پایان عصر گوشی های بلک بری

پایان عصر گوشی های بلک بری ؛ تولید زیر نظر TCL هم متوقف شد!

پایان عصر گوشی های بلک بری رسما اعلام شد. حساب کاربری توییتر بلک بری در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دیگر گوشی های بلک بری تحت لیسانس TCL تولید نخواهند شد و این شرکت از بازار موبایل خارج می‌شود!

گوشی های بلک بری زمانی دفتر کار قابل حمل هر تاجری بودند. آن‌ها با کیبورد فیزیکی QWERTY شناخته شده‌ی خود گزینه‌ی مناسبی برای تایپ ایمیل در هر لحظه و هر مکانی بودند؛ چیزی که تلفن‌های آن زمان در انجامش بد بودند. با این حال، با ظهور آیفون‌های اپل و گوشی‌های اندرویدی، بلکبری کمرنگ شد و رفته رفته فراموش شد.

ورود بی‌تأثیر گوشی های بلک بری تی سی ال به بازار

تا آنکه شرکت چینی TCL Communication این برند را مجدداً احیا کرد. گوشی‌های جدیدی که توسط این برند تولید می‌شد، ترکیبی از گوشی‌های اندرویدی و ذات بلک بری بود: گوشی‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته‌ی امنیتی و نرم افزاری مناسب برای حرفه‌ای‌ها. ولی با توجه به اینکه دنیای تجارت وارد اکوسیستم اپل شده است، تلفن‌های هوشمند جدید این شرکت نتوانستند تأثیرگذار باشند.

بنابراین تعجبی ندارد که امروز، صفحه‌ی رسمی بلک بری موبایل در توییتر خبر از پایان عصر گوشی های بلک بری تی سی ال می‌دهد. در بیانیه‌ی منتشر شده، ما می‌توانیم ببینیم که لایسنس برند بلک بری تا 31 آگوست سال 2020 (10 شهریور 99) تحت مالکیت تی سی ال است و پس از آن، شرکت چینی دیگر حق فروش محصولاتش با برند بلک بری را نخواهد داشت. البته حدس این خبر چندان هم سخت نبود. همانطور که در نمایشگاه CES 2020 دیدیم، تی سی ال اخیراً گوشی‌هایش را تحت نام خود TCL تولید می‌کند. این شرکت به تازگی با حضور در نمایشگاه لاس وگاس از گوشی‌های سری TCL 10 خود پرده برداری کرده است.

پایان عصر گوشی های بلک بری

بیانیه رسمی شرکت بلک بری

با این حال اگر صاحب یکی از گوشی‌های بلک بری هستید، نیازی به نگرانی نیست. TCL همچنان تا 31 آگوست سال 2022 میلادی (یا در صورت توافق، بیشتر از آن) از گوشی شما پشتیبانی خواهد کرد و آن را گارانتی می‌کند.

بی‌تردید علاقه‌مندان برند بلک بری از شنیدن این خبر شوکه شده‌اند. شاید برخی از آن‌ها همچنان امیدوارند یک برند دیگر، این شرکت را خریداری کند و گوشی‌های هوشمند بلک بری را مجدداً روانه‌ی بازار کند. اما اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، احتمال چنین اتفاقی بسیار ناچیز است!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب وقتی روی کاربرد های تاکید داشتن که کاربردی نبود همین میشه