سامسونگ گلکسی اس 21

تراشه اگزینوس 1000 سری گلکسی اس 21 فاقد پردازنده گرافیکی AMD خواهد بود

ظاهرا پردازنده گرافیکی مورد انتظار AMD جایی در سری گلکسی اس 21 (گلکسی S30) ندارد و تراشه اگزینوس 1000 از همان Mali GPU استفاده خواهد کرد. البته خبرهای خوشی هم وجود دارد.

احتمالا نسخه‌های اروپایی و خاورمیانه‌ای سری گلکسی اس 21 (گلکسی S30) با تجهیز به تراشه اگزینوس 1000 سامسونگ عرضه می‌شوند. در سال‌های اخیر، اختلاف عملکرد بین چیپ‌های کوالکام و سامسونگ مشهود بود و طبق ادعای Ice Universe این‌بار نیز همین داستان تکرار خواهد شد.

این افشاگر می‌گوید که نه تنها سرعت CPU اسنپدراگون 875 بیشتر خواهد بود؛ بلکه از لحاظ GPU نیز برتری خود را حفظ خواهد کرد؛ زیرا تراشه اگزینوس 1000 به پردازنده گرافیکی AMD Radeon تجهیز نخواهد شد.

تراشه اگزینوس 1000

سامسونگ و AMD یک همکاری بلند مدت را از سال 2019 آغاز کردند و انتظار می‌رفت پرچمداران جدید سامسونگ از تکنولوژی AMD بهره ببرند. چند ماه قبل، نتایج لو رفته‌ی یک بنچمارک‌گیری هم نشان داد که GPU سفارشی ساخته شده برای سامسونگ، سه برابر بهتر از GPU به کار رفته در اسنپدراگون 865 عمل می‌کند.

این برای طرفداران سامسونگ، خبر امیدوار کننده‌ای بود؛ اما Ice Universe ادعا می‌کند پردازنده گرافیکی AMD تا پیش از سال 2022 وارد چیپست اگزینوس نخواهد شد. این یعنی در تراشه Exynos 1000 باز هم پردازنده گرافیکی Mali را خواهیم دید که عملکردش اصلا در GPU آدرنو (موجود در تراشه‌های کوالکام) نیست. مشکل داغ کردن هنگام استفاده سنگین را نیز به آن اضافه کنید.

البته آیس یونیورس یک خبر خوب هم داده است؛ اینکه فاصله زیاد بین چیپ‌های پرچمدار کوالکام و سامسونگ در سال 2021 کاهش خواهد یافت.

اخیرا یک رسانه کره‌ای گزارش کرد که سامسونگ به جای تولید پردازنده‌ی موبایلی خود، روی همکاری با ARM برای ساخت یک CPU جدید مبتنی بر برنامه Coretex-X Custom تمرکز کرده است. پیش از آن هم، مجموعه دستورالعمل معماری ARM موسوم به ISAs را برای طراحی CPU خریداری کرده بود.

با تمام اوصاف، فعلا چیز زیادی از اگزینوس 1000 نمی‌دانیم؛ جز اینکه احتمالا مانند اسنپدراگون 875 یک چیپ 5 نانومتری است. آیس همچنین گفته که این تراشه بهره‌وری انرژی بهتری از اگزینوس 990 خواهد داشت که در گلکسی اس 20 استفاده شد.

تراشه اگزینوس 1000 فقط در گلکسی S21 اولترا

بر اساس گزارش‌های پیشین، تنها بالاترین مدل سری گلکسی اس 21 از وجود تراشه اگزینوس بهره خواهد برد. ظاهرا دو مدل دیگر به اگزینوس 992 تجهیز خواهند شد که در سری گلکسی نوت 20 منتظر آن بودیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوب به نظر من پردازنده های گرافیکی مالی نسبت به آدرنو و پاور وی ار عملکرد بسیار بهتری دارند