بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید و آی او اس که باید تجربه کنید

ما در این مطلب به معرفی بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید و آی او اس خواهیم پرداخت تا بتوانید با آثار محبوب این سبک آشنا شوید. پس اگر از طرفداران عناوین فایتینگ هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

اگر از طرفداران بازی‌‌های موبایل هستید، در این فهرست از بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید و آی او اس، پیشنهادهای جالبی برای شما داریم که حتما از آن‌ها استقبال خواهید کرد.

ساخت یک بازی مبارزه‌ای برای موبایل، چالش‌های فراوانی دارد. در نسخه‌های کنسولی یا رایانه‌های شخصی، به خاطر وجود دکمه‌های کافی بر روی دسته یا کیبورد، شما به راحتی می‌توانید حرکات مختلف را تلفیق کرده و ضربات متفاوتی بزنید اما به دلیل محدودیت‌های نمایشگرهای لمسی تلفن‌های همراه، این کار به راحتی قابل انجام نیست.

با این حال، هنوز هم تعدادی بازی مبارزه‌‌ای برای اندروید و آی او اس ساخته‌ شده‌اند که می‌توانند لحظات هیجان انگیزی برای شما خلق کنند. این بازی‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که یا توانسته‌اند محدودیت‌های صفحه نمایش لمسی را کنار بزنند و یا عناصر گیم پلی را آسان‌سازی کرده‌اند تا راحت‌تر بتوانید به تجربه آن‌ها بپردازید. البته این تغییرات باعث نشده‌اند که ذات این سبک بازی‌ها تغییر پیدا کند و هنوز هم می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید و آی او اس 

– بازی Punch Planet

بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید

بازی پانچ پلنت در واقع مخصوص رایانه‌های شخصی طراحی شده است و نسخه دسترسی اولیه (Early Access) آن هم‌اکنون در پلتفرم استیم در دسترس قرار دارد. در نتیجه، اتفاق خوشایندی است که آن را در فهرست عناوین سرویس اپل آرکید نیز مشاهده می‌کنیم.

این بازی بر روی آیفون عالی به نظر می‌رسد. برای شما، دکمه‌های مجازی بزرگی طراحی شده است که با فشردن آن‌ها، گوشی می‌لرزد و هیجان را بیشتر می‌کند. سرعت بازی و مکانیک‌های آن از تعادل خوبی بهره می‌برند و شما به انگشت‌های زیادی نیاز ندارید تا بتوانید ضربات را تلفیق کنید. گیم پلی بازی را به راحتی می‌توان یاد گرفت و اگر از آن راضی نبودید، می‌توانید با یک کنترلر، به بازی کردن بپردازید.

متاسفانه، نسخه آی او اس بازی Punch Planet فعلا دارای بخش آنلاین نبوده و فقط می‌توانید از بخش آفلاین آن استفاده کنید. با این حال، شما می‌توانید به دستگاه اپل خود، دو دسته وصل کرده و به صورت لوکال، با دوستانتان تک به تک بازی کنید. اگر می‌خواهید از ویژگی‌های آنلاین بازی استفاده کنید، توصیه می‌شود که نسخه استیم را دانلود و نصب نمایید.

– بازی Final Fighter

بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید

بازی فاینال فایتر موفق می‌شود یک اثر مبارزه‌ای قابل تحسین باشد که بر روی گوشی‌های هوشمند نیز به درستی کار می‌کند. روی صفحه تنها یک جوی استیک مجازی و دو دکمه وجود دارد (دکمه‌های بیشتر در ادامه اضافه می‌شوند) که چندان چالش برانگیز نیستند اما باعث می‌شوند که از انیمیشن‌های روان و شخصیت‌های رنگارنگ بازی بیشتر لذت ببرید.

شاید این یک بازی مبارزه ای پیچیده در حد نسخه‌های کنسولی نباشد اما اصول اولیه آن را دارد. دفاع، حمله، حرکات خاص، مدیریت استامینا و شخصیت‌های جذاب. بازی Final Fighter از یک بخش داستانی نیز بهره می‌برد که شامل مراحل ساید اسکرولینگ Beat ’em up نیز می‌شود، در واقع شما دو بازی متفاوت را در یک بازی تجربه می‌کنید!

متاسفانه، نسخه رایگان این بازی همانند اکثر بازی‌های فری تو پلی کنونی بازار، پیرامون لوت باکس‌ها می‌چرخد و برای باز کردن شخصیت‌های بیشتر و ارتقا، کار آسانی در پیش ندارید.

– بازی Footsies

بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید

اگر بازی‌های مبارزه‌ای مختلفی انجام داده باشید، با واژه «Footsies» آشنایی دارید که به معنای مهارت دور از دسترس ایستادن در مقابل حریف، طعمه گذاشتن و منتظر ماندن برای اشتباهات آن‌ها است.

بازی Footsies به طور کامل بر همین مهارت استوار است و گیم پلی بازی شامل سه حرکت جلو رفتن، عقب ماندن و حمله است. شما می‌توانید این حرکات را تلفیق کرده و حرکات اختصاصی مختلفی ایجاد کنید، با این حال، در این دایره محدود، نباید انتظار خلاقیت یا تنوع زیادی داشته باشید. شما می‌توانید مهارت‌های خود را در مقابل هوش مصنوعی به نمایش بگذارید یا بر روی یک موبایل، با یک نفر دیگر به صورت تک به تک مبارزه کنید.

– بازی Shadow Fight 3

بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید

مجموعه شدو فایت، مدت‌هاست که در میان طرفداران بازی‌های موبایل، محبوب است. قسمت دوم برای چندین سال، مخاطبان را سرگرم کرد و حالا بازی Shadow Fight 3، با ویژگی‌ها، اسلحه‌ها و حرکات جدید، فرمول جواب پس داده قسمت‌های قبلی را گسترش می‌دهد و در مجموع، به بهترین قسمت مجموعه تبدیل می‌شود.

بازی شدو فایل، از انیمیشن‌های روان و یک گیم پلی کارآمد بهره می‌برد که بدون هیچ مشکلی بر روی صفحه نمایش لمسی جوابگو است. این بازی نه تنها یک بخش داستانی طولانی و پرمحتوا دارد، دارای یک بخش آنلاین PvP نیز هست که در آن‌جا می‌توانید با دیگران زورآزمایی کنید.

نکته منفی بازی، تلفیق ژانر مبارزه‌ای با ارتقای شخصیت است. برای ارتقای شخصیت، باید صندوق‌های مختلف را پیدا و باز کنید. همان طور که حدس زدید، شما می‌توانید این صندوق‌ها را با پرداخت پول واقعی خریداری کنید. در نتیجه در بخش آنلاین، هر کسی که پول بیشتری خرج کرده، قوی‌تر است و این باعث می‌شود تا مهارت‌های شما همیشه جوابگو نباشد. بدون خرج کردن پول، بخش داستانی نیز به کندی پیش می‌رود و در بعضی از بخش‌ها با مشکل رو به رو می‌شوید.

– بازی Skullgirls

بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید

بازی Skullgirls تقریبا چند سالی است که منتشر شده اما هنوز هم محبوب است. اسکال‌گرلز در سال 2012 برای کنسول‌ها منتشر شد و به سرعت توانست موفق ظاهر شود. برگ برنده بازی، سبک هنری متفاوت و سیستم مبازره دیوانه‌وار آن است که در اوج رعایت کردن عدالت، به شما اجازه می‌دهد حرکات تلفیقی جذابی بر روی دشمن پیاده‌سازی کنید.

اما نسخه موبایل بازی کمی ساده‌سازی شده و شما تجربه نسبتا سطحی‌تری نسبت به نسخه اصلی دارید که با توجه به محدودیت‌های گوشی‌های هوشمند، طبیعی است. با این حال، با قاطعیت می‌توان گفت که فاکتورهای نوآورانه‌ای که نسخه اصلی بازی Skullgirls را تبدیل به اثری خاص کرده‌ بودند، در اینجا وجود ندارد.

مطابق معمول عناوین رایگان، این بازی هم دارای خرید درون برنامه‌ای است و پیشرفت شما در بازی، رابطه مستقیمی با لوت باکس‌ها دارد. در بازی، شخصیت‌ها و حرکات مختلفی وجود دارند که نه تنها باید باز شوند، بلکه نیازمند به ارتقا نیز هستند.

– بازی Prizefighters

بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید

یک بازی بوکس که یادآور آثاری کلاسیک و خاطره انگیز است. اما پرایز فایترز یک بازی تقلیدی نیست و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

در بازی Prizefighters شما می‌توانید به معنای واقعی کلمه، بوکسر خود را بسازد و سبک مبارزه او را با پیشرفت در مراحل، تعیین کنید. علاوه بر بخش‌های آفلاین، بازی از بخش‌‌های PvP نیز بهره می‌برد که در آنجا می‌توانید با دیگران به مبارزه پرداخته و با دریافت بالاترین امتیاز، پیروز شوید.

گیم پلی بازی در مجموع آسان جلوه می‌کند و بزرگ‌ترین چالش شما، مدیریت استامینا، دفاع مناسب در مقابل حملات و انتخاب سبک مبارزه متناسب خواهد بود.

 – بازی Fighting Ex Layer –α

بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید

بازی Fighting Ex Layer –α شاید در نگاه اول، شما را به یاد بازی Marvel Contest of Champions بیندازد اما تفاوت‌های ملموسی با آن دارد و در تلاش است تا تجربه عمیق‌تری ارائه دهد.

گیم پلی بازی در ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد اما به تدریج، آن‌ را یاد خواهید گرفت و حرفه‌ای می‌شوید. متاسفانه، مشکل اصلی بازی کوچک بودن آن است. بازی تنها 4 شخصیت و یک محیط مبارزه دارد. بازی فایتینگ اکس، بیشتر شبیه به یک بازی نیمه کاره است که سازندگان هم از این مسئله آگاهی داشته‌اند. در واقع قرار بود که به مرور زمان، شخصیت‌ها و محیطهای بیشتری به بازی اضافه شوند اما از ماه آوریل 2019 تا این لحظه، به روز رسانی خاصی برای آن منتشر نشده است. با این حال، بازی از نظر گیم پلی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شما را سرگرم می‌کند.

نظر شما در رابطه با این فهرست از بهترین بازی‌ های مبارزه ای اندروید و آی او اس چیست؟ کدام یک از این عناوین را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*