پارس خودرو P90

پارس خودرو P90 در راه بازار ایران ؛ مشخصات احتمالی سدان جدید داخلی

پارس خودرو P90 ، سدان جدید این شرکت خودروسازی در آینده نزدیک روانه بازار خواهد شد. در ادامه با جزئیات محصول جدید پارس خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا قصد دارد محصول جدیدی را تحت برند اختصاصی خود تولید و روانه بازار کند. از این رو این خودروساز در آینده‌ای نزدیک سدانی را تحت نام پروژه P90 به تولید خواهد رساند.

جزئیات محصول پارس خودرو P90

پارس خودرو P90 یک سدان در کلاس C محسوب می‌شود که طراحان پارس خودرو آن را بر پایه پلتفرم B0 گروه رنو-نیسان توسعه داده‌اند. از این رو می‌توان این محصول جدید پارس خودرو را مدل ارتقا پیدا کرده رنو تندر 90 یا رنو پارس تندر دانست که در قسمت جلو، عقب و کابین ارتقا یافته است. در حال حاضر مشخصات فنی دقیقی از سدان پی 90 پارس خودرو منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود پیشرانه این خودرو دارای قدرتی بیش از 110 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر باشد.

قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 5 سرعت دستی به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. همچنین با توجه به این که موتور 1.6 لیتری K4M رنو تندر ۹۰ با استاندارد آلایندگی یورو ۵ سازگاری ندارد، از این رو این موتور روی پروژه P90 نصب نخواهد شد.

از امکانات پارس خودرو پی 90 می‌توان کامپیوتر سفر، صندلی‌های ایزوفیکس، شیشه‌ها و آینه های برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، رینگ آلومینیومی، رهیاب ماهواره‌ای، رهیاب ماهواره‌ای، تریم داخلی چرم و پارچه، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک (در برخی تیپ‌ها)، دو کیسه هوا، بلوتوث و بلوتوث اشاره کرد.