قیمت خودرو

احتمال افزایش قیمت خودرو برای نیمه دوم سال 99 با پیشنهاد وزارت صنعت

مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار تغییر و اعلام قیمت خودرو برای نیمه دوم سال 99 شد تا طرح‌های فروش خودروسازان به انجام برسد.

سهیل معمارباشی، مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد با توجه به این که قیمت محصولات خودروسازان برای فصل دوم امسال همچنان اعلام نشده است، چنین تاخیری فرایند عملیات شرکت‌ها را با اختلال مواجه کرده است و باعث خواهد شد تا عرضه محصولات به بازار نیز دچار مشکل شود.

مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد قیمت محصولات در نیمه اول سال طبق رویه حاکم اعلام شد و خودروسازان نیز با وجود این که با فرایند قیمت‌گذاری چالش‌های فروانی داشتند، طرح‌های فروش محصولات خود را طبق قیمت‌های اعلامی به اجرا رساندند و اکنون نیز برای انجام طرح‌های فروش سه ماهه دوم خود منتظر اعلام قیمت‌های جدید هستند.

احتمال افزایش قیمت خودرو

خودروسازان منتظر اعلام قیمت جدید برای نیمه دوم سال هستند که چنین موضوعی به قیمت‌گذاری مجدد نیاز دارد و نتیجه آن افزایش قیمت خواهد بود. شورای رقابت طبق قانون مسئولیت تدوین و اعلام دستورالعمل قیمت‌گذاری را بر عهده دارد و می‌بایست جدیدترین ویرایش را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهد و بانک مرکزی نیز شاخص‌ها و ضرایب جدید را اعلام کند تا قیمت‌های جدید توسط سازمان سازمان حمایت محاسبه شود. ستاد تنظیم بازار نیز قیمت‌های جدید محصولات را به خودروسازان اعلام خواهد کرد.

معمارباشی در ادامه تاکید کرد اگر قیمت خودرو برای نیمه دوم سال تعین نشود، فرایند تامین منابع مالی و اجرای برنامه خودروسازان با مشکل مواجه خواهد شد. در واقع خودروسازان برای انجام طرح‌های تامین صنعت خودرو و بازار با چالش روبه‌رو می‌شوند. مدیرکل دفتر صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت  در ادامه بیان کرد:

تجدید ارزیابی دارایی‌های خودروسازان باعث اصلاح ساختار مالی شرکت‌های خودروسازی شده است که هر گونه عدم ایفای تعهدات و برگشت چک‌های پشت‌باجه ناشی از عدم ورود جریان نقدینگی مستمر ناشی از عملیات شرکت‌ها، می‌تواند دستاورد بزرگ اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها را از بین ببرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*