زنجبیل

9 مورد از خواص ویژه زنجبیل در صورت مصرف روزانه آن

زنجبیل را می‌توان یکی از موثرترین گیاهان دارویی دانست و ما در این مقاله شما را با 9 مورد از عجیب‌ترین خواص زنجبیل آشنا خواهیم کرد.

زنجبیل را می‌توان یکی از گیاهان دارویی دانست که می‌توان از آن به عنوان یک چاشنی هم استفاده کرد. عطر و طعم خاص زنجبیل، فوق‌العاده است. استفاده از زنجبیل به عنوان یک چاشنی، ترکیبی از شیرینی و تندی را ایجاد خواهد کرد. به نظر می‌رسد مصرف روزانه زنجبیل، فواید زیادی برای سلامتی دارد. در صورتی که عطر و طعم تند زنجبیل را دوست ندارید، باید از آن به عنوان یک مکمل در وعده‌های غذایی استفاده کنید.

1: مدیریت رفلاکس اسید

رفلاکس اسید ، یک احساس سوزش در معده بوده که می‌توان از آن به عنوان یک بیماری دردناک یاد کرد. ممکن است شما برای رفع علائم خود نیازمند مراجعه به دکتر باشید. بهتر است به جای مراجعه به پزشک، سراغ گیاهان دارویی بروید. برخی از مواد فعال در زنجبیل به دلیل قابلیت‌های ضد التهابی و ضد تهوع در داروهای سوزش معده و سر دل هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. مصرف مقداری زنجبیل در هنگام تجربه رفلاکس اسید، باعث مدیریت علائم خواهد شد، اما شواهد دیگری هم هستند که نشان می‌دهد مصرف منظم زنجبیل می‌تواند احتمال بروز این مشکل را کاهش دهد.

2: خاصیت ضد التهابی

خاصیت ضد التهابی زنجبیل

مصرف زنجبیل دارای اثرات ضدالتهابی در ارتباط با مفاصل شما دارد. مفاصل متورم، حرکت کردن شما را سخت خواهد کرد و موجب ایجاد درد شدید و مزمن خواهد شد. ماده موجود در زنجبیل که محققان فکر می‌کنند باعث کاهش التهاب می‌شود، گینجرول نامیده می‌شود و به مقدار زیادی در ریشه وجود دارد. همچنین مطالعات خاص نشان داده‌اند زنجبیل به اندازه ایبوپروفن در کاهش درد مفاصل موثر است. در حقیقت محققان در سال 2015 مشخص کردند که افراد مبتلا به آرتروز، می‌توانند با استفاده از کرم یا پماد حاوی آن، درد را به صورت موضعی تسکین دهند.

3: بهبودی پوست

زنجبیل تاثیر بسیار زیادی روی سلامت پوست دارد، اما برای دیدن نتایج آن، حتما نباید به صورت موضعی استفاده کنید. این حقیقت که زنجبیل برای هضم غذا بسیار مفید است، تاثیر مثبتی روی نگاه شما دارد؛ مواد غذایی که مدت زمان طولانی در دستگاه گوارش قرار دارند، می‌توانند فرآورده‌های سمی ایجاد کنند که باعث بروز مشکلاتی همانند پسوریازیس، اگزما یا آکنه شود. زنجبیل از درون بدن به بهبود شرایط هضم غذا کمک خواهد کرد، اما باز هم می‌تواند از طریق تعریق، باعث شفافیت و صاف شدن پوست شود. زنجبیل می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی‌کننده برای بریدگی‌های کوچک یا ساییدگی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

4: مقابله با سرطان

زنجبیل و تاثیر آن در مقابله با سرطان

نظر پزشکان درباره تاثیر زنجبیل روی بیماری سرطان متفاوت است، اما پزشکان در مرکز جامع سرطان دانشگاه میشیگان در گزارش‌های خود اظهار داشته‌اند زنجبیل سلاحی قدرتمند در برابر سلول‌های سرطانی است. تحقیقات بیشتری لازم است، اما صبر نکنید تا بعد از ابتلا به سرطان، مصرف زنجبیل را آغاز کنید. شما می‌دانید که زنجبیل می‌تواند باعث کاهش التهاب روده شود و همین مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های گوارشی داشته باشد.

5: بهبود شرایط هضم غذا

زنجبیل و بهبود شرایط هضم غذا

زنجبیل به چند روش می‌تواند در بهبود هضم غذا موثر باشد. این گیاه دارویی می‌تواند تاثیر زیادی در رفع مشکلات ناراحت‌کننده معده داشته باشد و به همین علت، بسیاری از زنان باردار از آن برای مقابله با بیماری صبحگاهی استفاده می‌کنند. این پایان ماجرا نیست و زنجبیل می‌تواند در بهبود شرایط روده، علی‌الخصوص بیماران مبتلا به IBS مفید باشد. همچنین با بهبود هضم غذا، گاز معده هم کاهش پیدا خواهد کرد. در صورتی که دلایل دیگری برای مصرف زنجبیل دارید، بهتر است بدانید که مصرف آن می‌تواند توانایی بدن شما را در جذب مواد مغذی از وعده‌های غذایی که مصرف می‌کنید را افزایش دهد و سلامتی را برای شما به ارمغان آورد.

6: سردردهایی با درد کمتر و متوالی

تاثیر زنجبیل روی سردرد

سردرد معمولی می‌تواند روز شما را خراب کند، اما میگرن می‌تواند به طور کامل باعث ناتوانی شما شود. گذشته از درد زیادی که افراد خواهند داشت، میگرن می‌تواند باعث حساسیت به نور و همچنین حالت تهوع و استفراغ شود. بیشتر از 200 ماده موجود در این گیاه دارویی برای تامین اثرات ضد التهابی، ضد تهوع و آنتی هیستامین وجود دارند و در نهایت می‌توانند باعث تسکین علائم میگرن شدید شود. مطالعات بیشتری برای اثبات این مسئله مورد نیاز است، اما به نظر می‌رسد نتایج اولیه نشان می‌دهد زنجبیل، حداقل به اندازه سایر داروهای میگرنی که معمولا تجویز می‌شوند، موثرتر بوده و هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

7: کاهش وزن

زنجبیل و کاهش وزن

اضافه کردن این گیاه دارویی به رژیم غذایی روزانه شما می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. این کار می‌تواند باعث افزایش سوزاندن کالری شود و به گونه‌ای متابولیسم بدن را هدایت کند تا کلیه غذای مصرفی شما در وعده غذایی، هضم شود. ما می‌دانیم که این ماده در چربی سوزی، هضم کربوهیدرات و ترشح انسولین نقش دارد. کلیه فرآیندهای حیاتی در میزان چربی ذخیره شده در بدن، نقش دارند. تصور می‌شود زنجبیل به شما در طولانی مدت کمک خواهد کرد تا در مقابل هوس‌های میان وعده خود، مقاومت کنید.

8: کنترل قند خون

زنجبیل و کنترل قند خون

تشخیص دیابت واقعا شگفت‌آور است و به لطف رژیم‌های غذایی سرشار از شکری که داریم، به سختی متوجه مشکل خواهیم شد. شکر در بیشتر مواد غذایی بسته‌بندی شده وجود دارد، حتی چیزهایی که ممکن انتظار وجود شکر را در آن‌ها نداشته باشید. این مسئله می‌تواند دلیل خوبی برای افزودن زنجبیل به رژیم غذایی روزانه شما باشد. یکی از مطالعات انجام شده درباره افراد مبتلا به دیابت نوع دوم نشان می‌دهد فقط 2 گرم پودر زنجبیل در هر روز، می‌تواند میزان قند خون را در حالت ناشتا تا 12 درصد کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای وضعیت مثبت قند خون را می‌توان کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دانست. این تازه آغاز تحقیقات علمی درباره وضعیت زنجبیل و دیابت است، اما باید بدانید که مصرف زنجبیل نه تنها در افراد با قند خون بالا، بلکه در سایر افراد هم خوب و مناسب خواهد بود.

9: مبارزه با عفونت

زنجبیل و مبارزه با عفونت

نه تنها برای استفاده روزانه می‌توان زنجبیل را گزینه‌ای عالی دانست، بلکه این گیاه دارویی می‌تواند هنگامی که در معرض خطر عفونت ناشی از بیماری یا جراحت هستید هم به شما کمک کند. این گیاه دارویی، خطر عفونت را کاهش می‌دهد و می‌تواند رشد چندین نوع باکتری را کاهش دهد. فواید و اثرات زنجبیل در بیماری‌های التهابی لثه موثر خواهد بود. عفونت‌های تنفسی همانند RSV هم در برابر تاثیر زنجبیل، شانسی نخواهند داشت. استفاده روزانه از زنجبیل می‌تواند تاثیر زیادی روی تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد. هم اکنون که می‌دانید زنجبیل چه فایده‌ای برای سلامتی بدن شما دارد، ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌توانید مقدار بیشتری از آن را به رژیم غذایی خود وارد کنید. خبر جالب این است که زنجبیل سازگاری بالایی دارد. ابتدا پوست آن را بکنید، سپس رنده یا تکه تکه کنید و مطابق با دستورالعمل‌های موجود، مصرف کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. حیف که طمع اش یکم تیزه و تنده و نمیشه تنها مصرف اش کرد

  2. همین که طبع اش گرمه خیلی بده
    من چیزای طبع گرم میخورم جوش میزنم