smart bands مچ بند هوشمند

راهنمای خرید بهترین مچ‌ بند هوشمند

اگر قصد خرید یک مچ بند هوشمند را دارید، برای آشنایی با بهترین گزینه‌های موجود در بازار ایران و مقایسه آن‌ها، با ما همراه شوید.

با افزایش قیمت ساعت‌های هوشمند در سال‌های اخیر، بسیاری از خریداران به سوی مچ‌ بند هوشمند گرایش پیدا کرده‌اند. سازندگان دستبندهای سلامتی نیز سعی کرده‌اند با ثابت نگه داشتن یا کاهش قیمت محصولات خود، ویژگی‌های بیشتری نیز به آن‌ها اضافه کنند تا کاربران بیشتری را به سوی خود جلب کنند. با وجود قیمت پایین، بسیاری از مچ‌ بندهای هوشمند قابلیت‌های کاربردی را در اختیار صاحبان خود قرار می‌دهند. چنین محصولاتی در کنار جذابیت ظاهری به عنوان یک دستبند و نمایش اعلان‌های گوشی‌های هوشمند، می‌توانند به طور مناسبی فعالیت‌های کاربر از جمله خواب و ورزش را تحت نظر بگیرند و برای پایش مداوم ضربان قلب نیز مفید هستند. تولیدکنندگان مچ بند هوشمند، محصولات متفاوتی را روانه‌ی بازار کرده‌اند که قابلیت‌ها، طراحی و قیمت‌های مختلفی دارند.

شیائومی می بند 4 – Xiaomi Mi Band 4

نام شیائومی با محصولات ارزان قیمت اما ارزشمند، گره خورده است و بدون شک انتظار داریم که در رده‌ی مچ بند هوشمند نیز محصولاتی از این شرکت را مشاهده کنیم. شیائومی می بند 4 یکی از ارزان‌ قیمت‌ترین دستبندهای سلامتی باکیفیت در بازار به شمار می‌رود که با قیمت کمتر از ۵۰۰ هزار تومن در ایران قابل خریداری است. دستگاه از یک نمایشگر ۰.۹۵ اینچی رنگی از نوع AMOLED بهره می‌برد و می‌تواند اطلاعاتی ماندن تاریخ و زمان، ضربان قلب، پیش‌بینی هواشناسی و گام‌های برداشته شده را نمایش دهد.  از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به زنگ هشدار داخلی، زمان‌سنج و کنترل موسیقی اشاره کرد. خود مچ بند از بلندگو بی‌بهره است اما از طریق لرزش کاربر را مطلع می‌سازد.

شیائومی می بند ۴

به‌دلیل وزن بسیار کم و طراحی مناسب، Mi Band 4 در استفاده‌ی روزمره بسیار راحت به‌نظر می‌رسد. دقت آن در سنجش ضربان قلب کاملاً مشهود است و قابلیت پایش خواب آن نیز قابل قبول به نظر می‌رسد. ضد آب بودن دستگاه نیز موجب شده است تا خیال خریداران از استفاده در زیر آب و استخر راحت باشد. هم‌چنین باتری دستگاه برای استفاده معمولی تا بیش از یک هفته پاسخگو خواهد بود و حتی در استفاده‌های سبک می‌تواند تا دو هفته نیز دوام بیاورد. کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن Mi Fit اقدام به تغییر ظاهر ساعت خود کنند و اطلاعات ذخیره شده توسط مچ بند را نیز مشاهده یا ذخیره کنند. امکان اتصال اپلیکیشن به گوگل فیت نیز وجود دارد. می بند 4 از تنوع بسیار بالای محصولات جانبی مانند بندهای متنوع و پوشش‌های محافظ در بازار ایران، بهره‌مند است.

شیائومی می بند ۴

آنر بند ۵ – Honor Band 5

اگر از طراحی مسطح و بدون خمیدگی می بند ۴ رضایت ندارید، آنر بند ۵ می‌تواند گزینه‌ی معقول دیگری با قیمت کمتر از ۵۰۰ هزار تومن برای شما باشد. اگرچه بسیاری از قابلیت‌های مچ بند آنر همانند رقیبش است، اما از زبان طراحی متفاوتی بهره می‌گیرد. کلید لمسی مرکز نمایشگر در این محصول بسیار بزرگ‌تر است و صفحه‌نمایش با اندکی خمیدگی به نظر می‌رسد. پنل ۰.۹۵ اینچی OLED با رزولوشن ۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل، وظیفه‌ی نمایش اطلاعات را برعهده دارد.

آنر بند ۵

اما یکی از مهم‌ترین نقاط تمایز آنر بند ۵ مرتبط با حضور سنسور پایش اکسیژن خون است که در بسیاری از محصولات مشابه در چنین رده‌ی قیمتی، دیده نمی‌شود. شرکت سازنده ادعا دارد که باتری ۱۰۰ میلی آمپر ساعت دستگاه می‌تواند در استفاده‌ی عادی تا دو هفته دوام بیاورد و در حالت استندبای نیز این مقدار به سه هفته افزایش پیدا می‌کند. هم‌چنین دارندگان گوشی‌های هواوی و آنر نیز می‌توانند از مچ بند خود به عنوان شاتر دوربین نیز استفاده کنند. خوشبختانه بر خلاف می بند ۴، برای شارژ کردن دستگاه نیازی به جدا کردن کامل آن از بند نخواهد بود؛ اما هم‌چنان نیاز به داک مخصوص شارژ وجود دارد. متاسفانه مچ‌بند آنر از تنوع بالای محصولات جانبی مخصوصاً بند‌های غیر سیلیکونی در بازار داخلی، بی‌بهره است.

آنر بند ۵

سامسونگ گلکسی فیت – Samsung Galaxy Fit

یکی دیگر از گزینه‌های خریداران مچ بند هوشمند، محصولی از سامسونگ است که در بازه‌ی قیمت کاملاً متفاوت نسبت به آنر و شیائومی قرار می‌گیرد. دستبند گلکسی فیت حدود یک و نیم میلیون تومان قیمت دارد؛ اگرچه ممکن است در ظاهر تفاوت چندانی با سایر رقبای خود نداشته باشد. در دستگاه ساخت سامسونگ نیز شاهد استفاده از نمایشگر ۰.۹۵ اینچی هستیم و قابلیت‌های پایه‌ی آن چندان متفاوت نیست. اما از مهم‌ترین نقاط قوت گلکسی فیت می‌توان به قابلیت پاسخ مستقیم از طریق مچ بند به برخی نوتیفیکشن‌ها اشاره کرد که از طریق پیام‌های پیش‌فرض ذخیره شده، امکان‌پذیر می‌شود.

سامسونگ گلکسی فیت

سامسونگ ادعا دارد که محصول گفته شده، می‌تواند تا یک هفته در استفاده‌ی معمولی، شارژدهی داشته باشد. هم‌چنین تا عمق ۵۰ متر در مقابل نفوذ آب مقاوم است. امکان شارژ بی‌سیم از دیگر قابلیت‌های مهم به کار رفته در گلکسی فیت محسوب می‌شود که در گزینه‌های قبلی، شاهد آن نبودیم. تشخیص فعالیت‌های کاربر مانند دوچرخه سواری به صورت خودکار امکان‌پذیر است اما کاربران می‌توانند از میان ۹۰ فعالیت در نظر گرفته شده، اقدام به انتخاب دستی کنند. پایش خودکار خواب و ارائه راهنمای تنفس و استراحت، از سایر قابلیت‌های این مچ‌ بند هوشمند به شمار می‌رود.

سامسونگ گلکسی فیت

فیت بیت اینسپایر اچ آر – Fitbit Inspire HR

شرکت فیت بیت شهرت بسیاری در زمینه‌ی ساخت فناوری‌های پوشیدنی مرتبط با سلامت دارد. محصولات فیت‌ بیت، گزینه‌ی اصلی برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای به‌ شمار می‌رود. Inspire HR حدود یک سال قبل توسط شرکت گفته شده به بازار عرضه شد و با استقبال مناسب علاقه‌مندان روبه‌رو شد. اگرچه مچ‌ بند هوشمند اینسپایر در بازار داخلی حدود ۲ میلیون تومان قیمت دارد، اما جزو گزینه‌های ارزان قیمت در میان محصولات فیت‌ بیت محسوب می‌شود. بیشتر قابلیت‌های رایج در مچ بندهای هوشمند مانند نمایش اعلان‌ها و تماس‌ها، در این دستگاه نیز دیده می‌شود و از کلید فیزیکی در کنار بدنه نیز بهره‌مند است که در سایر رقبا کمتر دیده می‌شود.

فیت بیت اینسپایر اچ آر

باتری دستگاه نسبت به سایر گزینه‌های لیست، چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد و با استفاده‌ی عادی تنها ۵ روز شارژدهی می‌کند. البته قابلیت‌‌های مرتبط با سلامت دستبند همیشه روشن است و پایش ضربان قلب کاربر در تمام طول روز صورت می‌گیرد. همچنین دستگاه می‌تواند به صورت خودکار اقدام به تشخیص نوع فعالیت ورزشی و ثبت اطلاعات مرتبط با آن کمک کند. خریداران اینسپایر اچ آر از حساب کاربری ویژه‌ی ۹۰ روزه فیت بیت نیز بهره‌مند می‌شوند که تمرینات اختصاصی و ابزار پایش خواب پیشرفته را ارائه می‌دهد. حالت مخصوص بانوان نیز در دستگاه، مد نظر قرار گرفته شده است.

فیت بیت اینسپایر اچ آر

فیت بیت چارج ۴ – Fitbit Charge 4

محصولی دیگر از فیت بیت که به دلیل نمایشگر بسیار بزرگ، ممکن است با یک ساعت هوشمند اشتباه گرفته شود. چارج ۴ جزو جدیدترین مچ‌ بندهای هوشمند فیت بیت محسوب می‌شود که همانند نسل قبلی خود، قابلیت‌هایی مانند پایش مداوم ضربان قلب و ردیابی فعالیت‌های ورزشی را انجام می‌دهد. اگرچه مچ بند مذکور در داخل ایران کمی نایاب است اما می‌توان آن را با ۳.۵ میلیون تومان از طریق سایت‌های واسط، از آمازون خریداری کرد. البته با وجود قیمت بالا، دستگاه از نمایشگر ۱ اینچی غیر رنگی بهره می‌گیرد که ممکن است موجب دلسردی برخی علاقه‌مندان شود.

فیت بیت چارج ۴

همانند بسیاری از محصولات فیت بیت، با خرید Charge 4 اکانت ۹۰ روزه ویژه به کاربر تعلق می‌گیرد. امکان کنترل برخی اپلیکیشن‌ها مانند اسپاتیفای نیز از طریق مچ بند وجود دارد. این دستگاه تنها گزینه‌ی موجود در لیست ما است که به GPS داخلی مجهز شده است. عمر باتری در حالت عادی حدود یک هفته اعلام شده است اما در صورت استفاده از GPS به ۸ ساعت کاهش پیدا می‌کند. به لطف قابلیت NFC، امکان پرداخت وجه از طریق مچ بند نیز وجود دارد.

فیت بیت چارج ۴

آنر بند ۵ اسپورت – Honor Band 5 Sport

با وجود شباهت بسیار زیاد نام آنر بند ۵ اسپورت با نسخه معمولی، تفاوت میان آن‌ها بسیار زیاد است. نسخه‌ی اسپورت آنر بند ۵ از سنسور ضربان قلب بی‌بهره است ولی برای خریدارانی که قصد صرف بودجه‌ی بسیار محدود را دارند توصیه می‌شود؛ زیرا در حال حاضر می‌توانید با کمتر از ۳۰۰ هزار تومان، اقدام به تهیه‌ی آن کنید. نمایشگر سیاه و سفید دستگاه می‌تواند پیام‌ها و تماس‌های دریافتی را نمایش دهد و به کمک آن اقدام به رد یا برقراری تماس کرد؛ البته متاسفانه نام مخاطب هنگام دریافت اعلان، نمایش داده نمی‌شود.

آنر بند ۵ اسپورت

با این که کاربران آنر بند ۵ اسپورت نمی‌توانند اقدام به اندازه‌گیری ضربان قلب کنند، اما هم‌چنان امکان شمارش گام‌های برداشته شده و پایش خواب وجود دارد. دستگاه ضد آب است و عمر باتری بسیار مناسب دو هفته‌ای را ارائه می‌دهد. بند دستگاه برخلاف محصولات رایج، از پارچه ساخته شده است که در رنگ‌های متنوعی در دسترس است؛ این مسئله برای برخی از خریداران به عنوان نقطه قوت در هنگام انتخاب، محسوب می‌شود.

آنر بند ۵ اسپورت

در آخر کدام مچ بند هوشمند مناسب‌تر است؟

انتخاب ابزارهای مرتبط با سلامت، رابطه‌ی مستقیمی با نوع کاربرد مورد انتظار از آن‌ها دارد. اگر قابلیت‌های سلامتی و پایش فعالیت‌ها چندان برای شما اهمیت ندارد و تنها به دنبال زیبایی و برخی قابلیت‌های پایه هستید، بهتر است از بین محصولات شیائومی یا آنر، اقدام به انتخاب کنید. در سوی دیگر اگر ورزشکار هستید یا ثبت فعالیت‌های ورزشی برای شما مهم است، محصولات شرکت‌های تخصصی در این زمینه مانند فیت بیت، گزینه‌های معقول‌تری محسوب می‌شوند. در نهایت اگر می‌خواهید مچ بند هوشمندی متمایز از سایر دوستان و اطرافیان داشته باشید و امکان ارسال پاسخ به پیام‌ها برای شما کاربردی است، گلکسی فیت می‌تواند گزینه‌ی بهتری به شمار برود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خیلی عالی بود مرسی

  2. همون شیامی به نظر ام گزینه بهتری هست اش

  3. اتفاقا تو فکر خرید یه مچ بند هوشمند بودم واقعا این مطلب کمکم کرد ممنون

  4. می بند ۴همش۱۴دلار خیلی مفته🥺