ایمنی تیبا

بررسی و مقایسه سطح ایمنی تیبا در مقابل پراید

مدیرعامل سایپا پس از توقف تولید پراید 132 از توقف تولید مدل‌های دیگر آن طی ماه‌های آینده خبر داد و قرار است تیبا جایگزین این خودرو شود. اما ایمنی تیبا با پراید چه تفاوت‌هایی دارد؟

مدتی قبل شاهد توقف تولید پراید 132 بودیم که در همین رابطه مدیرعامل سایپا از توقف تولید مدل‌های دیگر این خودرو ارزان‌قیمت بازار ایران خبر داد و قرار است خودرو تیبا جایگزین آن شود. اما دلیل توقف تولید پراید چه بود و ایمنی تیبا در مقابل پراید در چه سطحی قرار دارد؟ در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

بررسی ایمنی تیبا

امیرحسن کاکایی، کارشناس حوزه خودرو عنوان کرد قسمتی از استانداردهای 85 گانه را ایمنی خودروها شامل می‌شود و با توجه به این استانداردها، ایمنی پراید و تیبا متفاوت است. وی افزود با توجه به نوع طراحی خودرو، چگونگی برخورد آن با عابران پیاده بر سطح ایمنی خودروها تاثیرگذار است؛ در واقع شکل ظاهری پراید به نوعی است که در زمان برخورد با عابر، وی را به زیر خودرو می‌کشاند، اما در حالت درست باید فرد بر روی کاپوت پرتاب شود. وی افزود طراحی تیبا و پراید یکی از تفاوت‌ها محسوب می‌شود و طراحی آنها تفاوت‌ها را رقم می‌زند. امیرحسن کاکایی تاکید کرد برای افزایش ایمنی پراید باید طراحی آن تغییر پیدا می‌کرد.

این کارشناس حوزه خودرو در ادامه اظهار کرد مورد دیگر تست ضربه از پهلوی خودرو است که سایپا بیشتر از این قادر به تقویت پراید نیست، اما می‌توان این مورد را برای تیبا انجام داد. وی افزود تغییرات و ظرافت‌های پراید و تیبا بسیار اندک است، اما با این وجود هم تیبا می‌تواند استانداردهای 85 گانه را دریافت کند.

شرایط ایمنی خودروهای داخلی

امیرحسن کاکایی در ادامه بیان کرد خودروهای مونتاژی بازار ایران اغلب دارای 3 ستاره ایمنی هستند که البته رده‌بندی آنها متناسب با سال تغییر پیدا می‌کند؛ برای مثال یک خودرو که طی چند سال قبل به بازار ایران وارد شده است دارای 3 ستاره ایمنی بود، اما اگر آن خودرو را مجددا مورد بررسی قرار دهیم، به احتمال زیاد ستاره ایمنی کمتری دریافت خواهد کرد؛ چراکه موضوع امنیت خودروها هر سال تغییر یافته و به‌روزتر می‌شود. هم‌اکنون خودروهایی چون پراید و پژو 405 نمی‌توانند از پایین‌ترین استانداردهای مورد نظر بگذرند.

ایمن‌ترین خودروهای داخلی

این کارشناس حوزه خودرو از بین محصولات داخلی و تولیدی فعلی سراتو، دنا پلاس و سمند را جزو خودروهایی با بیشترین ایمنی معرفی کرد. وی افزود خودرو دنا پلاس طبق آخرین استانداردها به تولید می‌رسد، اما از میزان تعداد ستاره‌های ایمنی آن آگاهی ندارم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*