نسل جدید فناوری شارژر پرسرعت

نسل جدید فناوری شارژر پرسرعت که توسط اپل و سامسونگ استفاده خواهد شد چیست؟

گزارشی منتشر شده که جزئیاتی از نسل آینده‌ی فناوری شارژر پرسرعت گوشی‌های اپل و سامسونگ را ارائه می‌کند. ظاهراً شرکت‌های فناوری قصد دارند از متریال نیترید گالیم در شارژرهای خود استفاده کنند.

شرکت‌های حوزه‌ی فناوری به سختی تلاش می‌کنند تا سرعت شارژ سریع‌تری را برای برآوردن تقاضای فزاینده‌ی مشتریان ارائه کنند. اکنون ما خبرهای جذابی را دریافت کرده‌ایم که شرکت‌های بزرگی نظیر هواوی، اوپو، سامسونگ و اپل قصد دارند از فناوری شارژر پرسرعت جدیدی استفاده کنند که از نیترید گالیم (به نام فناوری GaN) در شارژرهای خود استفاده کنند.

متریال نیترید گالیم در نسل جدید فناوری شارژر پرسرعت

نیترید گالیم یک متریال نیمه هادی نظیر سیلیکون است، با این حال گفته می‌شود مزایای قابل توجهی نسبت به آن دارد. اتم‌های آن انرژی بیشتری را نسبت به سیلیکون حفظ می‌کنند، این بدان معناست که می‌تواند انرژی بیشتری را فراهم کند. در نتیجه، یک شارژر تولید شده با نیترید گالیم می‌تواند قدرت بیشتری برای ارائه داشته باشد.

به گزارش IT Home، این فناوری شارژ به یک شارژر اجازه‌ی خروجی حداکثر 65 وات را می‌دهد که می‌تواند سرعت شارژ بسیار سریعی را فراهم کند. برای اینکه کمی بیشتر به این موضوع بپردازی، می‌توانیم در مورد گوشی تازه معرفی شده‌ی سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا فکر کنیم که با استفاده از یک شارژر پرسرعت، می‌تواند توان 45 وات را ارائه کند و به سرعت شارژ شود.

با این حال، ما پیشتر محصولاتی را نیز در بازار دیده‌ایم که حتی فراتر از این توان شارژر را ارائه می‌کنند. به طور مثال می‌توان به گوشی اوپو رینو ایس (Oppo Reno Ace) اشاره کرد که در ماه اکتبر عرضه شد. این گوشی با یک شارژر 65 وات همراه است که می‌تواند باتری 4.000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی را در عرض 30 دقیقه به شارژ کامل برساند. سورپرایز این مقاله، حضور نام اپل در بین این شرکت‌ها است. چرا که اپل معمولاً به آرامی ارائه‌ی شارژ سریع‌تر در محصولات الکتریکی‌اش را اتخاذ می‌کند.

به طور کلی این اطلاعات جالب توجه به نظر می‌رسند، ولی هنوز قطعی نیستند و ما نمی‌دانیم که آیا اپل از چنین فناوری‌هایی در محصولات آینده‌ی خود استفاده خواهد کرد یا خیر. این مورد برای دیگر برندهای موجود در گزارش، واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*