گلکسی بوک فلکس - Galaxy Book Flex 5G

سامسونگ گلکسی بوک فلکس 5G با پردازنده اینتل تایگر لیک معرفی شد

لپ تاپ کانورتیبل پرچمدار سامسونگ گلکسی بوک فلکس – Galaxy Book Flex 5G با بهره‌گیری از پردازنده اینتل تایگر لیک و شبکه 5G معرفی شد

سامسونگ روز گذشته طی مراسمی از جدیدترین محصول تبدیل شدنی خود رونمایی کرد. سامسونگ گلکسی بوک فلکس 5G ، نام محصول جدید این شرکت است که پردازنده نسل 11 اینتل سری تایگر لیک به همراه دارد. این لپ‌تاپ را باید نسخه‌ی 5G مدل بوک‌ فلکس دانست.

سامسونگ گلکسی بوک فلکس را باید اولین لپ‌تاپی دانست که به پردازنده‌های جدید تایگر لیک شرکت اینتل مجهز شده است. سری‌های جدید این پردازنده اخیرا رونمایی شدند که برپایه معماری 10 نانومتری توسعه‌یافته‌اند.

سامسونگ گلکسی بوک فلکس 5G

گلکسی بوک فلکس - Galaxy Book Flex 5GGalaxy Book Flex 5G اولین لپ‌تاپ جهان است که از نسل پنجم ارتباطات استفاده می‌کند و همزمان از گواهی Intel Evo بهره می‌برد. محصولات دارای این گواهی باید بتوانند با نمایشگر 1080p تا 9 ساعت شارژدهی داشته باشند. لپ‌تاپ‌هایی که با این گواهی ارائه می‌شوند، قابلیت شارژ سریع دارند که پس از 30 دقیقه شارژ، تا 4 ساعت شارژدهی خواهند داشت. یکی دیگر از شرایط این گواهی این است که لپ‌تاپ در مدت کم‌تر از یک ثانیه از حالت sleep وارد محیط ویندوز شود. بنابراین می‌توان دوام باتری بسیار بالا و عملکرد پردازشی سریعی را برای گلکسی بوک فلکس متصور شد.

تراشه‌های جدید سری تایگر لیک نیز نسبت به نسل قبلی مصرف انرژی کم‌تری دارند. سامسونگ تا کنون به صورت دقیق اعلام نکرده که محصول جدید این شرکت به کدام مدل از تراشه‌های جدید اینتل مجهز شده است. البته تا به اینجا می‌دانیم که این تراشه از سری‌ Core i5 یا Core i7 خواهد بود و پردازنده گرافیکی Xe به همراه دارد.

در این لپ‌تاپ شاهد دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی هستیم که کیفیت بالایی برای ثبت تصاویر به این لپ‌تاپ می‌بخشد. البته همانطور که مشخص است، وجود دوربین با کیفیت بالا در لپ تاپ آن‌ چنان مرسوم نیست و این می‌تواند یک سنت شکنی از سوی گلکسی بوک فلکس باشد. دوربین جلویی نیز کیفیت 720p دارد.

گلکسی بوک فلکس - Galaxy Book Flex 5Gاین لپ‌تاپ به نمایشگر لمسی 13.3 اینچی Full HD مجهز است که از قلم S Pen و آخرین نسخه‌ی Samsung Notes پشتیبانی می‌کند. 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی SSD دیگر مشخصات سامسونگ گلکسی بوک فلکس است. در این محصول همچنین بلندگو استریو 10W تعبیه شده است.

از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به Wi-Fi 6، بلوتوث 5.1، درگاه تاندربولت 4، USB-C، USB 3.0، درگاه HDMI، جک هدفون 3.5 میلی‌متر و درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی اشاره کرده است. ابعاد این دستگاه 304.9 ذر 202.3 در 14.9 میلی‌متر است و 1.26 کیلوگرم وزن دارد. تا كنون قیمت دقیقی برای سامسونگ گلکسی بوک فلکس اعلام نشده است.

طبق آخرین گزارشات موسسه Strategy Analytics،  بازار لپ‌تاپ در سه ماهه دوم سال جاری 27 درصد رشد داشته. این افزایش تقاضا به‌دلیل بیماری کووید 19 است، چرا که بسیاری از کاربران مجبور به کار و تحصیل از راه دور هستند. دو شرکت پیشرو در این بازار، لنوو و اچ‌پی هستند که در سه‌ماهه دوم 2020 تقریبا 50 درصد سهم بازار را به‌دست آورده‌اند.

طیق آخرین آمار، لنوو 25 درصد و اچ‌پی 24.8 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. برند‎‌های دل، اپل و ایسر نیز از نظر فروش در رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم قرار می‌گیرند. سهم بازار این شرکت‌ها به ترتیب 15.3، 8.5 و 6.7 درصد است.

باید دید سامسونگ با استفاده از استراتژی جدید و عرضه لپ‌تاپ‌های تبدیل شدنی، موفق به تصاحب چند درصد از سهم بازار خواهد شد.