سیم کارت شاد

وزارت آموزش و پرورش: سیم کارت شاد برای دانش آموزان توزیع خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش از ارائه سیم کارت شاد برای دانش آموزان به کمک وزارت ارتباطات و به منظور استفاده در شبکه آموزشی دانش آموز خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش از خبر ارائه سیم کارت شاد برای دانش آموزان خبر داد و اعلام کرد که این سیم کارت‌ها فضایی امن در شبکه مجازی برای دانش آموزان در سال جدید ایجاد خواهند کرد.

آموزش و پرورش به کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این سیم کارت‌ها را عرضه خواهند کرد. وزیر آموزش و پرورش افزود برای به حداقل رساندن مخاطرات اجتماعی با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد هستیم با عرضه سیم کارت شاد یک محیط امن در شبکه مجازی ایجاد کنیم.

سیم کارت شاد

سیم کارت شاد برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید

محسن حاجی میرزایی آموزگار ایرانی ، وزیر آموزش و پرورش و دبیر پیشین هیئت دولت پیش‌تر خبر ارائه نسخه جدید نرم افزار شاد را با ظرفیت‌هایی جدید داده بودند و در این باره اظهار کرد:

محتوای تمام دروس را از پایه اول تا دوازدهم تولید کردیم و در اختیار دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها قرار می‌دهیم. ضمن این که ظرفیت‌های شاد را در این راستا توسعه دادیم و روز پنج‌شنبه رونمایی از شاد جدید با قابلیت‌های متعدد و متمایز است.

بسیاری از طرح‌های به موفقیت نرسیده جهت توزیع سیم کارت دانش آموزی وجود دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به سیم کارت انارستان اشاره کرد ولی باید دید که اخبار جدید توزیع سیم کارت تا چه حد به مرحله اجرا نزدیک خواهد شد و این که چگونه امکان صدور میلیون‌ها سیم کارت دانش آموزی در یک بازه زمانی کوتاه وجود دارد و مشکلات و توجیه اقتصادی آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تمامی مدیرهای کل استان‌ها درخواست کرد تا فعال‌سازی شبکه اینترنت و گسترش ارتباطات را مورد توجه قرار دهند، چرا که باید از ظرفیت‌ها در خصوص افزایش سرعت اطلاع رسانی و دریافت و ارسال پیام‌ها استفاده کرد.

سیم کارت شاد

هزینه مصرفی اینترنت سیم کارت دانش آموزی شاد

در مورد هزینه مصرفی اینترنت برای دانش آموزان، ستاد ملی کرونا کمیته‌ای تشکیل داده است که پیشنهاد آن یک سوم هزینه اینترنت برای کسانی است که از این سیم کارت‌ها استفاده می‌کنند، ولی هنوز در این خصوص تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما مسئولین مربوطه تاکید کردند قبل از شروع سال تحصیلی جدید باید در این خصوص تعیین تکلیف شده و مشکلات آن به صورت کامل بر طرف شود.

وزیر آموزش پرورش در خصوص کمک بخش‌های خصوصی به شاد گفت بستر اصلی آموزش در حال حاضر نرم افزار شاد می‌باشد و مقررات تدوین استفاده از پلتفرم‌ها به زودی ابلاغ خواهد شد که این یعنی بخش‌های خصوصی می‌توانند با ما همکاری کنند.