تلویزیون های شفاف

نگاه نزدیک به تلویزیون‌های شفاف ال‌جی و شیائومی

کمپانی‌های ال‌جی و شیائومی چندی قبل از تلویزیون های شفاف خود رونمایی کردند که نسل جدید نمایشگرها به شمار می‌روند. در این ویدیو قصد داریم نگاهی به این تلویزیون‌ها بیندازیم.

طی سال‌های اخیر دنیای علم و تکنولوژی با سرعت حیرت‌انگیزی روبه جلو حرکت کرده‌است. کمتر از دو دهه‌ی قبل با تلویزیون‌های بزرگ و سنگین پشت‌دار به تماشای فیلم و سریال‌های محبوبمان می‌نشستیم و حالا می‌توانیم با صفحه نمایش‌های نامرئی فیلم ببینیم! در ماه جاری کمپانی‌های ال‌جی و شیائومی از تلویزیون های شفاف خود رونمایی کردند که بسیاری از فعالان حوزه فناوری آن‌ها را نسل جدید نمایشگرها به شمار می‌آورند.

نگاهی به تلویزیون های شفاف شیائومی و ال‌جی

دانلود ویدیو

این تلویزیون‌ها از یک پنل اولد شفاف ساخته شده توسط ال‌جی استفاده می‌کنند و کاملاً پشت آن‌ها نمایان است. وقتی تلویزیون را روشن می‌کنید، صفحه‌ی آن مانند یک پنجره‌‌ی شفاف عمل می‌کند که تصاویر را در حالت شناور به نمایش می‌گذارد. نمایشگر شفاف، فناوری کاملاً جدیدی نیست و تولد آن به مدتی قبل بازمی‌گردد، اما این روزها شاهد استفاده گسترده و عمومی از آن هستیم. این فناوری هم‌اکنون در دو پنل اولد و ال‌سی‌دی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما شانس اینکه شما به بازار بروید و یک نمایشگر شفاف را بیابید بسیار کم است؛ زیرا تا به امروز محصولات زیادی با استفاده از آن ساخته نشده‌اند.

تلویزیون شفاف شیائومی هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان است، اما ال‌جی فعلا محصول خود را روانه بازار نکرده‌است. ولی انتظار داریم به زودی تلویزیون شفاف این کمپانی کره‌ای هم به صورت عمده تولید و عرضه شود.