سنسورهای دوربین موبایل

سونی نمی‌تواند تقاضای بالا برای سنسورهای دوربین موبایل را تامین کند

در زمینه تولید سنسورهای دوربین موبایل ، سونی یکی از بهترین‌هاست و مشتریان زیادی هم دارد؛ اما ظاهرا ظرفیت تولید این کمپانی به آخرین حد خود رسیده است.

ظهور گوشی‌های هوشمندی که مجهز به دوربین چندگانه هستند، باعث شده تقاضا برای چنین سنسورهایی به شدت بالا برود. سونی به عنوان یکی از پیشتازان این عرصه، در دو سال اخیر حداکثر ظرفیت خود را به‌کار گرفته و حتی کارخانه‌هایش در ایام تعطیل هم فعال هستند. اما کمپانی ژاپنی می‌گوید بیش از این قادر به تامین سنسورهای دوربین موبایل نیست.

سنسورهای دوربین موبایل

این در حالیست که سران کمپانی از سرمایه‌گذاری در این بخش هم غافل نشده‌اند. به گزارش بلومبرگ، سونی هزینه‌کرد برای تولید ماژول دوربین را بیش از دو برابر افزایش داد و در سال مالی جاری، به 2.6 میلیارد دلار رساند. این کمپانی همچنین یک کارخانه جدید، مختص این کار تاسیس کرده است. با شروع فعالیت این مرکز در بهار 2021، احتمالا سونی می‌تواند بهتر به تقاضای موجود پاسخ بدهد.

به گفته‌ی تروشی شیمیزو، رئیس بخش تولیدات نیمه هادی کمپانی: «ظاهرا با وجود سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، هنوز ظرفیت تولیدمان کافی نیست. ما شرمنده مشتریان هستیم که نمی‌توانیم سنسورهای بیشتری تولید کنیم.»

اما فقط سونی نیست که در تامین سنسورهای دوربین دچار دردسر شده است. سامسونگ هم به عنوان یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ این عرصه، مشکل مشابهی دارد؛ موضوعی که می‌تواند روی کمپانی‌های سازنده موبایل تاثیر منفی بگذارد. البته شاید این را بتوان یک مشکل خوشایند برای سونی و سامسونگ توصیف کرد؛ چون داشتن این همه مشتری، به معنای فروش بالا و کسب درآمد بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. من یه سوالی دارم که خوشحال میشم دوستان جواب بدن
    سونی در قسمت دوربین سنسور و لنز حرف اول رو میزنه اونوقت چرا گوشی های سونی تو dxomark امتیاز پایین میارن؟