آیفون 12

جمع‌بندی شایعات پیرامون آیفون 12 اپل

با ما همراه باشید تا آخرین اخبار و جزئیات منتشر شده پیرامون آیفون‌های جدید اپل از جمله آیفون 12 و آیفون 12 پرو/Apple iPhone 12 Pro؛ از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تا حسگر LiDAR را با هم جمع بندی کنیم.

با وجود باقی ماندن مدت زمان زیادی تا مراسم رونمایی از آیفون جدید توسط اپل، انتظار بیشترین تعداد محصولات در سال‌های اخیر را طی مراسم مذکور خواهیم داشت. البته ممکن است به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، مراسم اپل نیز دچار تعویق شود اما تاکنون جزئیاتی پیرامون این مسئله منتشر نشده است. اگر اپل بخواهد طبق روال هر سال خود عمل کند، در اواخر شهریور ماه، شاهد معرفی آیفون 12 خواهیم بود؛ اما برای عرضه‌ی آن به بازار باید تا پاییز صبر کنیم.

آیفون 12

گفته می‌شود که آیفون 12 و آیفون 12 پرو بیشترین تغییرات در زمینه‌ی طراحی را خواهند داشت. آیفون 12 احتمالاً از صفحه‌نمایش ۵.۴ اینچی از پنل BOE OLED سوپر رتینا استفاده خواهد کرد که ممکن است ابعاد و ظاهر آن یادآور آیفون ۵ برای بسیاری از کاربران باشد. اگرچه ارزان‌ترین آیفون اپل همچنان SE 2020 محسوب می‌شود، اما علاقه‌مندان به دوربین دوگانه نیز می‌توانند با پرداخت ۶۴۹ دلار، صاحب یک آیفون 12 شوند. در سوی دیگر احتمال معرفی محصولاتی دیگر مانند آیفون 12 پرو با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی و آیفون 12 پرو مکس با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی وجود دارد. این دو محصول، اشتراک بیشتری با نسل قبلی آیفون‌ها، خواهند داشت.

معرفی ۴ آیفون جدید

اپل سعی دارد که فناوری 5G را به بیشتر محصولات خود بیاورد و به همین دلیل انتظار داریم که تمامی آیفون‌های جدید با اتصال 5G به بازار عرضه شوند. همچنین طبق برخی شایعات، حداقل دو آیفون جدید با تغییر چشمگیر در طراحی، معرفی خواهند شد که شامل نوار فلزی در حاشیه‌ی دستگاه، مانند آیفون 4 و آیپد پرو می‌شود. مدل‌های پرو از صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز بهره خواهند گرفت و به سه لنز دوربین و حسگر LiDAR مجهز خواهند بود؛ درحالی که آیفون 12 و 12 مکس از دوربین دوگانه استفاده خواهند کرد. در برخی از تصاویر درز شده نیز، پنل جلویی آیفون‌های جدید به صورت یکپارچه و بدون بریدگی دیده می‌شود که احتمال استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر را افزایش می‌دهد. با این حال احتمال استفاده از بریدگی در آیفون 12 همچنان بیشتر است و ممکن است در مدل‌های پرو شاهد دوربین سلفی زیر نمایشگر باشیم.

آیفون 12

سری آیفون 11 از گواهی IP68 بهره می‌برد که مقاومت محصول را نسبت به آب و گرد و غبار نشان می‌دهد و احتمال می‌رود این رویه در آیفون 12 نیز ادامه پیدا کند؛ اما دستگاه همچنان به طور کامل ضد آب نخواهد بود. گفته می‌شود که آیفون 12 و 12 پرو در رنگ‌های سبز، خاکستری، نقره‌ای و طلایی نیز عرضه خواهند شد. احتمال دارد که نسخه‌ی پرو و پرو مکس از رنگ آبی نیز بهره‌مند شوند.

آیفون 12

ارزان‌ترین عضو خانواده‌ی آیفون‌های جدید اپل، آیفون 12 خواهد بود که در دو نسخه‌ی متفاوت با ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم به بازار عرضه می‌شود. ماژول دوربین دستگاه از دو لنز بهره خواهد گرفت و پنل پشتی آن نیز از جنس آلومینیوم گزارش شده است. عرضه‌ی محصول مبتنی بر اتصال 5G با قیمت پایه‌ی ۶۴۹ دلار آغاز خواهد شد و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آن، صد دلار گران‌تر و با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه می‌شود. در اطلاعات درز شده‌ی اخیر، به نسخه‌ی 4G آیفون 12 نیز اشاره شده است که ممکن است تعداد آیفون‌های جدید اپل را به رقم پنج برساند. احتمال دارد نسخه‌ی 4G حدود ۱۰۰ دلار از نسخه‌ی پایه ارزان‌تر باشد و با قیمت ۵۴۹ دلار در دسترس خریداران قرار گیرد.

آیفون ۱۲ مکس

در میان آیفون‌های جدید، 12 مکس به عنوان گزینه‌ای میان رده محسوب خواهد شد که از پنل ۶.۱ اینچی BOE OLED سوپر رتینا بهره می‌برد اما میزان حافظه‌ی رم آن مانند برادر کوچک‌تر خود، ۴ گیگابایت خواهد بود و در دو نسخه با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود. ترکیب دوربین دوگانه و پنل آلومینیومی در این محصول نیز دیده می‌شود. قیمت نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت احتمالاً ۷۴۹ دلار و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایت، ۸۴۹ دلار خواهد بود.

آیفون 12

آیفون ۱۲ پرو

آیفون ۱۲ پرو ابعاد و نمایشگر ۶.۱ اینچی مشابه با ۱۲ مکس را خواهد داشت اما از پنل XDR OLED سوپر رتینای ساخت سامسونگ استفاده خواهد کرد که نرخ نوسازی تصویر ۱۲۰ هرتز و عمق رنگی ۱۲ بیت را ارائه می‌دهد. همچنین گفته می‌شود که آیفون مذکور از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌گیرد و در نسخه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی نیز عرضه می‌شود. در قسمت پشتی بدنه نیز دوربین سه‌گانه و حسگر LiDAR مشاهده می‌شود. آیفون 12 پرو در نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۹۹۹، ۱۰۹۹ و ۱۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

آیفون 12

آیفون ۱۲ پرو مکس

اما پرچمدار آیفون‌های جدید، 12 پرو مکس خواهد بود که در سه نسخه با همان ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۶، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه خواهد شد که قیمت آن‌ها به ترتیب ۱۰۹۹، ۱۱۹۹ و ۱۳۹۹ خواهد بود. این دستگاه از نمایشگر ۶.۷ اینچی XDR OLED سوپر رتینا بهره‌مند می‌شود که عمق رنگ ۱۰ بیت، دوربین سه‌گانه و حسگر LiDAR را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حسگر LiDAR که در آیپد پروی اخیر اپل نیز دیده شده است، می‌تواند اندازه‌گیری دقیقی از عمق و فاصله‌ی دوربین تا اشیاء ارائه دهد که در عملکرد بهتر حالت پرتره در عکاسی و قابلیت‌های واقعیت افزوده، کاربرد دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*