اپل آیپد ایر 4 - Apple iPad Air 4

آیپد ایر 4 اپل با نمایشگر 11 اینچی و پورت یو اس بی تایپ سی ساخته می‌‌‌شود

طبق گزارشی جدید اپل در نسل چهارم سری آیپد ایر خود قصد دارد ابعاد نمایشگر را افزایش دهد و اپل آیپد ایر 4 – Apple iPad Air 4 احتمالا با نمایشگر غول پیکر 11 اینچی تولید خواهد شد.

از ساعاتی پیش گزارش جدیدی در رسانه‌های مجازی کشور چین منتشر شده که نشان می‌دهد اپل به دنبال ایجاد یک تغییر بزرگ در طراحی مدل جدید آیپد ایر خود است. بنا بر این گزارش در آیپد ایر 4 شاهد افزایش مساحت نمایشگر به یازده اینچ خواهیم بود و علاوه بر آن پورت لایتنینگ نیز قرار است سرانجام از روی بدنه حذف شده و پورت یو اس بی تایپ سی بر روی این تبلت جایگزین آن خواهد شد.

طبق این گزارش که منبع آن شرکت‌های تامین قطعات اپل بوده‌اند و البته نام آنها نیز ذکر نشده، آیپد ایر چهار دارای طراحی مشابه آیپد پرو 11 اینچی با حاشیه‌های بسیار کم و سنسور اثر انگشت تاچ آیدی خواهد بود؛ البته حضور این سنسور هنوز مورد تایید قرار نگرفته و بنابراین باید با دیده‌ی تردید بیشتری به آن نگاه کنید. از آنجایی که اپل در چند سال گذشته پیوسته به دنبال افزایش ابعاد نمایشگر تبلت ها و به‌خصوص سری آیپد ایر خود بوده است، محتوای این گزارش نیز منطقی به نظر می‌رسد.

مشخصات احتمالی و تاریخ عرضه آیپد ایر 4

اپل آیپد ایر 4 - Apple iPad Air 4

همچنین در انتهای این گزارش آمده است که آیپد ایر 4 از چیپست A13 Bionic اپل که هم اکنون در سری گوشی های آیفون 11 و آیفون اس ای جدید وجود دارد برخوردار خواهد بود، چندی پیش نیز گزارشی منتشر شد مبنی بر این که ال‌ جی تولید پنل‌های ال سی دی آیپد را افزایش داده است، زیرا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا تقاضای بازار برای خرید تبلت ها به طور کلی افزایش یافته است.

هرچند هنوز هیچ تاریخی به عنوان تاریخ عرضه آیپد Air 4 اعلام نشده است، اما احتمال می‌رود که در رویداد توسعه دهندگان اپل (WWDC 2020) که تا حدود یک ماه دیگر برگزار خواهد شد، از این محصول جدید رونمایی شود. ماه گذشته گزارشی منتشر شده بود مبنی بر این که آیپد پرو 10.5 اینچی جدید قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار شود و یک آیپد مینی 9 اینچی کاملا جدید نیز در سال 2021 از سوی اپل عرضه خواهد شد تا سبد محصولات آیپد متنوع‌تر از گذشته شود.