پتنت گوشی هواوی

هواوی طراحی یک گوشی دو نمایشگره را ثبت اختراع کرد

پتنت جدید هواوی به یک گوشی هوشمند دو نمایشگره اختصاص دارد. نمایشگر دوم این دستگاه، دارای ابعاد کوچکی است و کنار دوربین‌های عقب جای می‌گیرد.

تولیدکنندگان موبایل پتنت‌های بیشماری را به نام خود ثبت می‌کنند که بسیاری از آن‌ها به محصول تجاری ختم نمی‌شوند؛ اما احتمال تولید این گوشی دو نمایشگره بعید نیست. دستگاهی که در تصاویر می‌بینیم، تا حدی هم به گوشی های سری میت هواوی شبیه است.

گوشی دو نمایشگره

در جلو یک صفحه نمایش آبشاری با لبه‌های خمیده وجود دارد و تقریبا هیچ حاشیه‌ای در بالا و پایین آن دیده نمی‌شود. در پشت گوشی، یک ماژول دوربین چهارگانه تعبیه شده که نمایشگر کوچکی هم در مرکز آن، جا خوش کرده است؛ احتمالا برای نمایش ساعت و اطلاعاتی از این دست!

البته این پتنت ، گوشی دو نمایشگره هواوی را با سه طراحی مختلف به تصویر می‌کشد. در دو حالت دیگر، نمایشگر ثانویه کوچک‌تر است و در بالا یا پایین دوربین چهارگانه قرار می‌گیرد؛ نه در میان لنزها!

گوشی دو نمایشگره

گوشی های دو نمایشگره فعلی

اینکه هواوی گوشی هوشمندی را با این طراحی روانه بازار می‌کند یا خیر، بر ما پوشیده است؛ ولی پیش‌تر برخی تولیدکنندگان چنین کاری کرده‌اند. البته شاید طراحی‌ها کمی متفاوت بوده باشد؛ اما ایده کلی همان است.

مثلا باید به میزو پرو 7 و مدل پلاس اشاره کنیم که با یک نمایشگر ثانویه در پشت عرضه شدند. این پنل آمولد 1.9 اینچی، وضوح 536 در 240 پیکسل و عملکرد خوبی دارد؛ اما از لحاظ سرعت و دقت پاسخ به لمس، قابل قیاس با صفحه نمایش اصلی نیست. وظیفه آن هم نمایش ساعت و وضعیت جوی، نتایج گام‌شمار، اطلاعات موسیقی در حال پخش و بعضی از نوتیفیکیشن‌ها است.

میزو پرو 7 پلاس

البته دو مشکل وجود دارد: یکی اینکه هیچ اپلیکیشن شخص ثالثی با آن سازگار نیست. دوم اینکه امکان تنظیم موارد قابل نمایش روی آن وجود ندارد؛ بنابراین کاربران نمی‌توانند کنترلی روی حریم خصوصی خود داشته باشند. باید دید عاقبت این پتنت هواوی به کجا می‌انجامد؟