سونی در نمایشگاه E3 2020 حضور نخواهد داشت

شرکت سونی رسما تایید کرد که در نمایشگاه E3 2020 حضور نخواهد داشت. آن‌ها سال گذشته از نمایشگاه E3 2019 نیز غایب بودند اما تصور نمی‌شد که در آستانه معرفی پلی استیشن 5، از نمایشگاه سال جاری کنار بروند.

تا پیش از این، شایعاتی پیرامون عدم حضور سونی در نمایشگاه E3 2020 شنیده می‌شد و حالا آن‌ها این مسئله را به صورت رسمی تایید کرده‌اند. سونی که از اولین دوره‌های این نمایشگاه، همواره یک کنفرانس ثابت داشت، سال گذشته برای اولین بار از آن کناره‌گیری کرد که باعث شوک طرفداران و رسانه‌ها شد.

سونی سال گذشته در نمایشگاه E3 2019 شرکت نکرد با این ادعا که می‌خواهد به شکل‌های دیگری، به طرفداران نزدیک شود. آن‌ها این کار را با برنامه استیت آف پلی (State of Play) انجام دادند، برنامه‌ای که در آن بازی‌های جدید شرکت به صورت زنده معرفی می‌شدند. این برنامه جذاب بود اما در مقایسه با برنامه‌های مشابه نینتندو، چیز جدیدی به نظر نمی‌آمد. در مقابل، رقبا از این فرصت استفاده کردند و کنفرانس‌های بزرگی را در E3 ارائه دادند. اما این مسئله مانعی برای افت محبوبیت سونی نبود. آن‌ها با اینکه در این نمایشگاه حضور نداشتند، باز هم به سومین برند محبوب نمایشگاه تبدیل شدند؛ البته با تشکر از بازی‌های ترد پارتی بزرگ همانند نسخه بازسازی Final Fantasy VII.

نمایشگاه E3 2020

مدتی قبل، شایعات پیرامون عدم حضور سونی در نمایشگاه امسال آغاز شد، با این حال تصور نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ دهد. خصوصا اینکه آن‌ها در سال جاری از پلی استیشن 5 رونمایی می‌کنند اما در کمال ناباوری، این شرکت تایید کرد که در نمایشگاه‌ها و مراسم مختلف جهانی شرکت خواهد کرد اما نمایشگاه E3 با چشم اندازهای آن‌ها یا اهداف آن‌ها همخوانی ندارد و در نتیجه تصمیم گرفته‌اند که در آن حضور نداشته باشند.

سونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «نمایشگاه E3 2020 مکان مناسبی برای اهداف ما نیست». آن‌ها بدون شک منزوی نخواهند بود و برای معرفی بازی‌های کنونی پلی استیشن 4 و همچنین رونمایی از کنسول پلی استیشن 5، در نمایشگاه‌های مختلف بازی، تکنولوژی و غیره حضور خواهند داشت.

نمایشگاه E3 2020

غیبت سونی از نمایشگاه E3 2020 بیشتر به ضرر برگزارکنندگان است تا این شرکت. پلی استیشن، پرفروش‌ترین برند تاریخ در میان کنسول‌ها محسوب می‌شود و پلی استیشن 4 توانست با فاصله زیاد، پیروز نسل فعلی کنسول‌ها باشد. اما این اتفاق، سود عجیبی برای مایکروسافت خواهد داشت که حالا از این فرصت استفاده کرده و کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) را به بهترین شکل ممکن، معرفی می‌کند. همچنین طبق شایعات، نینتندو در حال توسعه یک نسخه قوی‌تر از سوییچ است که نمایشگاه E3 بهترین محل برای معرفی آن خواهد بود. چیزی که بدیهی به نظر می‌رسد این است که سونی قصد دارد پلی استیشن 5 را به سبکی متفاوت معرفی کند و برنامه‌های خاصی تدارک دیده که با نمایشگاه E3 ممکن است تداخل داشته باشد. آن‌ها باهوش هستند و می‌دانند که با کنار گذاشتن E3، دچار مشکل نخواهد شد.

ما می‌دانیم که پلی استیشن 5 قرار است در فصل تعطیلات 2020 عرضه شود، بنابر این سونی نمی‌تواند تا پایان سال به پنهان کاری بپردازد و باید هر چه زودتر، جزئیات مناسبی از این کنسول منتشر کند. مایکروسافت تا اینجا، جزئیات قابل توجهی از ایکس باکس سری ایکس منتشر کرده و توانسته نظر مخاطبان را جلب کند. هنوز سوالات زیادی پیرامون پلی استیشن 5 وجود دارد اما جواب این سوالات را در نمایشگاه E3 2020 پیدا نخواهید کرد.