تراشه Dimensity 800

مدیاتک تراشه Dimensity 800 را با پشتیبانی از شبکه 5G معرفی کرد

مدیاتک علاوه بر بازار تراشه‌های میان‌بالا، برای توسعه بازار تراشه‌های بالا رده خود تلاش می‌کند. در همین راستا، این تولیدکننده چینی عرضه تراشه Dimensity 800 را برای اوایل سال 2020 تأیید کرده است.

حدود یک ماه پیش مدیاتک از تراشه پرچمدار 5G خود یعنی Dimensity 1000 رونمایی کرد. این تراشه با نوآوری‌ها و پیشرفت‌های مهمی در عملکرد، بخش ارتباطی، هوش مصنوعی، بازی و عکاسی همراه بود. تراشه Dimensity 1000 برای رقابت با پردازنده‌های قدرتمند دیگر مانند هواوی کایرین 990 و کوالکام اسنپدراگون 865 معرفی شد.

مشخصات تراشه Dimensity 800 هنوز مشخص نیست، اما همه چیز نشان از آن دارد که برای کاهش هزینه‌های تولید و پیچیدگی تا حدودی شبیه به Dimensity 1000 خواهد بود. کاهش هزینه‌های تولید همچنین به این معنا است که تولیدکنندگان بیشتری از این تراشه استفاده خواهند کرد. ضمنا، گوشی‌های مجهز به این تراشه جدید مدیاتک در سه ماهه دوم سال آینده به بازار عرضه می‌شوند.

تراشه Dimensity 800

علاوه بر این، انتظار می‌رود که چیپست جدید مدیاتک، دقیقا مانند Dimensity 1000، از شبکه نسل پنجم پشتیبانی کند. این بدان معنا است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیازی به اضافه کردن مودم 5G ندارند. این در حالی است که این موضوع در مورد سایر تراشه‌های غیر پرچمدار صدق نمی‌کند. تراشه Dimensity 800 قرار است که مستقیما برای رقابت با چیپست کایرین سری 800 و اسنپدراگون سری 700 وارد بازار شود.

نظر شما در مورد تراشه مدیاتک Dimensity 800 چیست؟ آیا این تراشه قادر است با سایر رقبا مانند چیپست‌های هواوی و کوالکام رقابت کند؟