واکسن کرونا

روسیه واکسن کرونا خود را روی 40 هزار نفر آزمایش می‌کند

قائم مقام علمی موسسه تحقیقاتی گاملایا اعلام کرد به زودی واکسن کرونا ساخت روسیه روی 40 هزار نفر مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

مدتی قبل ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صورت رسمی واکسن کرونا ساخت این کشور را تایید کرد تا روسیه به نخستین کشوری تبدیل شود که واکسن قطعی کرونا را به ثبت رسانده است. این واکسن با نام Sputnik V از ماه سپتامبر به صورت انبوه تولید خواهد شد.

آزمایش واکسن کرونا روسیه روی 40 هزار نفر

بسیاری از کارشناسان بهداشت و مقامات دولتی در سراسر جهان به دلیل این که واکسن کروناویروس روسیه در زمان کوتاهی به ثبت نهایی رسیده و در خصوص جزئیات ساخت آن نیز اطلاعاتی منتشر نشده است، بر این باورند که این واکسن خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت. همچنین نتایج آزمایش انسانی این واکسن که اخیرا انجام شده، به صورت عمومی منتشر نشده است.

با وجود نگرانی‌های کارشناسان، دنیس لوگونوف (Denis Logunov) قائم مقام علمی موسسه تحقیقاتی  گاملایا (Gamaleya) روسیه اعلام کرد به دلیل گواهی ثبت مشروط این واکسن باید آزمایش بالینی گسترده‌ای را به انجام برسانیم و در همین راستا این واکسن به زودی روی 40 هزار نفر مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. وی افزود انجام این آزمایش فقط برای تشخیص ایمنی بیشتر این واکسن نیست و در واقع هدف ما ارزیابی اثربخشی اپیدمیک این واکسن است.