کرونا

نماینده قم در مجلس: 50 نفر بر اثر کرونا در قم فوت کرده‌اند

امیرآبادی، نماینده قم در مجلس گفت تاکنون 50 نفر بر اثر کرونا در قم فوت کرده‌اند و این استان وضعیت خوبی ندارد. وی همچنین ادعا کرد از سه هفته پیش ویروس کرونا به استان قم آمده است.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز، دوشنبه 5 اسفند 98 در مجلس، اظهارات عجیب و نگران‌کننده‌ای را مطرح کرد. وی از فوت 50 نفر بر اثر ویروس کرونا خبر داد و گفت قم از نظر شیوع این ویروس وضعیت خوبی ندارد و عملکرد دولت در کنترل این بیماری مناسب نبوده است. به گفته امیرآبادی، پرستاران لباس مناسبی برای قرنطینه ندارد و با ترس و وحشت به بیماران رسیدگی می‌کنند. پرستاران مشکلات فراوانی دارند و خبری از امکانات نیست و قم با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی روبه‌رو است.

احمد امیرآبادی فراهانی در ادامه افزود دولت به میزان کافی احساس نگرانی و بحران نمی‌کند. درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به شکلی تحت نظر قرار دهیم که انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است. روزانه 10 نفر در قم از بین می‌روند و تا شب گذشته حدود 50 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و وزیر بهداشت در این موضوع مقصر است. نماینده مردم قم در مجلس اظهار کرد سه هفته است که کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

قرنطینه 250 نفر در قم به دلیل کرونا

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت پرستاران لباس مناسب را در اختیار ندارند. وی همچنین از قرنطینه بیش از 250 نفر خبر داد و گفت امکانات مناسب در قم وجود ندارد و بسته‌های پیشگیری هم به دست مردم نرسیده و حتی در بعضی داروخانه‌ها، ماسک پیدا نمی‌شود. امیرآبادی در ادامه عنوان کرد:

از  وزیر بهداشت خواستم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می‌گویید. شرایط این گونه که می‌گویید نیست و وضعیت قم بحرانی‌تر از این حرف‌هاست. به وزیر بهداشت گفتم شما که فرمانده عملیات نام گرفته‌اید در قم حاضر شوید و از آنجا فرماندهی کنید. دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد در مدت اخیر 32 نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده‌اند و کسانی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم جان خود را از دست داده‌اند، عمدتا به خاطر ابتلا به ویروس کرونا بوده است. متاسفانه جواب آزمایش دو کودک نیز مثبت اعلام شده و جواب آزمایش کرونای رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم مثبت بوده است که با توجه به وخامت اوضاع، باید هر چه زودتر جانشین ایشان انتخاب شود.

مخالفتی با تعطیلی حرم حضرت معصومه وجود ندارد

امیرآبادی اضافه کرد هیچ امکاناتی به پرستاران نمی‌دهند. وزیر گفته از صبح 7 هزار لباس مناسب برای پرستاران ارسال شده ولی نمی‌دانم این اظهارات درست است یا خیر. دولت باید تکلیف افراد مبتلا به کرونا را مشخص کند، اما تاکنون هیچ اقدام ویژه‌ای از طرف دولت برای مقابله با این ویروس دیده نشده است. وی درباره مخالفت مراجع تقلید با تعطیلی حرم حضرت معصومه عنوان کرد هیچ یک از مراجع تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، چرا که موضوع جان مردم است.

کرونا

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه افزود در 48 ساعت اخیر چهار متخصص ریه به بیمارستان‌های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفته اولین فوتی‌های مشکوک به ویروس کرونا در 24 بهمن فوت کردند و پس از آزمایش‌هایی که روی آنها انجام دادند، معلوم شد که این افراد به بیماری کرونا مبتلا بوده‌اند.

به‌روزرسانی 1:

اظهارات امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس در حالی مطرح شده که ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت کشته شدن 50 نفر بر اثر کرونا در قم را تکذیب می‌کند. وی گفت حرف نماینده قم درست نیست و اگر تعداد کشته‌شدگان این استان، نصف یا یک چهارم عدد ادعا شده باشد من استعفا می‌دهد.

به‌روزسانی 2:

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 64 نفر و تعداد کشته‌شدگان به 12 نفر رسید. کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت تا قبل از ظهر روز دوشنبه، 18 مبتلای جدید به ویروس کووید 19 شناسایی شد که 8 نفر در قم، 3 نفر در تهران، 2 نفر در گیلان، 2 نفر در مرکزی، 1 نفر در همدان و 2 نفر در اصفهان بوده‌اند. به این ترتیب تعداد مبتلایان به کروناویروس در ایران به 64 نفر رسیده و تاکنون 12 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.

همچنین بخوانید:

علائم بیماری کرونا ویروس و تفاوت آن با سرماخوردگی و آنفولانزا

ویروس کرونا چگونه منتقل می‌شود؟

راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا را بشناسید