آپدیت جدید ویندوز 7

آپدیت جدید ویندوز 7 پس از بازنشستگی؛ مایکروسافت از ویندوز قدیمی خود دل نمی‌کند!

در حالی که همین چند روز پیش بود که مایکروسافت رسماً ویندوز قدیمی خودش را بازنشسته کرد، حالا با انتشار آپدیت جدید ویندوز 7 نشان می‌دهد که نمی‌تواند از این سیستم عامل به راحتی دل بکند!

مایکروسافت در اوایل ماه جاری میلادی آخرین آپدیت امنیتی ویندوز 7 را منتشر کرد و حدود دو هفته قبل رسما بازنشستگی این ویندوز را پس از 10 سال اعلام کرد. اکنون مشخص شده که یکی از آخرین آپدیت‌های ارائه شده برای ویندوز 7، برای والپیپر برخی از کاربران دردسرساز شده است!

پس از نصب آپدیت KB4534310، ممکن است وقتی والپیپر شما روی حالت Stretch تنظیم شود،‌ با یک صفحه سیاه مواجه شوید! مایکروسافت این مشکل را تایید کرده و به نظر می‌رسد تنها در همین حالت تنظیم والپیپر چنین مشکلی ایجاد می‌شود.

وجود چنین باگی برای مایکروسافت آن هم پس از اعلام بازنشستگی ویندوز 7، خوشایند نیست و این کمپانی را بر سر یک دو راهی قرار داد که اگر رسما وجود این باگ را اعلام کند، کاربران برای رفع آن مجبور به هزینه کردن خواهند بود. مایکروسافت در ابتدا اعلام کرد آپدیتی برای رفع این مشکل برای شرکت‌هایی که Extended Security Updates ویندوز 7 را خریداری کرده‌اند منتشر خواهد کرد، اما سپس نظرش را عوض کرد؛ تصمیم جدید این بود که آپدیت رایگان برای تمامی کسانی که از ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 SP1 استفاده می‌کنند، ارائه خواهد شد.

چنین آپدیتی به این معناست که مایکروسافت مجبور شده پس از پایان رسمی پشتیبانی از ویندوز 7،‌ باز هم آن را آپدیت کند؛ آن هم آپدیتی که برای رفع یک باگ حاصل از آپدیت‌های قبلی بوده است! این آپدیت پس از بازنشستگی یک ویندوز،‌ کمی غیرمعمول است زیرا کاربران همواره مجبور به خرید Extended Security Updates بوده‌اند. چنین آپدیت‌هایی معمولا بین 25 تا 50 دلار برای سیستم‌های تحت ویندوز 7 هزینه خواهد داشت و بزرگترین قربانی آن هم دولت آلمان بوده که به‌موقع سیستم هایش را به ویندوز 10 ارتقا نداد و حالا باید حدود 887 هزار دلار برای بهره‌بری از یک سال پشتیبانی بیشتر سیستم‌های دولتی‌اش به مایکروسافت بپردازد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*