کشف یک سیارک عجیب و منحصر به فرد در اطراف مشتری

کشف یک سیارک عجیب و منحصر به فرد در اطراف مشتری که ردی از یخ به جا می‌گذارد

سیارک عجیب و شگفت‌انگیزی در نزدیک سیاره مشتری دیده شده که در نوع خود منحصر به فرد بوده و رفتار غیرمعمولی مانند به جا گذاشتن ردی از یخ، باعث خبرساز شدن این جرم آسمانی شده است.

اخیرا خبر رسیده که یک سیارک عجیب در نزدیکی سیاره مشتری دیده شده و رفتار عجیب آن که ترکیبی از رفتار ستاره‌های دنباله‌دار و سیارک‌هاست، سر و صدای زیادی در دنیای ستاره شناسی به وجود آورده است. در بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

همیشه فرصت کشف اجرام آسمانی غیرمعمول و عجیب و غریب در اطراف سیاره ما وجود دارد؛ اخیرا هم خبر رسیده که دانشمندان دانشگاه هاوایی با استفاده از سیستم هشدار ATLAS این دانشگاه موفق به کشف پدیده‌ای منحصر به فرد شده‌اند؛ این سیارک عجیب که با نام “LD2 2019” شناخته می‌شود، علاوه بر قرارگیری در مداری غیرمعمول در جلوی سیاره مشتری، از خود ردی یخی را به جا می‌گذارد که باعث تمایز آن نسبت به سیارک‌های دیگر می‌شود.

رفتار سیارک عجیب LD2 2019

معمولا به جا گذاشتن رد یخ مخصوص ستاره‌های دنباله‌دار بوده و وجود این ویژگی در سیارک LD2 2019 باعث شده تا این پدیده به عنوان ترکیبی از دو پدیده ستاره دنباله‌دار و سیارک دسته‌بندی شود؛ اما نکته جالب‌توجه دیگر این بوده که عمر فعالیت این جرم آسمانی تنها یک سال است. معمولا سیارک‌هایی که در مسیر حرکت مشتری قرار دارند، میلیاردها سال قدمت داشته و یخ خود را مدت‌هاست که از دست داده‌اند. با این وجود منتشر شدن ردی از یخ از سیارک LD2 2019 باعث تعجب دانشمندان شده است.

با اینکه برای بررسی‌های دقیق‌تر و ارائه نظریات منطقی دانشمندان نیازمند جمع‌آوری اطلاعات بیشتری هستند، گفته شده که احتمال گیر افتادن سیارک عجیب مورد نظر در میدان گرانش مشتری وجود دارد؛ به این ترتیب که مشتری سیارک را از مداری فوق‌العاده قدیمی‌تر ربوده باشد و سپس در اثر برخورد LD2 2019 با یک جرم آسمانی دیگر، یخ‌های پنهان شده در داخل سیارک که میلیاردها سال در دل آن قرار داشته‌اند، بیرون آمده و رد یخ رصد شده را به وجود آورده‌اند.

البته ممکن است که مدار قبلی سیارک هم شامل دمایی بسیار کمتر از دمای مدار مشتری بوده و به همین خاطر یخ‌هایی که تا پیش از این از حرارت خورشید در امان بوده‌اند، با قرارگیری در مدار جدید شروع به ذوب شدن کرده‌اند. با این تفاسیر کشف اخیر و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌تواند به درک بهتر پدیده‌هایی مانند سیارک‌ها و همچنین تاریخچه منظومه شمسی کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یخ یعنی آب
    و آب یعنی زندگی

  2. یه نشونه خوب و عالی برای ادامه زندگی انسان روی اون سیاره