شرکت رنو

میزان سودآوری شرکت رنو فرانسه با خروج از ایران کاهش یافت

شرکت رنو به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ جهان به دلیل خروج از بازار ایران و همچنین رسوایی مالی یکی از مدیران اتحاد رنو-نیسان با کاهش سودآوری طی 10 سال اخیر مواجه شد.

طبق گزارش‌هایی که سایت‌های حوزه خودرو منتشر کردند، شرکت خودروسازی Renault فرانسه به دلیل رسوایی‌های اخیر کارلوس گوسن، یکی از مدیران سابق اتحاد رنو-نیسان و کاهش شدید CKD در چین طی 10 سال اخیر با کاهش سودآوری مواجه شده است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از دلایل کاهش سود شرکت رنو به موضوع خروج این شرکت فرانسوی از بازار ایران نیز مربوط می‌شود که البته خروج شرکت رنو از بازار ایران به دلیل تحریم‌های شدید آمریکا بود.

کاهش میزان سوددهی شرکت رنو

طبق گزارشی که این خودروساز فرانسوی منتشر کرده است میزان فروش Renault در سال 2019 با کاهش 3.3 درصدی به 55.53 میلیارد یورو کاهش یافت. همچنین میزان سوددهی رنو در سال 2019 میلادی حدود 141 میلیون یورو برابر با 153 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. گفتنی است این برند فرانسوی در سال 2018 حدود 3.3 میلیارد دلار سود به دست آورد. طبق گزارش منتشر شده میزان درآمد عملیاتی رنو نیز در سال 2019 با کاهش 30 درصدی به 2.11 میلیارد یورو رسید.

از سایر دلایلی که این شرکت خودروسازی به کاهش سود مواجه شده است می‌توان به کاهش تقاضای مشتریان برای خرید خودروهای دیزلی در اروپا، جریمه‌های شرکت Renault در رابطه با ونچرهای چینی و پرداخت سهم نیسان از درآمد رنو اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*