فروش آیفون ها در چین

فروش آیفون ها در چین با شیوع کرونا نصف شد

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد فروش آیفون ها در چین با شیوع کروناویروس با کاهش 50 درصدی همراه بوده است. با این اوصاف امسال سودآوری اپل با کاهش چشمگیری همراه خواهد شد.

کروناویروس اکنون تمام جهان را فرا گرفته و باعث مرگ هزاران فرد و تحت تأثیر قرار دادن ده‌ها هزار فرد دیگر شده است. اما این ویروس نه تنها مستقیماً روی سلامت افراد تأثیر گذاشته، بلکه روی مشاغل نیز تأثیرات زیادی داشته است. به طور مثال شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها از عمده مشاغلی هستند که از شیوع کرونا رنج می‌برند. حتی بسیاری از شرکت‌های مطرح فعال در این حوزه نیز اعلام ورشکستگی کرده‌اند!

اما به جز آن‌ها، شرکت‌های حوزه‌ی فناوری نیز صدمه دیده‌اند. به طور مثال باید به کمپانی اپل اشاره کرد که در اینجا آسیب جدی در فروش گوشی‌هایش را تجربه کرده است. یک رسانه‌ی چینی به نام South China Morning Post در مقاله‌ای ادعا کرده که فروش آیفون ها در چین با کاهش 50 درصدی همراه بوده است. بر اساس این آمار و ارقام، اپل در ماه فوریه 2020 موفق به فروش تنها 500 هزار دستگاه گوشی آیفون در بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان شده است.

کاهش فروش آیفون ها در چین سودآوری اپل را مختل می‌کند

این تقریباً نصف فروش این کمپانی در ماه ژانویه 2019 است، جایی که اپل موفق به فروش 1.27 میلیون دستگاه آیفون شده بود. این رکود سنگین می‌تواند ناشی از شیوع کروناویروس باشد که بسیاری از کسب و کارها، از جمله شرکت‌های تأمین کننده‌ی قطعات اپل را مجبور کرده به طور موقتی کارخانه‌های خود را تعطیل کنند.

غول کوپرتینویی حتی در ماه فوریه به مدت دو هفته کلیه‌ی فروشگاه‌های محصولاتش را در چین تعطیل کرده بود که بی‌شک این اقدام نیز در کاهش فروش محصولاتش مؤثر بوده است. اما این آمار می‌تواند بدتر از این‌ها نیز شود. زیرا گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل امسال مجبور به تأخیر انداختن عرضه‌ی آیفون اس ای 2 و آیفون 12 5 جی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*