ایگ نوبل 2020

عجیب ترین تحقیقات دنیا در ایگ نوبل 2020 جایزه گرفتند

مراسم جوایز ایگ نوبل 2020 برگزار شد که در آن عجیب ترین تحقیقات دنیا نظیر تشخیص خودشیفتگی افراد با ابرو و تحقیق روی صدای تمساح موفق به دریافت جایزه شدند.

مراسم جوایز ایگ نوبل از سال 1991 میلادی به دستاوردهای مضحک و اختراعات عجیب که افراد را به تفکر وادار می‌کند اهدا می‌شود. مراسم جوایز ایگ نوبل 2020 نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به جای دانشگاه هاروارد به صورت آنلاین برگزار شد. در این مراسم عجیب ترین تحقیقات دنیا در سال 2020 موفق به دریافت جایزه شدند. گفتنی است برندگان جوایز ایگ نوبل 2020 حدود 10 هزار میلیارد دلار زیمباوه جایزه می‌گیرند که در حقیقت معادل 40 سنت آمریکا است. همچنین این رویداد مستقل از رویداد جایزه نوبل است.

معرفی عجیب ترین تحقیقات دنیا در ایگ نوبل 2020

تحقیق روی صدای تمساح

کروکدیل، تمساح و خزندگان مشابه در فصل جفت‌گیری سروصدای زیادی را ایجاد می‌کنند. از این رو محققانی چون استفان ربر، تاکشی نیشیمورا، جودیت جانیش، مارک رابرتسون و تکومش توانستند با قرار دادن یک تمساح در لول‌های پلاستیکی با هوای پر از هلیوم جایزه ایگ نوبل 2020 را دریافت کنند. در گزارش این محققان آمده است تمساح می‌تواند با ایجاد سروصدا اندازه بدن خود را به سایر همنوعان خود نشان دهد.

تشخیص خودشیفتگی افراد با ابرو

بررسی‌های قبلی محققان حاکی از آن است که چهره افراد می‌تواند اولین نشانه‌های خودشیفتگی باشد. از این رو میراندا گیاکومین و نیکلاس رول با استخدام 39 داوطلب و عکاسی از چهره آنها در حالت عادی توانستند روشی را برای شناسایی افراد خودشیفته ابداع کنند و جایزه ایگ نوبل پزشکی را دریافت نمایند. پس از عکاسی از چهره داوطلبان، از آنها خواسته شد تا به پرسشنامه‌ای پاسخ دهند. بررسی‌ها نشان داد می‌توان به کمک ابرو افراد میزان خودشیفتگی آنها را تشخیص داد.

ارتعاش کرم‌های خاکی

ایگور ماکسیموف و آندری پوتوتسکی با انجام بررسی روی کرم‌های خاکی به این نتیجه رسیده‌اند با توجه این که بسیاری از ارگانسیم‌های زنده از مایعات تشکیل شده‌اند، این احتمال وجود دارد که در شرایط خاصی حالت امواج ایستاده در آنها ایجاد شود و کرم‌های خاکی نیز همین امواج را تجربه می‌کنند. ماکسیموف و پوتوتسکی به واسطه چنین مطالعه‌ای موفق به دریافت ایگ نوبل شدند.

روشی برای تشخیص اختلال میسوفونیا

سه محقق به نام‌های نینکو وولینک، دامیان دنیس و آرنولد ون لون توانستند با تشخیص یک اختلال ناشناخته پزشکی به نام میسوفونیا جایزه امسال ایگ نوبل را از آن خود کنند. گفتنی است میسوفونیا اختلالی است که در آن فرد از صدای جویدن دیگران، زنگ موبایل و غیره عذاب می‌کشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. اره واقعا بعضی چیز های ک کشف میکنن خیلی عجیبه