اطلاعاتی از گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 - Xperia 5 II

اطلاعاتی از گوشی اکسپریا 5 مارک 2 در قالب چند عکس لو رفت

اخیرا اطلاعاتی از گوشی اکسپریا 5 مارک 2 – Xperia 5 II که قرار است توسط شرکت سونی معرفی شود، در قالب چند عکس لو رفته است.

مدت‌هاست که خبری از عرضه گوشی‌های سونی در بازار جهانی دیده نشده و این درحالی است که این روزها، شایعات فراوانی درباره پرچمدار بعدی این شرکت شنیده می‌شود.

با این وجود، اخیرا در برخی وبسایت‌ها، عکس‌ها و اطلاعاتی از طرح اولیه یک گوشی با نام اکسپریا 5 مارک 2 منتشر شده که اگر درست باشند، به نحوی اطلاعات لو رفته از آن محسوب می‌شوند. این عکس‌ها (که در زیر قابل مشاهده هستند) درحالی منتشر شده‌اند که سونی هیچ نامی از Xperia 5 II نبرده و هیچ اطلاع رسمی را اعلام نکرده است.

اطلاعاتی از گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 - Xperia 5 II

در تصویر بالا (چیزی که به ادعای این سایت‌ها اکسپریا 5 مارک 2 است)، یک نسخه کوچک شده از Xperia 1 II را می‌بینیم. اندازه صفحه آن ۲۱:۹ بوده و در بالای آن، پایه جک ۳.۵ میلی‌متری مشاهده می‌شود. همچنین دوربین سه‌گانه آن، به نظر دقیقا از پرچمدار قبلی سونی با لنز برند ZEISS گرفته شده است.

اطلاعاتی از گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 - Xperia 5 II

 

با این وجود، مشکلی در این عکس وجود دارد؛ اگر این تصویر همان Xperia 5 Mark II که ما فکر می‌کنیم باشد، قاعدتا نباید فلش LED در کنار دوربین آن وجود داشته باشد؛ بلکه باید کمی بالاتر و در کنار سنسور نوری قرار بگیرد. در نتیجه، این عکس تقریبا همان اکسپریا 1 مارک 2 است که در زیر می‌توانید آن را با سنسور سه بعدی ToF مشاهده کنید.

اطلاعاتی از گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 2 - Xperia 5 II

البته نیاز وجود یک پرچمدار مناسب از سونی، در قالب Xperia 5 II در این دوره شدیدا احساس می‌شود. این شرکت نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که امسال، مجددا به گردونه رقابت با سایر شرکت‌ها مانند سامسونگ و هواوی بازمی‌گردد؛ اما این ایده تنها در زمانی عملی می‌شود که استقبال مناسب از آن، توسط مردم انجام شود. همچنین گفته شده که پرچمدار بعدی سونی، باز هم به مانند قبل در چند سایز و مدل متفاوت (که احتمالا با نام‌های Compact و Premium شناخته خواهند شد) عرضه می‌شود.