بازی Project CARS 3

بازی Project CARS 3 چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

یکی از بهترین مجموعه بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی به زودی بازمی‌گردد. در ادامه می‌توانید با ویژگی‌های جدید بازی Project CARS 3 – پروژه ماشین ها 3 آشنا شوید.

بازی Project CARS 3 به زودی منتشر می‌شود و رقبای بزرگی همانند درت 5 (DiRT 5) و گرن توریسمو 7 (Gran Turismo 7) را پیش رو دارد اما شواهد نشان می‌دهند که با اثر قابل توجهی رو به رو هستیم.

تغییرات و ویژگی‌های جدید بازی Project CARS 3

بازی پروژه ماشین ها 3 تغییرات عمده‌ای داشته و ویژگی‌های متفاوتی به آن اضافه شده تا بتواند علاوه بر جلب نظر طرفداران قدیمی، مخاطبان جدید را هم راضی کند. اگر قصد خرید این بازی را دارید، در این مطلب می‌توانید از ویژگی‌های جدید آن مطلع شوید.

– دنباله معنوی بازی نید فور اسپید شیفت

بازی Project CARS 3

قسمت دوم با تغییراتی اساسی عرضه شد اما همه آن‌ها در راستای واقعی‌تر کردن این شبیه‌ساز رانندگی بود؛ این در حالی است که قسمت سوم بیشتر بر روی سرگرم کننده بودن تمرکز دارد و از جدیت و خشکی اثر کم شده. به همین دلیل است که رئیس استودیوی سازنده، ایان بل (Ian Bell) بازی را یک دنباله معنوی برای نید فور اسپید شیفت توصیف می‌کند. این نسخه جدید به شکلی طراحی شده که می‌تواند به اثری کژوال تبدیل شود، خسته کننده نباشد و لحظات خوشی را در آن تجربه کنید. از نظر ساختار، عناصر سندباکس کمتری در بازی وجود دارد اما این بدین معنا نیست که با اثر کوچک‌تری رو به رو هستیم.

– افکت‌های جدید و تاثیرگذار

بازی Project CARS 3

این بازی اتومبیل رانی در مقایسه با دو قسمت قبلی، تمرکز بیشتری بر روی مقوله «سرعت» دارد و سازندگان وعده داده‌اند که این نسخه، حس سرعت را به شکل بهتری به شما منتقل می‌کند. به بازی افکت‌های خاصی برای تصادفات نیز اضافه شده که بسیار تعلیق آمیز هستند. ما هنوز این ویژگی‌ها را در عمل مشاهده نکرده‌ایم اما مشخص است که سازندگان می‌خواهند یک تجربه رانندگی درجه یک را برای مخاطبان به ارمغان بیاورند.

– نقطه توقف در بازی وجود ندارد

بازی Project CARS 3

همان طور که بالاتر اشاره کردیم، سرعت در این قسمت اهمیت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل، از نقاط توقف در بازی خبری نخواهد بود. پس در میان مسابقه دیگر نیازی نیست که برای عوض کردن لاستیک یا افزایش سوخت، توقف داشت باشید. حذف این ویژگی شاید برای بعضی از طرفداران ناامید کننده باشد اما سازندگان می‌خواهند ریتم بالای بازی حفظ شود و تمرکز اصلی بازیکنان بر روی خود رانندگی باشد. با این حال، بازی ساده سازی نشده و عناصر مهم زیادی در آن حاضر هستند، برای مثال مدیریت لاستیک هنوز اهمیت دارد و لاستیک شما در کنترل ماشین تاثیر می‌گذارد، بنابر این فقط رانندگی مهم نیست بلکه باید درست رانندگی کنید.

– یک بازی متفاوت اما با همان موتور سابق

بازی Project CARS 3

برخلاف انتظار، Project CARS 3 از همان موتور نسخه‌های قبلی استفاده می‌کند. از آنجایی که استودیوی اسلایتلی مد (Slightly Mad) توسط شرکت کدمسترز (Codemasters) خریداری شده، تصور می‌شد که این بار از موتور اختصاصی آن‌ها یعنی ایگو انجین (Ego Engine) استفاده کند اما این اتفاق رخ نداده است. سازندگان در این مورد توضیح داده‌اند که شرایط چیزی شبیه به رقابت موتور یونیتی و آنریل است. هر کدام از این موتورها ویژگی‌های خاصی دارند که در دیگری وجود ندارد. علاوه بر این، استودیوی اسلایتلی مد به موتور بازی‌سازی خود ایمان دارد.

قابلیت‌های موتور مدنس (Madness Engine) را نمی‌توان انکار کرد و این نسخه حداقل از نظر گرافیکی و ظاهری، برای طرفداران قدیمی آشنا خواهد بود. اما چیزی که برای سازندگان اهمیت داشته، گیم پلی بوده است و آن‌ها نشان داده‌اند که در این رابطه، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

– بیش از 200 اتومبیل جذاب

بازی Project CARS 3

در بازی بیش از 200 ماشین وجود دارد که بعضی از آن‌ها در نسخه دوم هم حاضر بودند. از ماشین‌های برجسته این قسمت می‌توان به ان اس ایکس و ان اس ایکس GT3 از آکورا، آر 8 و آر 18 از آئودی، بوگاتی شیرون اسپورت و غیره اشاره داشت. هنوز لیست کامل ماشین‌های بازی اعلام نشده است اما می‌دانیم که شرکت‌هایی همانند شورولت، کادیلاک، فورد، هوندا، جگوار و مک لارن در آن حضور دارند.

همه این ماشین‌ها قابلیت ارتقا دارند و می‌توانید قدرت موتور و فرمان ‌پذیری آن‌ها را بهبود ببخشید. علاوه بر این‌ها، قابلیت شخصی سازی و ایجاد تغییرات ظاهری در خودروها هم امکان پذیر است، از تغییر پلاک تا مدل لاستیک‌ها.

– بیش از 140 زمین مسابقه

بازی Project CARS 3

در بازی بیش از 140 زمین مسابقه از کشورهای استرالیا، برزیل، چین، انگلستان، آمریکا و غیره وجود دارد. هنوز فهرست کامل زمین‌های مسابقه منتشر نشده اما استودیوی اسلایتلی مد، پیست‌های مسابقه مشهوری همچون کوه پانوراما (Mount Panorama)، ناک هیل (Knockhill) و دیتونا (Daytona International Speedway) را برای بازی تایید کرده است. وجود مسابقات 24 ساعته لمانز نیز در بازی محتمل است.

– تغییرات بخش کریر مُد (Career Mode)

بازی Project CARS 3

بخش کریر مُد هم نسبت به قسمت قبل دستخوش تغییرات شده است. حالا 10 کلاس مختلف در بازی وجود دارد و با انجام اهداف مختلف، می‌توانید امتیاز تجربه (XP) دریافت کرده و ماشین‌های بیشتری خریداری کنید. دریافت امتیاز تجربه، به پیشرفت کلی شما هم کمک می‌کند و جوایز مختلفی دریافت خواهید کرد. شما با انجام هر نوعی از مسابقه، جایزه دریافت می‌کنید، بنابر این می‌توانید بخش‌های مختلف را امتحان کرده و از تنوع این بازی لذت ببرید.

– قابلیت شخصی سازی راننده

بازی Project CARS 3

همانند مجموعه فورزا (Forza)، شما قابلیت شخصی سازی راننده را نیز دارید. می‌توانید یک شخصیت را انتخاب کرده و لباس و کلاه کاسکت او را به دلخواه تغییر دهید. همچنین می‌توانید کاراکتر خود را از نظر ظاهری نیز سفارشی سازی کنید، برای مثال رنگ و مدل مو. هنوز مشخص نیست که آیا چهره رانندگان نیز نشان داده می‌شود یا خیر. هنگامی که از خریداری ماشین خسته شدید، می‌توانید امتیازات خود را برای ظاهر راننده خرج کنید.

– چرخه فصل‌ها، 24 ساعت و وضعیت‌های آب و هوا  

بازی Project CARS 3

بازیکنان در فصل‌های مختلف سال و وضعیت‌های آب و هوایی متفاوت می‌توانند مسابقه دهند. چرخه 24 ساعته هم در بازی وجود دارد، بنابر این ممکن است یک مسابقه در غروب آغاز شود و در شب به پایان برسد. هنوز مشخص نیست که تغییر فصول و وضعیت‌های آب و هوایی تا چه اندازه در گیم پلی بازی تاثیر دارد اما سازندگان تایید کرده‌اند که رعد و برق در شب می‌تواند برای شما چالش ایجاد کند.

– به تازه واردها کمک بیشتری می‌شود

بازی Project CARS 3

اگر در زمینه عناوین مسابقه‌ای و شبیه سازهای رانندگی حرفه‌ای نیستید یا می‌خواهید به صورت کژوال بازی کنید، در این بازی مکانیک‌های کمک کننده مختلفی قرار گرفته که از واقع گرایی اثر کم می‌کند. حتی یک بخش در بازی وجود دارد که تمامی پیست‌ها و ماشین‌ها را از همان ابتدای بازی در اختیار شما قرار می‌دهد تا همه چیز را امتحان کنید و با ویژگی‌های مختلف گیم پلی آشنا شوید. در مجموع، این اثر استودیوی اسلایتلی مد، بدون قربانی کردن عناصر اساسی یک اثر شبیه‌ساز، به شکلی ساخته شده که مخاطبان آماتور هم به راحتی بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

– تغییرات بخش آنلاین

بازی Project CARS 3

با عبور از محتواهای تک نفره و بخش کریر مُد، به بخش آنلاین بازی می‌رسیم که در آنجا می‌توانید با بازیکنان دیگر به رقابت بپردازید. بخش مولتی پلیر بازی دارای سه حالت مختلف است: در بخش «بازی سریع» (Quick Play)، سریعا وارد یک مسابقه می‌شوید. در بخش «مسابقات از پیش تعیین شده» (Scheduled Event)، در مسابقاتی شرکت می‌کنید که توسط خود استودیوی سازنده تعبیه شده است و در بخش «کاستوم» (Custom Lobby) می‌توانید یک مسابقه با قوانین مورد نظر خود طراحی کنید و بازیکنان دیگر نیز به شما خواهند پیوست تا رقابت کنند.

نکته جذاب دیگر این است که اگر برای یک مسابقه، به یک ماشین خاص نیازمند باشید و چنین ماشینی در گاراژ شما در دسترس نباشد، می‌توانید آن را قرض بگیرید اما اجازه تغییر یا ارتقای آن را ندارید.

با پیشرفت در بخش آنلاین، درجه (Rank) دریافت می‌کنید و در ادامه، با کسانی که هم درجه هستند مسابقه می‌دهید. بنابر این بازیکنان آماتور نباید چندان نگران باشند زیرا در مقابل بازیکنان هم سطح قرار می‌گیرند.

– بخش رقبا (Rivals)

بازی Project CARS 3

بخش رقبا نیز یک بخش آنلاین است که در آن، باید چالش‌های روزانه، هفتگی و ماهیانه را تکمیل کنید تا امتیاز تجربه و سکه‌های مخصوص به دست بیاورید. شما در کنار بازیکنان دیگر، در جدول رده بندی قرار می‌گیرید و بر اساس عملکردی که دارید، می‌توانید جایگاه خود را بهتر کنید. اگر از آن‌هایی هستید که عاشق رقابت هستند، این بخش مخصوص شماست.

– عدم وجود بخش خرید درون برنامه‌ای

بازی Project CARS 3

عناوین زیادی در این روزها وجود دارند که متاسفانه حتی با خرید نسخه کامل، باز هم اجازه دسترسی به تمامی آیتم‌ها و تجهیزات را ندارید و باید آن‌ها را جداگانه خریداری کنید. خوشبختانه بخش خرید درون برنامه‌ای در این بازی وجود ندارد و تمامی ماشین‌ها و آیتم‌های بازی را می‌توانید با تلاش و دریافت امتیازهای داخل بازی، صاحب شوید. البته در آینده شاهد انتشار بسته‌های الحاقی و سیزن پس (Season Pass) خواهیم بود اما این بازی در مجموع کامل است و عدم خرید بسته‌های الحاقی، به تجربه شما از بازی ضربه نمی‌زند.

– واقعیت مجازی و پشتیبانی از رزولوشن 12K

بازی Project CARS 3

بازی Project CARS 3 نه تنها از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند بلکه طبق وعده سازندگان، قرار است یکی از بهترین‌های ژانر ریسینگ در این زمینه باشد. با انتشار بازی، در مورد کیفیت واقعیت مجازی آن قضاوت خواهیم کرد اما فراموش نکنید که برای اجرای بازی در حالت VR، به یک کارت گرافیک GTX 980 یا بالاتر نیازمند هستید.

همچنین نسخه رایانه‌های شخصی بازی از رزولوشن 12K پشتیبانی می‌کند که تحسین برانگیز است اما هنوز نمی‌دانیم که چگونه می‌توان به این رزولوشن دسترسی داشت. در زمینه سیستم مورد نیاز، شما با یک پردازنده Core i5 3450، هشت گیگابایت رم و یک کارت گرافیک GTX 680 می‌توانید بازی را به خوبی بالا بیاورید اما برای اجرای بازی در بالاترین تنظیمات، باید یک پردازنده Core i7 8700K، شانزده گیگابایت رم و یک پردازنده قدرتمند RTX 2070 داشته باشید. مشخصات فنی سیستم مورد نیاز بازی را از اینجا مطالعه کنید.

بازی Project CARS 3 در تاریخ 28 اوت 2020 (7 شهریور 1399) برای رایانه‌های شخصی و همچنین پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شود.

آیا منتظر بازی Project CARS 3 هستید و نسخه‌های قبلی آن را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*