آپدیت آی او اس 13.5 - iOS 13.5

اپل اصرار دارد که کاربران هرچه سریع‌تر آپدیت آی او اس 13.5 را نصب کنند

آپدیت آی او اس 13.5 – iOS 13.5 بسیاری از رخنه های امنیتی این سیستم عامل را برطرف می‌کند و به همین دلیل اپل توصیه می‌کند که هرچه سریع‌تر این بروزرسانی را دریافت و روی آیفون و آیپد خود نصب کنید.

اپل هفته‌ی گذشته به روزرسانی جدید سیستم عامل موبایل خود یعنی iOS 13.5 را برای کاربران منتشر کرد. این نسخه نه‌تنها بهبودهایی را برای قابلیت فیس آیدی به همراه می‌آورد، بلکه بسیاری از حفره‌های امنیتی آی او اس را نیز برطرف می‌کند. دلیل اصلی اپل برای اصرار به دریافت هرچه سریعتر این بروزرسانی توسط کاربران نیز همین بوده است. تعداد زیادی از باگ‌های مهم در این نسخه برطرف شده و علاوه بر اپل تعدادی از موسسات فعال در حوزه امنیت مجازی نیز به کاربران توصیه کرده‌اند آپدیت امنیتی عرضه شده توسط اپل را بلافاصله پس از انتشار دریافت کرده و بر روی دیوایس خود نصب کنند.

آپدیت آی او اس 13.5 باگ امنیتی اپلیکیشن ایمیل را رفع می‌کند

حفره امنیتی مربوط به نرم افزار ایمیل یکی از مهلک‌ترین حفره‌های امنیتی کشف شده در سیستم عامل موبایل اپل محسوب می‌شود که چندی پیش توسط نهاد امنیت شبکه ZecOps کشف و گزارش شده است. این باگ تمام دیوایس های اپل که از آی او اس 3.1.3 به بعد برخوردارند را تحت تاثیر قرار می‌دهد که بنابراین تعداد زیادی از گوشی های اپل از جمله جدیدترین نسل های آیفون نیز در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر خواهند بود.

مشکل امنیتی نرم افزار ایمیل آی او اس به حمله‌کنندگان امکان می‌دهد که به محتوای داخل ایمیل‌های کاربر دسترسی داشته باشند. همچنین در بروزرسانی آی او اس 13.5 اپل بهبودهایی را نیز برای فناوری تشخیص چهره یا فیس آیدی منتشر کرده است. این قابلیت حالا به گونه‌ای تنظیم شده که هنگامی که کاربر ماسک به چهره دارد، این موضوع را به طور خودکار شناسایی کند و کادر وارد کردن رمز عبور را بالا بیاورد.

اپل به ابزارهای مقابله با شرایط همه‌گیری کرونا توجه زیادی داشته است

آپدیت آی او اس 13.5 - iOS 13.5

پیش از این کاربرانی که از ماسک استفاده می‌کردند برای باز کردن قفل با استفاده از فیس آیدی مشکلات زیادی داشتند و  همانطور که می‌دانید صفحه‌ی وارد کردن رمز عبور نیز زمانی ظاهر می‌شود که چندین بار سوایپ بر روی صفحه انجام دهید. حالا در نسخه جدید این مشکل برطرف شده و خود سیستم عامل به طور خودکار ماسک داشتن کاربر را شناسایی کرده و صفحه ورود رمز عبور را اجرا می‌کند.

همچنین Api جدیدی تحت عنوان Exposure Notification به منظور جلوگیری از حضور افراد در مناطقی که گزارش‌های زیادی از ابتلا به ویروس کرونا در آنها گزارش شده است نیز به این نسخه اضافه شده که در هماهنگی با اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط نهادهای رسمی سلامت عمومی فعالیت می‌کند و با رصد گزارش‌های دریافت شده، مناطق پرخطر را شناسایی کرده و به کاربران هنگام ورود به این مناطق هشدار می‌دهد.

همچنین گزینه‌ای برای کنترل کردن قابلیت برجسته‌سازی خودکار ویدیوها هنگام تماس تصویری گروهی از طریق فیس تایم نیز به این آپدیت آی او اس اضافه شده و برطرف شدن چند باگ گزارش شده از سوی کاربران به همراه بهبودهای جزئی از دیگر تغییرات آپدیت آی او اس 13.5 محسوب می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. دوستات ابدیت نکنین

  2. بعد از اینکه آپدیت کردم به سرعت درصد باتری اش میاد پایین و کم میشه شارژ اش

  3. من هر سری آپدیت کردم خیلی تغییرات زیادی احساس نکردم 😢

  4. خوبی اپل اینه که واسه همه گوشیا آپدیت و می‌فرسته چه جدید چه قدیم دمش گردم خدایی
    گوشی های اندروید بعد از چند سال دیگه واست کارایی ندارن