ویندوز 7

باز هم یک باگ جدید در ویندوز 7 ؛‌ این بار کامپیوتر خاموش نمی شود!

مشکلات ویندوز 7 پس از بازنشستگی‌اش همچنان ادامه دارد و پس از باگ مربوط به والپیپر،‌ این بار یک مشکل جدی‌تر در کامپیوتر کاربران مشاهده شده است!

پس از پایان رسمی پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7، این دومین‌بار است که یک باگ در این سیستم عامل دیده می‌شود اما این‌بار مشکل جدی‌تر از دفعه قبل است؛ بسیاری از کاربران اظهار داشته‌اند که نمی‌توانند سیستم‌شان را خاموش یا ری استارت کنند. به‌نظر می‌رسد این باگ بسیار فراگیر بوده و افراد بسیاری را با مشکل مواجه کرده زیرا پیام‌های زیادی در این خصوص در ردیت، توئیتر و فروم‌های مایکروسافت نوشته شده است.

احتمالا مایکروسافت چاره‌ای برای رفع این مشکل خواهد اندیشید اما در ادامه متن به شما راه‌حلی موقتی برای رفع این باگ ارائه خواهیم کرد. همانطور که احتمالا می‌دانید، ویندوز 7 از ژانویه 2020 دیگر به‌طور رسمی توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود و خبری از آپدیت‌های معمول برای رفع باگ یا موارد امنیتی نخواهد بود. البته این امکان وجود دارد که ویندوز 7 خود را به‌طور رایگان به ویندوز 10 ارتقا دهید.

آپدیت جدید ویندوز 7

مایکروسافت اخیرا مجبور شد برای رفع یک باگ جزئی اما اذیت‌کننده برای کاربران در ویندوز 7، یک آپدیت جدید منتشر کند اما این‌بار یک مشکل جدید و جدی‌تر پیش روی کاربران است. مشکلی که گریبان‌گیر کاربران شده بدین گونه است که آن‌ها هنگام خاموش کردن یا ری استارت سیستم خود با خطای “عدم دسترسی لازم برای انجام این کار”‌ مواجه شده‌اند در حالی که خاموش کردن کامپیوتر یکی از ابتدایی‌ترین کارهای ممکن است.

راه حل موقتی‌ای که کاربران ویندوز 7 به کار گرفته‌اند به شرح ذیل است:

1- ساختن یک اکانت مدیریت ویندوز (administrator account)

2- ورود به این اکانت (log in)

3- ورود به نخستین اکانت مدیریت ویندوز که به خودتان تعلق داشت (log into the first administrator account)

4- خاموش کردن یا ری استارت سیستم

همانطور که می‌بینید، تکرار این مراحل برای هر بار خاموش کردن یا ری استارت سیستم کار سختی است و نمی‌توان در درازمدت آن را به کار گرفت. در حال حاضر این امیدواری وجود دارد که مایکروسافت برای رفع این مشکل یک آپدیت ارائه کند زیرا چنین باگی بسیار جدی‌تر از مشکل مربوط به والپیپر است. توصیه می‌شود در این مقطع ویندوز 7 خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید یا به سراغ لینوکس بروید.