واکسن بیماری کرونا بالاخره ساخته شد اما استفاده از آن هنوز ممکن نیست!

واکسن بیماری کرونا بالاخره ساخته شد اما استفاده از آن هنوز ممکن نیست!

واکسن بیماری کرونا یا همان COVID-19 توسط یک کمپانی بیوتکنولوژی آمریکایی به نام مدرنا (Moderna) ساخته شده، اما این‌طور که به نظر می‌رسد، باید قبل از استفاده عمومی از این واکسن کمی صبر کنیم.

واکسن بیماری کرونا که از اواخر دسامبر گذشته در کشور چین شایع شد و تاکنون جان بیش از 2 هزار بیمار را گرفته است، توسط یک کمپانی آمریکایی به نام مدرنا (Moderna) ساخته شده و نمونه‌هایی از آن برای آزمایش در اختیار کارشناسان و دانشمندان موسسه ملی سلامت ایالات متحده قرار گرفته است. در بررسی این موضوع با گجت نیوز همراه باشید.

واکسن بیماری کرونا

مدرنا یک کمپانی بیوتکنولوژی بوده که اخیرا خبر خوشحال کننده ساخت واکسن کروناویروس COVID-19 را منتشر کرده و گفته شده که چند نمونه از داروی مورد نظر به سازمان ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی آمریکا (NIAID) ارسال شده است.

واکسن مورد نظر که با همکاری مدرنا و NIAID ساخته شده، “mRNA-1273” نام دارد؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده، این دارو یک شکل تثبیت شده از پروتئین اس را که برای پروسه آلوده سازی ویروس کرونا لازم است، هدف قرار می‌دهد. در ساخت واکسن دو کروناویروس دیگر به نام‌های سارس (SARS) و مرس (MERS) هم از چنین روشی استفاده شده بود.

ویروس‌های خانواده کرونا به ویروس سرماخوردگی شباهت دارند و در اکثر مواقع بازیابی سلامتی پس از ابتلا به آن‌ها کار سختی نیست. البته در برخی موارد مثل شیوع سارس در دو دهه پیش که از چین شروع شد، بیماری ایجاد شده با ویروس‌های مورد نظر شدید و بسیار خطرناک می‌شود.

ویروس کرونا جدید در اوایل ژانویه به صورت رسمی مورد توجه قرار گرفت، موارد ابتلا به آن از دسامبر سال گذشته ثبت شده بودند. بیماری به وجود آمده توسط این ویروس به شکل‌های مختلفی در بدن فرد آلوده ظاهر می‌شود و گاهی اوقات فرد نشانه‌های خفیفی دارد و ظرف دو هفته سلامت خود را بازمی‌یابد. در برخی موارد علائم بیماری کرونا شدیدتر می‌شوند و حتی برخی مبتلایان جان خود را از این طریق از دست می‌دهند.

واکسن بیماری کرونا بالاخره ساخته شد اما استفاده از آن هنوز ممکن نیست!

تلاش‌های صورت گرفته برای قرنطینه کردن مبتلایان تا حدودی نتیجه داده، اما با این حال در کشورهایی مثل کره جنوبی، ایران و ایتالیا شمار زیادی به این بیماری مبتلا شده‌اند. واکسن بیماری کرونا هنوز برای استفاده عموم آماده نیست، اما محققان سخت در تلاش‌اند تا درمان کروناویروس جدید را به مبتلایان ارائه دهند.

مدرنا واکسن ویروس کرونا را دوشنبه گذشته برای سازمان ملی حساسیت و بیماری‌های عفونی آمریکا ارسال کرد و استفاده از این دارو برای افراد عادی هنوز امکان‌پذیر نیست. گفته شده که اولین نمونه‌های واکسن متعلق به ائتلاف نوآوری آمادگی برای مقابله با اپیدمی‌ها (CEPI) بوده و هنوز معلوم نیست که فاز اول آزمایش دارو بر روی انسان‌ها کی شروع خواهد شد و تا چه مدت ادامه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

20 دیدگاه

  1. آخه چه جالب آمریکای خون خوارفکس منجی شد ، دیگه چی عالیتر ازاین یه تیر و صد تا نشون ،خدا بده برکت، یعنی خدا این آمریکا جان رو از این خلق خدانشناس نگیره که جمودیت دق خواهد کرد، همون اول حدس زدم بالاخره یه کمپانی آمریکایی صداش در میاد میگه واکسن رو ساختیم منتظر پنتظرباشید ، خدایا چه کنیم نه که از شر بی همه چیز بازیای آمریکا خدا جون چه کنیم از شر کسایی که ادعای تفکر و فکر روشن و انسانیت و مناعت طبعشون مثلا سر به فلک میزنه ولی میپرستن حماقتو، جهالتو ، رذالتو و خون ریز بی طاقتو روبا هزار و یکی بهونه که واسه خودشون میارن یعنی شیطان عزیزشون براشون جفت و جور میکنه نه عزیزم فقط که هم زبون رو نمیگم جمع زمین رو میگم

  2. 🤣
    دارو ساخت شده
    و به هرکس بخواهن میدهند

    با تریلیونها دلار سود

    بعضی ها ساده هستند

  3. دوستان
    این واکسن فقط فعالیت این ویروس تویه بدن کمتر میکنه یعنی از بین نمیبره این یعنی ممکنه به بخشهای دیگیه بدن اسیب بزنه برای همین فعلا ممکن نیست تا تست کامل دقیق شه و علایمشو کنترل کنن حتی ممکنه این واکسن باعث عوارض جانبی هم بشه.(اخبارهای بروز دنبال کنید میفهمین چی میگیم)
    در کل دمشون گرم که یه قدمی گذاشتن این آمریکایها برای رفع این مشکل و اونا همیشه همه چیزو حل میکنن انشالا تو این امر هم موفق شن. و امید قط رابطه همه جهان با این چینیا که هر چی میکشیم از اینا میکشیم.

    • الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

      1. منظورت از اخبار روز، شایعه‌پردازی آن ورِ آبی است؟
      2. رقیب تجاری امریکا، چین است و رقیب سیاسیش، ایران
      لذا کرونا را با جاسوسهاش به جان ایندو انداخته، شماتت هم میکند
      3. «و امید قط رابطه همه جهان با این چینیا که هر چی میکشیم از اینا میکشیم»
      مثلاً چی میکِشی؟

      • 1-شایعه نیس سوزش ندیدن بعضیهاست امثال خودت.
        2-اول این که چینی ها رقیب اقتصادی امریکا هستن ولی ایران عددی نیس که رقیب سیاسی امریکا باشه.(بازی نیس)
        دوم این که اگه امریکا میگی ساخته امریکاست عکس سندشو رو کن تویه سایتی اپلود کن ماها هم ببینینم !؟(فقط مطلب 120 صفحه ای نباشه عکس مهر وزارت بهداشت امریکا روش باشه)
        در ضمن ویروس چینیه و باعث بانیشم گرفتن (نمیدونم چرا بعضی اخبارا تو این مملکت مخفی میشن!) کاملا هم دست سازه مثل بازی نهنگ ابی که برای زود باورها ساخته شده بود این ویروس هم برای افراد ضعیف ساخته شده که بین برن.(اخبار بدون فیلتر دنبال کنی میفهمی فقط کافیه به کمپانیه گوگل امریکا سر بزنی یا انگلیسی امریکایی سرت بشه بری youtube امریکا البته با فیلتر شکن امریکایی)
        امید قط رابطه به خاطر این که نه تنها این کشور کمونیستی باعث عقب کشیدن اقتصاد جهان شده حتی تویه ایران هم تاثیر میزازه اگه چین نبود شاید تحریمهای امریکا برای ما اثری نداشت.(اینم احتیاج داری یه خورده از اقتصاد سر رشته داشته باشی که بعید میدونم )

        • الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

          1. اوّل اعتراف کردی: «چینی ها رقیب اقتصادی امریکا هستن»
          بعد ادّعا کردی: «ویروس چینیه»
          نتیجۀ مضحک: چین ویروسی ساخته تا برای سوختن جگر رقیبش، فزرندان خود را بکُشد!
          سؤال: چرا ویروس در امریکا تلفات نگرفته؟!
          2. سیاستِ کثیف، 120 صفحه که هیچ، ردّی 120 کاراکتری هم از از خودش باقی نمی‌گذارد؛ اگر هم باشد که بسیار بعید است، إن‌شاءالله چند دهه پس از گور به گور دویدنِ ترامپت، رمزگشایی و افشاء خواهد شد
          وانگهی «خدا را ندیدیم مگر به دلیل» پس بجای 44 سال انتظارِ سند کشیدن:
          چشم دل باز کن که جان بینی * آنچه نادیدنی است، آن بینی
          در علم کارآگاهی: برای یافتن مظنون اصلی باید دید آن حادثه، بیشتر به نفع کیست؟ و یا از طریق برهان خُلف: باید دید رقیب متضرر اصلیِ آن حادثه، کیست؟
          که در مورد کرونا، شواهد و امارات، کاملاً منطبق بر شرور سابقه‌دار = امریکاست
          ضمن اینکه رژیم تروریست امریکا برای تبرئه خود لازمست به این سؤال پاسخ دهد: چرا سوء ظنّ‌ها متوجه امریکاست و لا غیر؟
          امّا قرائن: رژیم تروریست امریکا بدهکارترین کشور دنیاست، تا آنجا که میتوان گفت: بدهی امریکا از مجموع بدهی کشورهای بدهکار بیشتر است
          دلار امریکا تنها پول بی‌پشتوانه است که فقط با قلدری بعنوان ارز پایه بر بانک جهانی تحمیل شده و روند چاپ و پخش بین‌المللی اش، بی‌مهابا و بی‌حساب است
          رژیم تروریست امریکا دارای بیشترین بودجۀ نظامی، جاسوسی، فضائی و باصطلاح کمکهای خارجی است
          عقب ماندگی تکنولوژیک؛ مثلاً: الآن دو ساله هواوی موبایل و سیستم نسل 5 را به بازار فروخته، درحالیکه اپل هنوز عُرضۀ عَرضه اش را نداشته
          سوء سابقه: رژیم تروریست امریکا در انداختن بمب‌های اتمی، شیمیائی و ممنوعه بر سرِ خلق بیگناه، پیشاهنگ است
          خُب، مسلّم است کشوری که هم دیون انباشتۀ بیشماری دارد و هم خرجش از دخلش بیشتر، سگ زردش (ترامپ) هار شود تا: یا منابع ثروت جهانی را بقاپد و یا با ایجاد بحرانهای جهانی، همه را با خودش غرق نماید
          مگر دلایل تاریخی جنگهای جهانی غیر از اینها بوده؟
          3. گوگل همواره در اروپا محکوم بوده، از کی تا حالا اخبار بی‌فیلتر میده؟
          4. ادّعای خلاف واقع کردی: «این کشور کمونیستی باعث عقب کشیدن اقتصاد جهان شده»
          درحالیکه تمام کارخانجات در چین است؛ وقتی امریکا تصمیم گرفت بجای رقابت، چین را از سرِ راه بردارد -با خودخواهی- اقتصاد جهانی را به افول بُرده تا از پس افتادنِ خودش جلوگیری کند
          حالا مناره دزدِ چاه نکنده، فیلش یاد هندوستان کرده به مستعمرۀ سابق رفته
          این «موذی» هم زوق زده از خبر انتقال کارخانجات به هند -با دست‌بوسی ارباب- خاکستر گاندی را برباد داد

          • این قدر شعر و ور تلاوت نکن دوست عزیز سند داری بسم … نداری با حرف زدن فقط خودته و عقاید کمونیستیتو ثابت میکنی
            چیزی تو این 41 سال ثابت شده چه مردم چه دولت مدارامون هیچکدوم مسول پذیر نیستن و تقصیرا همه گردن امریکاییها انداخته میشه
            در مورد با چرا امریکا نداره فقط خدا چشماتو باز کنه و بری امار مبتلایان جهانی رو نگاه کنی متوجه میشی تو امریکا هم هست و کم بت پرست باش.

      • اینم همیشه مسولین به ما ثابت کردن در زمان انتشار هر ویروسی مثل انفلانزای قبلی و خیلی قبلها انفلازای خوکی. به مرور زمان اینا اتفاقایه که میفته تویه اخبار نگو که برات اشنا نیس . زمان یاد مردم میره ولی من زمان اخبارارو سیو میکنم.
        1-این بیماری به ایرانیا اثز نداره
        2-ما جلویه این بیماری رو میگیریم
        3-وارد ایران نشده و شایعه هستش
        4-متاسفانه وارد ایران شده و جان هم وطنهامونو گرفته
        5-فقط اخبار اصلیه ایرانی رو دنبال کنید و از شایعه دوری کنید
        6-کشف واکسن توسط غرب ولی اماده تزریق نیس.
        7-امریکا اعلام کرد این واکسن وارد کشور ما نمیشه ما خودمون میسازیم
        8-کار خودشونه و واکسنشم اختراع کردن. مرگ بر امریکا
        این سناریو ایرانه همیشه در همه وقت. الان ما در مورد کرونا هم رسیدیم به شماریه 6

        • الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

          آدم عاقل وارد بازی سیاست نمیشه
          امّا اینکه رژیم تروریست امریکا «فی‌نفسه» دشمن ملّت‌های آزاده (منجمله ایران) است، بسیار واضحست و ربطی به بود / نبودِ کسی / چیزی ندارد [چه قبلیها، چه اینها و چه بعدیها]
          دوای کرونا را قبل از اینکه امریکا به مقصودش نایل شود، هرگز رو نخواهد کرد؛ پس از گرانفروشی به دیگران هم به ملّت ایران نخواهد فروخت، چون تحریمگر (مانع از فروش داروهای معمولی دیگران به ایران) میخواهد سر به تنمان نباشد
          امّا دوای کرونا هم اکنون نزد خودمان [نه در / ساخت ایران] و بسیار ارزان موجود است؛ جوینده یابنده

  4. چرا باید صب کنیم؟ خوب بدین واکسنو بهمون!!!!!!!!

    • الموت لأمریکا DOWN WITH usa مرگ بر امریکا

      مگر نمیدانی امریکا تحریممان کرده؟ اگر میخواست واکسن کرونا به ما بدهد که با جاسوسش به جان ملّت ایران نمی‌انداختش!

  5. خیلی خوشحالم که این واکسن توسط متخصصان بیوتکنولوژی(زیست فناوری)ساخته شده و این اهمیت و قدرت این رشته بیوتکنولوژی و پیشتاز بودن این علم توسط دانشمندان امریکایی شرکت مدرنا را به اثبات میرسونه

    از تمامی متخصصان بیوتکنولوژی مدرنا کمال تشکر دارم خدا قوت و خدا پشت و پناهتون باشه

  6. الان رایفی پورامون میان نظر میدن

  7. به نظرم کار خود آمریکا هست الانم واکسنش رو نشون میده تا بگه من ابر قدرت هستم، فقط من موندوم این چطور با این قدرت نتونست موشک های ایران رو رهگیری بکنه!

  8. بعید نیست اتهامی که به امریکا درمورد شیوع این ویروس زده شده واقعیت داشته باشه و اگر این واکسن تاییدیه بگیره و تولید انبوه بشه به این گمانه زنی ها قوت میده. چرا که امریکا چنین سلاح هایی رو سال هاست که در آزمایشگاهش تولید می کنه و پادزهر انوع این ویروس ها رو هم در اختیار داره. و حالا که به مقصودش رسیده میخواد این سلاح رو متوقف کنه.

  9. چه خبرى فوق‌العاده عالى ممنون از جناب کیا علیپور بابت این مقاله واقعا این کمپانى هاى آمریکایى در جهان بى نظیر هستند,,!!