ابتلا به کروناویروس

40 الی 45 درصد موارد ابتلا به کروناویروس جدید داخل بیمارستان رخ می‌دهند

احتمال ابتلا به کروناویروس در صورت مراجعه بی‌مورد به بیمارستان‌های درگیر با بیماران مبتلا به کووید 19 به شدت افزایش پیدا می‌کند. موارد ابتلا به کروناویروس جدید 40 الی 45 درصد داخل بیمارستان است!

علیرضا رئیسی در ستاد اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت و مبارزه با کرونا‌ویروس جدید به نکات بسیار مهمی اشاره کرده است. به عقیده وی، تست کرونا به شکل سرپایی هرگز توصیه نشده و نمی‌توان به نتیجه‌ای که در پی این نوع تست به دست می‌آید، استناد کرد. دو نکته بسیار مهم ذکر شده توسط علیرضا رئیسی این است که احتمال ابتلا به کروناویروس عامل کووید 19 در بیمارستان‌های پذیرش‌کننده این بیماران بسیار بالا بوده و از طرفی نزدیک به 70 درصد بیماران، به بستری شدن نیاز ندارند و با استراحت در منزل بهبودی خود را به دست خواهند آورد.

بستری شدن به گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود. افرادی که در گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرند، در صورت ابتلا به آنفلوآنزا نیز به بستری شدن در بیمارستان نیاز دارند و باید تحت مراقبت قرار بگیرند. تفاوت اصلی کرونا و آنفلوآنزا به عقیده معاون بهداشت وزارت بهداشت، میزان سرایت بالای ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 است. در نتیجه توجه به بهداشت فردی برای جلوگیری از ابتلا به آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

علیرضا رئیسی در ادامه صحبت‌های خود گفت حدود 80 درصد مبتلایان به کووید 19 از بیمارستان مرخص می‌شوند. همین میزان نیز در صورت تشخیص داده شدن ابتلای آن‌ها، به بستری شدن نیازی نداشته و باید در منزل استراحت کنند. وزارت بهداشت در حال تهیه یک پروتکل به منظور ایجاد چارچوبی مشخص برای قرنطینه خانگی افراد یا نگهداری از آن‌ها در بیمارستان‌ها است.

افزایش احتمال ابتلا به کروناویروس در بیمارستان‌ها

احتمال ابتلا به کروناویروس در بیمارستان شدت می‌گیرد. معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد نزدیک به 45 درصد موارد جدید ابتلا به کروناویروس در بیمارستان رخ می‌دهد. به عبارتی یک فرد، با تصور به داشتن بیماری کووید 19 به بیمارستان مراجعه کرده و در آنجا به خاطر مجاورت با تعداد زیادی بیمار مبتلا، خود نیز بیمار می‌شود. به همین دلیل هر فرد صرفا در صورت داشتن نشانه‌هایی جزئی شبیه به سرماخوردگی نباید راهی بیمارستان شود.

در مطلب «آیا همه باید تست کرونا بدهند؟» دریافتیم در چه صورت مراجعه به مراکز خدمات درمانی ضرورت پیدا می‌کند. گفته‌های علیرضا رئیسی نشان می‌دهد با رفتن به بیمارستان صرفا به خاطر داشتن علائمی همچون عطسه یا سرفه‌ خفیف، نه تنها در درمان پیش دستی نخواهید کرد، بلکه با احتمال بالا، سرماخوردگی یا آنفلوآنزای عادی خود را تبدیل به کووید 19 می‌کنید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*