بزرگترین جانوران

کوچک ترین و بزرگترین جانوران جهان را بشناسید (گجت تی وی)

در کره زمین، جانداران زیادی با اندازه‌های کوچک و میکروسکوپی تا عظیم الجثه زندگی می‌کنند. در ادامه با یک ویدیو، از کوچک ترین تا بزرگترین جانوران جهان را معرفی می‌کنیم.

دنیای اطراف ما پر از موجودات و حیوانات کوچک و بزرگ است. انسان، تاثیرگذارترین موجود زنده روی زمین است و بیشتر تغییرات به وجود آمده روی سیاره خاکی ما توسط انسان‌ها به وجود آمده است. اما وقتی بحث از بزرگترین موجودات به میان می‌آید، دیگر نامی از انسان نخواهد بود. احتمالا بسیاری از شما شنیده‌اید که وال‌ها بزرگترین جانداران این سیاره هستند. وال آبی دارای 30 متر طول و حدود 200 تن وزن است. اما در واقع موجود بزرگ‌تر از وال هم داریم و لوله داران بزرگترین جانوران جهان هستند. این گونه به تازگی در استرالیا کشف شده و دانشمندان تخمین می‌زنند که دارای طول 118 متر باشد.

زرافه‌ها بلندقدترین حیوانات روی زمین هستند و فیل آفریقایی یکی از سنگین‌وزن‌ترین حیوانات روی خشکی شناخته می‌شود. اما در گذشته نیز موجوداتی ده برابر بزرگ‌تر از جانوران فعلی که روی زمین و دریا زندگی می‌کنند، وجود داشتند. از جمله جانوران غول پیکر ماقبل تاریخ می‌توان به برخی از گونه‌های دایناسورها اشاره کرد.

در ادامه و در ویدیوی امروز گجت تی وی می‌توانید به ترتیب از کوچک ترین تا بزرگترین موجودات جهان را بشناسید.

ویدیوی کوچکترین تا بزرگترین جانوران جهان