آزمایش انسانی انواع واکسن های کرونا به صورت گسترده آغاز شد

آزمایش انسانی انواع واکسن های کرونا به صورت گسترده آغاز شد

به تازگی خبر رسیده که دو کمپانی آمریکایی در این کشور انجام آزمایش واکسن های کرونا بر روی داوطلبان را آغاز کرده‌اند و در حال بررسی گسترده کاندیدهای گوناگون دارویی برای درمان کووید 19 هستند.

آزمایش واکسن های کرونا بر روی شهروندان آمریکا به شکلی بی‌سابقه شروع شده است؛ این داوطلبان دوزهایی از تعداد گوناگونی دارو که احتمالا برای درمان بیماری کووید 19 موثر هستند را دریافت کرده و در حال حاضر، مشغول ایفا کردن نقشی بزرگ در تلاش‌های جهانی برای مبارزه با این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی هستند.

کمپانی داروسازی فایز (Pfizer) و شرکت زیست‌فناوری بایونتک اس ای (BioNTech SE) مسئول انجام آزمایش‌های مربوط به واکسن‌های مورد نظر بوده و سه شنبه گذشته از طرف این کمپانی‌ها اعلام شد که چندین نفر از داوطلبان دوزهای متفاوتی از داروهای مبتنی بر بحث آر ان ای پیام‌رسان – mRNA را دریافت کرده‌اند. این داوطلبان در دو دانشگاه پزشکی ایالت‌های نیویورک و مریلند تحت آزمایش قرار گرفته‌اند.

فایزر اعلام کرده که در جریان تحقیقات اخیر، چهار نوع از واکسن‌های mRNA از لحاظ دوز مورد نیاز، سلامت محصول و همچنین قابلیت ترکیبات برای تحریک سیستم دفاعی بدن مورد بررسی قرار خواهند گرفت و پژوهش‌های مربوط به هرکدام از این واکسن‌ها به صورت هم‌زمان عملی می‌شوند.

جزئیات برنامه آزمایش واکسن های کرونا 

برنامه کمپانی‌های مورد نظر برای آزمایش واکسن های کرونا به این صورت است که تعداد 360 فرد بالغ به دو گروه سنی متفاوت تقسیم می‌شوند؛ گروه اول افراد بین 18 تا 55 و گروه دوم هم رنج سنی 65 تا 85 را پوشش می‌دهد. هدف اصلی این است که در ابتدای تحقیقات دوزهای گوناگون و اطلاعات کلی که تا حدی نیاز به ریسک‌پذیری دارند را بر روی گروه سنی جوان‌تر امتحان کرده و در مراحل بعدی، با مشخص شدن واکسن‌های ایمن‌تر و موثرتر، گروه سنی دوم را هم به تحقیقات وارد کنند.

علاوه بر مدرسه پزشکی دانشگاه مریلند و همچنین دانشکده پزشکی گراسمن دانشگاه نیویورک، کمپانی فایزر اعلام کرده که بیمارستان کودکان سینسیناتی و مرکز پزشکی دانشگاه روچستر هم به زودی به جریان تحقیقات گسترده اخیر خواهند پیوست. همان‌طور که اشاره شد، هرکدام از واکسن‌های مورد نظر با در نظر گرفتن بحث آر ان ای‌های پیام‌رسان، آنتی‌ژن‌های لازم برای شکست بیماری کووید 19 را هدف قرار خواهند داد. شرکت زیست‌فناوری بایونتک اس ای هم در این تحقیقات نقش تامین کننده ترکیبات دارویی لازم، از مراکز داروسازی خود در اروپا را بر عهده دارد.

آلبرت بورلا (Albert Bourla)، مدیر عامل فایزر در رابطه با آزمایش واکسن های کرونا می‌گوید که کمپانی او در کنار بایونتک اس ای موفق شده تا ظرف مدت زمان فوق‌العاده کوتاه 4 ماه، تحقیقات را از حالت‌های ابتدایی، به آزمایش‌های انسانی برساند. این دو کمپانی قصد دارند تا با همکاری گسترده و پربازده خود پروسه ساخت، آزمایش و تولید انبوه واکسن کووید 19 را سرعت ببخشند و در نهایت و بعد از کسب موفقیت در آزمایش‌ها، ترکیبات دارویی لازم برای پشتیبانی از نیاز جهانی را بسازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اشکالی ندارد بالاخره چند نفر باید فدا بشوند تا عده بسیاری نجات پیدا بکنند

  2. خوبه رسید به مرحله ازمابش روی انسان فکر‌کنم تا چند ماه دیگه واکسن اش بیاد

  3. امید وارم زود تر واکسن اش رو بسازن و تموم بشه این دوران سخت

  4. انشالله تا چند وقته دیگه واکسن اش ساخته بشه و تموم بشه این قرنطینه