کیا سورنتو 2021

کیا سورنتو 2021 رونمایی شد؛ SUV قدرتمند هیبریدی

سری جدید کیا سورنتو 2021 – 2021 Kia Sorento رونمایی شد. این خودرو با پیشرانه‌های توربو و توربو هیبرید و توانایی بیشتر نسبت به نسل قبل روانه بازار خواهد شد.

شاسی بلند کیا سورنتو، یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود. این خودرو در بازار ایران نیز حضور داشت و با استقبال خوبی نیز رو به رو شد. اکنون کیا سورنتو 2021 معرفی شده که در نسخه هیبردی روانه بازار خواهد شد.

کیا سورنتو 2021این خودرو در پنج تریم LX ، S ، EX ، SX و SX-Prestige عرضه می‌شود. نسخه‌ی بنزینی و هیبریدی این خودرو به زودی به بازار می‌آید و مدل پلاگین هیبریدی، سال آینده عرضه خواهد شد.

مدل پایه کیا سورنتو 2021 از پیشرانه چهار سیلندر خطی 2.5 لیتری با خروجی 191 اسب بخار و گشتاور 247 نیوتن‌متر برخودار است. در مدل توروبو همین پیشرانه، قدرت 281 اسب بخار و 422 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌شود. این خودرو از گیبرکس اتوماتیک دوکلاچه 8 سرعته استفاده می‌کند که انتقال قدرت آن به محور جلو با دو دیفرانسیل برای خریدار انتخابی خواهد بود.

کیا سورنتو 2021مدل هیبریدی سورنتو، با موتور چهار سیلندر توربو و پیشرانه الکتریکی 44 کیلواتی، خروجی قدرت 227 اسب بخار ارائه می‌دهد. این قدرت از طریق گیبرکس شش سرعته اتومات به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. در سیستم انتقال قدرت این خودرو یک مکانیزم کمکی برقی نیز اضافه شده است که باعث می‌شود نیروی تولیدی بپیشرانه بدون اتلاف به چرخ‌ها منتقل شود.

خودرو نسخه پلاگین هیبرید سورنتو 2021 با پیشرانه 1.6 لیتری توربو به همراه موتور الکتریکی 66.9 کیلوات روانه عرضه می‌شود. این مدل، به باتری 8 کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود که به گفته کیا در حالت تمام برقی، 50 کیلومتر شعاع حرکتی ارائه می‌کند. این نسخه تنها در مدل AWD عرضه خواهد شد.

کیا سورنتو 2021سورنتو حدید بر مبنی پلتفرم N3 کیا طراحی شده است که ابعاد و فاصله‌ی محوری بیشتری دارد. این پلتفرم در نسل جدید کیا اپتیما نیز دیده می‌شود. طراحی ظاهری این خودرو در تمامی بخش‌ها تغییر کرده است. جلو پنجره‌، جدیدترین طراحی شرکت سازنده است که با چراغ‌های LED بکپارچه شده. طول کاپوت نسبت به نسل قبلی اندکی افزایش یافته و قطعات تزئینی روی گلگیر‌ها و درها تعبیه شده اند.

در نمای پشتی، چراغ‌های خودرو به صورت جداگانه طراجی شده‌اند و اسم خودرو در در وسط آن‌ها نوشته شده است. بال عقب عظیم و خطوط روی بدنه، حس و حال اسپرت این خودرو زا افزایش داده‌اند. گفتنی است که تزئینات ظاهری با توجه به تریم‌های مختلف، قابل تغییر است.

کیا سورنتو 2021کابین سورنتو 2021 بنابر گفته تولید کننده از جاداترین فضا‌های تولید شده توسط این شرکت است. این خودرو با سه ردیف صندلی و روکش چرمی به همراه قطعات فلزی و نمای چوبی، کابین بسیار زیبایی دارد. نمایشگر پشت آمپر 12.3 اینچی، دوربین 360 درجه و مانیتور نقطه کور از دیگر ویژگی‌های داخلی این خودرو هستند. نماشگر مرکزی این خودرو بنا به تریم‌های مختلف در اندازه 8 اینچی و 10.25 اینچی طراحی شده است.

البته نمایشگر بزرگتر تنها پیشرفت قابلیت‌های چندرسانه‌ای این خودرو نبوده نیست. سیستم رادیو ماهواره‌ای SiriusXM، سیستم مسیریابی جدید و قابلیت اتصال به Amazon Alexa و Google Assistant از دیگر ویژگی‌های آن هستند. به گفته‌ی تولید کننده، کیا سورنتو به بالاترین فناوری‌های ساخته شده توسط کیا مجهز شده است. 

کیا سورنتو 2021سیستم صوتی Bose Premium با 12 بلندگو و قابلیت شارژ بی‌سیم گوشی، از دیگر قابلیت‌های کابین این خودرو هستند. سنسور‌های اولترا سونیک در صورت قفل بودن درب‌ها، جاماندن کودک در خودرو را هشدار می‌دهد. سنسور پیشگیری از برخورد به ماشین جلویی و حفظ خودرو در بین خطوط، از دیگر آپشن‌های سورنتو جدید هستند. در این خودرو همچنین سیستم تشخیص نقطه کور، سنسور پارک، کروز کنترل مبتنی بر سیستم نویگیشن وجود دارد. برنامه‌ای نیز برای این خودرو طراحی شده که تصاویری از محیط اطراف می‌گیرد و آن را به گوشی ارسال می‌کند.

هنوز قیمت نهایی تریم‌های مختلف کیا سورنتو 2021 اعلام نشده است. پیش می‌بینی می‌شود این خودرو اواخر سال 2020 در نمایندگی‌های فروش حاضر شود.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه