بهترین بازی های اندروید

بهترین بازی های اندروید که باید تجربه کنید (به تفکیک ژانر)

اگر از سیستم عامل Android بهره می‌برید و بر روی موبایل بازی می‌کنید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های اندروید از سبک‌های مختلف آشنا شوید.

در این فهرست از بهترین بازی های اندروید به ژانرهای مختلف پرداخته‌ایم تا بهترین بازی‌های استراتژی، موبا، نقش آفرینی و غیره را به شما معرفی کنیم.

پس از معرفی بهترین بازی های آی او اس، حالا نوبت به سیستم عامل اندروید رسیده است. در حال حاضر تعداد بازی‌های خوب بر روی اندروید به حدی زیاد است که می‌توانید برای صدها روز سرگرم شوید و هرگز کمبودی در این زمینه نداشته باشید.

بهترین بازی های اندروید به تفکیک ژانر

حتی بهترین بازی‌های تاریخ هم گاهی خسته کننده می‌شوند و شما همیشه به تنوع نیاز دارید. خوشبختانه، تنوع چیزی است که در میان بازی‌های اندروید به وفور دیده می‌شود. با پیشرفت سخت افزاری گوشی‌های هوشمند، هر روز از محدودیت‌های آن‌ها کاسته می‌شود و بازی‌های بیشتری به دنیای موبایل وارد می‌شوند. در این مطلب تلاش کرده‌ایم بهترین عناوین ممکن را انتخاب کنیم تا همه سلیقه‌ها را پوشش دهیم و آثاری انتخاب شده‌اند که محتواهای زیادی ارائه می‌دهند و شما را راضی می‌کنند.

– بازی Pascal’s Wager

بهترین بازی های اندروید

آیا تاکنون آرزو داشته‌اید که سری بازی دارک سولز (Dark Souls) یا بلادبورن (Bloodborne) را در دنیای گوشی‌های هوشمند مشاهده کنید؟ بازی Pascal’s Wager این آرزوی شما را پاسخ می‌دهد و همان اثر فانتزی دشوار و سیاهی است که نیاز دارید. با یک بخش داستانی تقریبا 20 ساعته (البته نسبتا خطی)، دنیای بزرگی در مقابل شما قرار می‌گیرد که در آن می‌توانید به گشت و گذار بپردازید، با شخصیت‌های مختلفی ملاقات کنید و حتی لحظات خاطره انگیزی داشته باشید. این بازی قیمت بالایی دارد اما در نهایت علت آن را متوجه خواهید شد.

– بازی Pokémon Go

بهترین بازی های اندروید

بازی پوکمون گو در واقع یک اثر جهان باز کلاسیک به حساب می‌آید که این بار به جای یک دنیای طراحی شده توسط موتورهای گرافیکی، در دنیای واقعی قدم می‌زنید. در این بازی مبتنی بر موقعیت، وظیفه شما این است که پوکمون‌های مختلف را شکار کرده و با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازید. بازی Pokémon Go چند سال قبل، به اوج محبوبیت رسید و تقریبا همه جا صحبت از آن بود اما به تدریج با ریزش مخاطب رو به رو شد و بسیاری از طرفداران خود را از دست داد. اما سازندگان نه تنها بازی را رها نکرده‌اند بلکه هنوز هم آن را به روز رسانی می‌کنند و با تشکر از آپدیت‌های جدید، می‌توانید آن را در خانه هم بازی کنید، پس نیازی نیست که نگران کرونا ویروس باشید.

– بازی Bad North

بهترین بازی های اندروید

بسیاری از بازی دوستان شاید حتی نام بد نورث را هم نشنیده باشند اما باید بدانید که با یکی از بهترین بازی‌های استراتژی موبایل رو به رو هستید. بازی همان فورمول عناوین دفاع از قلعه (Tower Defense) را به شکل تازه‌ای پیاده سازی می‌کند و شما باید از جزیره خود در مقابل هجوم دشمنان، دفاع کنید. برگ برنده بازی در جلوه‌های بصری جذابی است که ارائه می‌دهد و زیبایی خاصی که دارد اما سازندگان از بحث مکانیک‌های گیم پلی هم غافل نبوده‌اند و اثر راضی کننده‌ای خلق کرده‌اند. بازی Bad North در ابتدا بسیار آسان و ساده به نظر می‌رسد اما با بزرگ‌تر شدن جزیره شما و افزایش تعداد دشمنان، چالش اصلی آغاز خواهد شد. در اینجا می‌توانید با بهترین بازی‌های استراتژی موبایل برای اندروید و آی او اس آشنا شوید.

– بازی Monument valley

بهترین بازی های اندروید

بازی دره یادبود را باید یکی از بهترین بازی های پازلی تاریخ به حساب آورد. این بازی هم هوشمندانه طراحی شده و هم پازل‌های زیبایی ارائه می‌دهد. البته اکثر این پازل‌ها ساده هستند اما آن قدر پرکشش عرضه می‌شوند که هر نوع مخاطبی را راضی می‌کنند. کارآمدترین مکانیک بازی این است که هر پازل را به شکل «خطای دید» می‌بینید و این اجازه را دارید تا محیط را به شکل‌های مختلف دستکاری کنید تا راه برای عبور شخصیت اصلی باز شود. هر بخش از این بازی می‌تواند به عنوان تصویر پس زمینه گوشی موبایل شما مورد استفاده قرار بگیرد و حس خوشایندی در شما ایجاد کند. اگر در جستجوی یک اثر پازلی نسبتا ساده در کنار عناصر سورئال و رویایی هستید، بازی Monument Valley حرف اول و آخر را می‌زند و قطعا یکی از بهترین بازی های اندروید است.

– بازی Hearthstone

بهترین بازی های اندروید

یکی از بزرگان سبک دِک بیلدر و بدون شک یکی از بهترین بازی های کارتی تاریخ که اکثر بازی دوستان با آن آشنایی دارند. هارت استون با اینکه تحت تاثیر بازی مجیک (Magic: The Gathering) ساخته شده است اما آن قدر عناصر نوآورانه به آن اضافه شده که بتواند مستقل از منبع الهامش، به عنوان یک اثر برجسته شناخته شود. بازی Hearthstone حالا یک منبع الهام برای دیگر عناوین کارتی به حساب می‌آید. آثار زیادی به تقلید از آن پرداخته‌اند و اگر بازی‌های کارتی دیگر را تجربه کرده باشید، احتمالا با مکانیک‌های هارت استون آشنا شده‌اید، آن هم بدون اینکه آن را تجربه کنید!

اما اگر به ژانر دِک بیلدر علاقه‌ای ندارید، می‌توانید بخش بتل گراندز (Battlegrounds) این بازی را امتحان کنید که دارای سبک اتو چس (Auto Chess) است و نوآوری‌های زیادی دارد.

– بازی PUBG Mobile

بهترین بازی های اندروید

یکی از اولین عناوین بتل رویال بر روی موبایل، هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شاید نسخه اصلی با ورود بتل رویال‌های جذاب‌تر همانند اپکس لجندز و وار زون، مخاطبان نسبت کمتری به گذشته داشته باشد اما بازی PUBG Mobile همچنان با قدرت در حال پیشروی است و طرفداران زیادی دارد. سازندگان هم با آگاهی از این موضوع، محتواهای جدید و متفاوتی برای آن عرضه می‌کنند تا بازی هرگز احساس تکراری بودن به شما ندهد. اگر هم بخش بتل رویال 100 نفره برای شما کافی نبود، می‌توانید دیگر مُدهای جذاب بازی پابجی موبایل را تجربه کنید. اگر می‌خواهید با آثار بیشتری از این ژانر آشنا شوید، از اینجا می‌توانید فهرست بهترین بازی‌های بتل رویال موبایل را مطالعه کنید.

– بازی Terraforming Mars

بهترین بازی های اندروید

در این بازی، دولت‌های کره زمین تلاش می‌کنند تا سیاره سرخ را سبز کنند. شما با ساخت و ساز، مدیریت، مطالعه و تکنولوژی باید تلاش کنید تا کره مریخ را به محیطی مناسب برای زیستن تبدیل نمایید. طرفداران سبک‌های 4X، شبیه ساز مدیریت و تخته‌ای دیجیتالی، عاشق این بازی خواهند شد و از آن لذت بیشتری می‌برند.

– بازی Sorcery

بهترین بازی های اندروید

هدف شرکت اینکل (Inkle) همیشه این بوده بازی‌هایی بسازد که همه از آن لذت ببرند، حتی کسانی که معمولا بازی نمی‌کنند. به همین دلیل است که آثاری همچون 80 روز (80Days) مخاطبان زیاده پیدا کرده‌اند. بازی Sorcery اقتباسی است از رمانی به همین نام، نوشته استیو جکسون که در آن شما به یک ماجراجویی حماسی می‌روید تا تاج گمشده یک پادشاهی را پیدا کنید و در این مسیر با چالش‌های مختلفی رو به رو می‌شوید. سیستم جادوگری بازی در نوع خودش خاص است و شما را از موقعیت‌های مختلف نجات می‌دهد. علاوه بر 80 روز و سُرسِری، بازی‌های ماجراجویی خوبی همانند آدمار (Oddmar) را نیز توصیه می‌کنیم. از اینجا به فهرست بهترین بازی‌های ماجراجویی دست پیدا کنید.

– بازی Vainglory

بهترین بازی های اندروید

در این بازی رایگان سبک براولر و موبا، 48 شخصیت مختلف پیش روی شما قرار می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌ها و مهارت‌های ویژه‌ای دارند. با هر کدام از این قهرمانان در بخش‌های مختلف می‌توانید به بازی بپردازید. بازی Vainglory در بین بازی دوستان بسیار محبوب است و علت آن، بخش مسابقه‌ای با ریتم سریع و همچنین ویژگی کراس پلتفرم است. اگر از طرفداران عناوین سبک میدان جنگ چند نفره آنلاین هستید، در این بازی می‌توانید مسابقات پنج در برابر پنج نفس گیری را تجربه کنید.

– بازی Mario Kart Tour

بهترین بازی های اندروید

همانند کال آف دیوتی موبایل، شاید تنها ورود برند ماریو کارت به دنیای گوشی‌های هوشمند برای جذب مخاطب کافی بود اما سازندگان پا را فراتر گذاشته‌اند و اثر قابل توجهی ساخته‌اند. در بازی Mario Kart Tour نه تنها شخصیت‌های محبوب شما حضور دارند، بلکه مُدهای منحصربه‌فرد آن به همراه آپدیت‌های روزانه باعث شده تا این بازی در ژانر ریسینگ در جایگاه مناسبی قرار بگیرد. علاوه بر طرفداران ماریو، بازیکنان کژوال نیز از این بازی لذت می‌برند و باید آن را یکی از بهترین بازی های اندروید حساب کرد.

– بازی Badland

بهترین بازی های اندروید

بازی بدلند یک اثر ماجراجویی ساید اسکرولینگ است که شاید تا حدی شما را به یاد لیمبو (Limbo) بیندازد اما بر خلاف آن اثر، به صورت دو نفره هم قابل انجام هست و می‌توانید 23 مرحله جذاب آن را در کنار یکی از دوستانتان انجام دهید. بازی Badland به شما اجازه طراحی و ساخت مراحل را هم می‌دهد، بنابر این هرگز با کمبود محتوا رو به رو نمی‌شوید و با ساخت مراحل خلاقانه، می‌توانید دوستان خود را به چالش بکشید.

– بازی Call of Duty Mobile

بهترین بازی های اندروید

یکی از بزرگ‌ترین مجموعه بازی‌های شوتر تاریخ، سال گذشته به دنیای تلفن‌های هوشمند آمد و همان طور که پیش بینی می‌شد، توانست موفق ظاهر شود. این بازی را تا اینجا میلیونها نفر دانلود کرده‌اند و دلیل این محبوبیت کاملا مشخص است. شرکت تنسنت (Tencent) تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بهترین گیم پلی ممکن را برای بازی طراحی کند و این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده. این بازی دقیقا همان چیزی است که از مجموعه کال آف دیوتی انتظار داریم و سازندگان توانسته‌اند حس و حال نسخه‌های اصلی را در گوشی‌های هوشمند زنده کنند. چه در زمینه گیم پلی و چه در دیگر بخش‌ها، کال آف دیوتی موبایل یک تجربه هیجان انگیز است. وجود حالات مختلفی همچون زامبی، تیم دث مچ، فرانت‌لاین، هارت پوینت، بتل رویال و غیره باعث شده تا حق انتخاب بالایی داشته باشید و اثر برای شما ملال آور نشود. کال آف دیوتی موبایل از هر نظر، یکی از بهترین بازی های اندروید است.

– بازی Football Drama

بهترین بازی های اندروید

در بازی فوتبال دراما، شما در نقش یک مربی بازی می‌کنید که اخیرا استخدام شده و باید با اتخاذ استراتژی‌های درست و مدیریت مناسب همه چیز، پیروزی‌های متعدد کسب نموده و تیمتان را به جایگاه مناسبی برسانید. اما این بازی، یک اثر مدیریت ورزشی معمولی نیست. شما می‌توانید در طول هر مسابقه، در تیم تغییرات ایجاد کنید و همیشه نتیجه تصمیمات خود را خواهید دید. این بازی شما را بارها غافلگیر می‌کند و مکانیک‌های جالبی دارد. نسخه استیم بازی نیز در دسترس قرار دارد. بازی Football Drama شاید پیچیدگی‌های فوتبال منجر 2020 (Football Manager) را نداشته باشد اما باز هم یکی از بهترین بازی های اندروید است.

– بازی Alto’s Odyssey

بهترین بازی های اندروید

بازی‌های سبک دویدن بی‌نهایت همانند آثار مسابقه‌ای کلاسیک نیستند اما در آن‌ها، معمولا در حال مسابقه دادن با چیزی هستید: شاید کمبود زمان و شاید هم یک دشمن که شما را تعقیب می‌کند. اما در بازی Alto’s Odyssey، شما در حال مسابقه دادن با خودتان هستید. باید در نقشه‌های جذاب بازی حرکت کنید و اهدافی را هم انجام دهید که نتیجه‌اش، ورودتان به مرحله بعدی است. اما بخش بی‌نهایت (Endless Mode) بازی جایی است که پایانی ندارد. در این مُد، شما می‌توانید تا ابد حرکت کنید و با معماری‌های درخشانی که دارد و وجود تغییرات آب و هوایی، یک تجربه آرامش بخش و به یاد ماندنی برای شما خواهد بود.

– بازی Downwell

بهترین بازی های اندروید

این اثر تلفیقی است از بازی بایندینگ آف آیزاک (Binding of Isaac) و اسپلانکی (Spelunky). اگر آن عناوین را تجربه کرده‌اید، می‌دانید که داون وِل چگونه خواهد بود. در این بازی سبک روگ لایک، شما در نقش یک پسر جوان بازی می‌کنید که در مناطق مختلف به گشت و گذار می‌پردازد و تنها دوست شما، یک جفت اسلحه است. بر خلاف ظاهر ساده‌اش، بازی Downwell یکی از بهترین بازی های اندروید به حساب می‌آید.

– بازی AFK Arena

بهترین بازی های اندروید

این بازی که طراحی بصری دلنشینی دارد، به سراغ اساطیر سلتی (Celtic) رفته و شخصیت‌هایی متفاوت با قابلیت‌های هیجان انگیز دارد. بازی ای اف کی آرنا یک اثر نقش آفرینی معمولی نیست و کافی است بنشینید و منتظر بمانید تا قهرمانان شما همه چیز را آماده کنند. تنها وظیفه شما این است که از شرایط خود لذت ببرید و برای جنگ، برنامه ریزی داشته باشید. اگر به سبک آیدل علاقه‌مند هستید، بازی AFK Arena همه‌ی آن چیزی است که از این ژانر انتظار دارید.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های اندروید را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*