن های واقعیت افزوده داشته باشد.

نمایشگر بهتر با ناچ کوچک‌تر

ال جی جی 9 تینکیو

ال‌جی در طول سال‌های گذشته از لحاظ نوآوری در نمایشگرهای تلفن همراه، چندان پیشتاز عمل نکرده است. صفحه نمایش پلاستیکی OLED این شرکت از نظر روشنایی و دقت رنگ، به اندازه پنل‌های سوپر آمولد سامسونگ خوب نبوده اند. هرچند که در گوشی ال جی جی 8 تینکیو شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی نسبت به مدل‌های قبلی در این دو زمینه بودیم.

با این حال ال‌جی در اکثر موارد سعی داشته تا همراه با ملاک های بازار حرکت کند و از این رو نسبت تصویر به بدنه بیشتر، حاشیه های نازک‌تر  و همچنین یک ناچ در هندست‌های خود استفاده کرده است. قدم بزرگ بعدی این شرکت می‌تواند در خصوص دوربین‌های درون صفحه نمایش باشد. البته ما انتظار نداریم که یکی از دوربین‌ها را در جی 9 تینکیو ببینیم، چراکه این تکنولوژی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و همه این‌ها باعث می‌شود تا این تکنولوژی برای گوشی G9 آماده نباشد.

بر اساس پتنت های سال گذشته ال جی، این شرکت در حال کار بر روی یک دوربین سلفی با هول پانج است که بنابراین به جای یک ناچ، شاهد یک هول پانچ کوچک‌تر در دوربین جلو ال جی جی 9 تینکیو خواهیم بود.

ال جی جی 9 تینکیو

البته بهترین سناریو برای ال‌جی این خواهد بود که ما را با استفاده از دوربین زیر نمایشگر در سمت چپ غافلگیر کند. این شرکت ظرفیت زیادی در تولید نمایشگرهای اولد دارد و بخش تحقیق توسعه آن از توان بالایی در اجرایی کردن ایده‌های مختلف برخوردار هستند. اما سوال اصلی اینجاست که آیا منابع مورد نیاز برای هزینه‌های این کار ایجاد خواهد شد و آیا این هزینه‌ها به صرفه هستند؟

آخرین سنگر جک هدفون؟

ال جی جی 9 تینکیو

به نظر می‌رسد که جک هدفون در حال خارج شدن از بازار گوشی‌های هوشمند است. البته سامسونگ تا حدودی در برابر این اتفاق مقاومت نشان داده و در پرچمداران گلکسی هنوز این جک موجود است اما شاید نوت 10 پایانی برای این مسئله بوده باشد. این اتفاق باعث شده که جک هدفون در میان گوشی‌های پرچمداران به قطعه‌ای کم کاربرد تبدیل شود، اگر چه ممکن است ال جی برای مدتی طولانی‌تر از آن استفاده کند.

به طور تصادفی همان افرادی که به خاطر کیفیت صدای عالی Quad DAC و کیفیت صدای بالای هدفون آن را خریداری می‌کنند، همان کسانی هستند که نیاز به یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارند. بنابراین ال‌جی در جی 9 تینکیو همچنان ویژگی‌های صوتی خود را حفظ خواهد کرد و همین امر باعث می‌شود که جک هدفون 3.5 میلی‌متری بر روی این دستگاه باقی بماند.

درباره پوسته اندروید ظعیف ال‌جی

ال جی جی 9 تینکیو

ال‌جی UX 9.0 در نگاه اول شبیه به رابط کاربری سامسونگ One UI است اما در عمل هم چنین است؟

پوسته سفارشی اندروید ال جی، بدترین نقطه ظعف این شرکت است. با این حال مطمئنا این شرکت می‌تواند پیشرفت‌هایی در این پوسته به وجود آورد تا هم از نظر طراحی بصری و هم از لحاظ عملکرد واقعی بهبود یابد. گوشی جی 8 تینکیو با وجود اجرای اندروید 9 پای به صورت پیش‌فرض، بسیاری از امکانات اضافه‌ای که سایر پوسته‌های سفارشی و حتی اندروید خام ارائه می‌دهد، ندارد.

ال جی اخیرا نسخه‌ی جدید پوسته اندروید UX خود را رونمایی کرده است که به نظر می‌سرد بسیاری از مشکلات موجود در نسخه‌های پیشین را بر طرف کرده. در تیزر منتشر شده برای معرفی آپدیت جدید این پوسته، ال‌جی به باز طراحی رابط کاربری و ارائه قابلیت های جدیدی از جمله حالت شب برای کل سیستم اشاره کرده بود.

این ویدئو بلافاصله منجر به مقایسه هایی بین UX و رابط کاربری One UI سامسونگ شد که به همین خاطر شرکت آن را سریعا از روی وب‌سایت خود حذف کرد. هنوز مشخص نیست که آیا تصمیم این شرکت برای حذف تمامی اطلاعات مربوط به ال جی UX 9.0 به خاطر مشابهت ظاهری آن با One UI بوده است یا اینکه اشتباها این ویدئو زودتر از زمان معلوم به اشتراک گذاشته بود. به هر روی، آنچه که ما در این ویدئو دیده‌ایم، ما را خوشبین و در عین حال نگران می‌کند.

پوسته اندروید ال جی مدت‌هاست که نیاز به یک تعمیرات اساسی دارد. ما قصد نداریم که بگوییم این شرکت از رقیبان کپی برداری می‌کند اما در شرایط فعلی ایده برداری از سایر رابط‌های کاربری بازار، چیز بدی برای ال‌جی نخواهد بود و می‌تواند پیشرفت‌های خوبی برای ال جی رقم بزند.

تصاویر مورد استفاده در این مقاله بر اساس پتنت‌ها ارائه شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. واقعا فکر کنم میزان حاشیه های صفحه نمایشش خیلی کمه

  2. ببخشبد مقاله غلط املایی داره

    نوشتید رابط کاربری و پوسته ظعیف ال جی

    ضعیفففففف

    سر تیتره با رنگ نارجی اصلاح کنید