واکسن کرونا روسیه

در چه شرایطی واکسن کرونا روسیه به ایران وارد خواهد شد؟

رونمایی از واکسن کرونا روسیه حواشی زیادی را به همراه داشت و اکنون مسئولان شروط واردات این واکسن به ایران را تشریح کرده‌اند.

محمود نجفی عرب، رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در خصوص رونمایی از واکسن کرونا ساخت روسیه اعلام کرد رئیس جمهور روسیه اخیرا به صورت رسمی از واکسن کرونا ساخت این کشور پرده برداشت و پس از آن برخی از کشورها نیز برای خرید این واکسن درخواست‌هایی را ارائه داده‌اند که احتمال دارد طی روزهای آینده تعداد متقاضیان این واکسن نیز افزایش یابد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در ادامه بیان کرد در خصوص استفاده از واکسن کرونا روسیه احتیاط جهانی وجود دارد؛ چراکه روس‌ها در خصوص تولید و ساخت این واکسن جزئیاتی را اعلام نکردند و حتی به فرمول دستیابی به آن نیز اشاره نشده است. وی افزود طی روزهای اخیر ما با دفاتر رسمی ایران در روسیه تماس گرفته‌ایم، اما آنها جزئیاتی از این واکسن را حتی در داخل این کشور نیز اعلام نکرده‌اند.

تردیدهایی برای استفاده از واکسن کرونا روسیه

محمود نجفی عرب در ادامه گفته‌های خود اظهار کرد نبود اطلاعات دقیق و همچنین سرعت بالای روسیه در ساخت واکسن کرونا باعث شده است تا نسبت به میزان اثرگذاری آن و عوارض این واکسن تردیدهایی وجود داشته باشد؛ چراکه ابعاد مختلف این واکسن می‌بایست توسط تمامی کشورها و همچنین کشور خودمان مورد بررسی قرار بگیرد.

شروط واردات واکسن روسی کرونا به ایران

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در خصوص شروط واردات واکسن روسی کرونا به ایران عنوان کرد:

اولین شرط ما که در خصوص واردات سایر داروها نیز صدق می‌کند این است که کشور فروشنده دارو باید خود مصرف کننده آن باشد. در رابطه با واکسن روسیه، از سویی رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که دخترش جزو نخستین افرادی بود که این واکسن را دریافت کرده و از سوی دیگر روس‌ها گفته‌اند که فعلا قصد فروش واکسن را ندارند و اولویت اولشان واکسیناسیون مردم این کشور است.

وی افزود زمانی که یک دولت حاضر می‌شود واکسنی را تولید و آن را به تمام مردم تزریق کند، به این معنا است که قسمت‌هایی از این پروژه با اطمینان از سوی دولت و تیم تحقیقاتی روسیه انجام شده است. کشور روسیه در حوزه بیوتکنولوژی ضعیف نبوده و احتمال دارد با شیوه‌های مختلف به فرمول قطعی واکسن دست پیدا کرده باشد.

محمود نجفی عرب در ادامه اظهار کرد:

وزارت بهداشت به عنوان متصدی اصلی تایید سلامت و اطمینان از اثرگذاری و نبود خطرهای بعدی، در رابطه با واکسن روسیه نیز تحقیقات خود را انجام خواهد داد و روس‌ها اگر تصمیم فروش واکسن خود را دارند، باید جزئیات علمی آن را منتشر کنند تا کشورها از درستی آن اطمینان داشته باشند. وزارت بهداشت ما نیز قطعا برای تایید کیفیت واکسن نیاز به دسترسی به این اطلاعات خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در پایان خاطرنشان کرد هنگامی که کیفیت این واکسن توسط وزارت بهداشت تایید شود و مجوزهای لازم آن را ارائه دهد، مردم باید اطمینان داشته باشند که خطرهای این واکسن بررسی شده و برای مصرف تهدیدی محسوب نمی‌شود، اما اگر روس‌ها جزئیاتی را منتشر نکنند، باید همچنان با احتیاط کامل همانند سایر کشورها شرایط را بررسی کرد تا تمامی خطرهای احتمالی آن  در نظر گرفته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. لعنت به کمونیست

    این واکسن آشغال روسی خود روس ها هم نمیزنن

  2. کاش زودتر ب ایران وارد شه

  3. نه آقای وزیر لیبرال شما نوکر غرب هستین و از چشم خوره ی غرب می ترسین که دست پس به واکسن کرونای روسی میزنید
    والا هر چقدر هم عوارض داشته باشه بالاتر از مرگ با کرونا که عوارضی نداره

    • مشکل شما با لیبرال چیه!!!

      لیبرال عالیه

      مسلمان و یهودی و متمایل به غرب و متمایل به شرق و طرفدار ازدواج سنتی و طرفدار ازدواج سفید و ترک و لر و کرد و فارس و عرب و بلوچ و … میان مثل آدم با هم زندگی می کنن

      اون موقع علاوه بر واکسن روسی، واکسن آلمانی و اینگیلیسی و امریکایی بیرون میاد و مردم هر واکسنی دوست داشتند تزریق می کنند.

      خون مردم رو کردند تو شیشه برای خودشون بنگاه پولی درست کردن و فقط خودشون نشستن پای سفره، بعدا میان لیبرالیسم رو زیر سوال می برن

      لیبرالیسم بیاد همه مردم پول دار میشن و دست شما خالی می مونه

      با سپاس