قیمت گوگل پیکسل 5

قیمت گوگل پیکسل 5 و پیکسل 4a مشخص شد

تنها جند روز تا معرفی گوشی‌های 5G گوگل پیکسل 5 و پیکسل 4a 5G فاصله داریم. در گزارشی جدید، قیمت گوگل پیکسل 5 اعلام شده است.

با فاصله اندک به رونمایی از گوشی‌های جدید گوگل پیکسل 5 و پیکسل 4a، جزئیات جدیدی از این دو مدل منتشر شده است. به تازگی قیمت گوگل پیکسل 5 افشا شد.

افشاگر معروف، جان پروسر اعلام کرد که گوشی هوشمند گوگل پیکسل 5 با تراشه اسنپدراگون 765G و حافظه داخلی 128 گیگابایت عرضه خواهند شد. این گوشی از سیستم دوربین دوگانه شامل لنز‌های 12.2 مگاپیکسلی اصلی و لنز اولترا واید 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی دستگاه نیز 8 مگاپیکسلی خواهد بود.

قیمت مورد انتظار برای گوگل پیکسل 4a، حدود 500 دلار است. همچنین قیمت گوگل پیکسل 5 بین 649 تا 699 دلار اعلام شده است.

براساس گزارشات موجود، گوگل پیکسل 5 از لحاط مشخصات تفاوت چندانی با گوگل پیکسل 4a نخواهد داشت. از شباهت‌های موجود در این گوشی‌ها می‌توان به نمایشگر 90 هرتزی، حافظه رم 8 گیگابایتی و باتری بزرگ‌تر نسبت به نسل قبل اشاره کرد. قابلیت شارژر بی‌سیم، گوریلا گلس 6 و گواهینامه IP68، سایر مشخصه‌های این گوشی است.

قیمت گوگل پیکسل 5سوال اصلی اینجاست که آیا کابران حاضر هستند 200 دلار بیش‌تر برای خرید این محصول پرداخت کنند؟ طبق گزارشات مالی سال 2019،  گوگل پیکسل 3a و گوگل پیکسل 4 در سال گذشته فروش چشمگیری نداشتند، با وجود اینکه این گوشی‌ها از قابلیت‌ها و مشخصات خوبی نیز برخودار بودند.

شیوع کووید 19، شدیدا روی اقتصاد جهان تاثیر گذاشته و از همین روی، مصرف کنندگان حاضر نیستند هزینه‌ی بیشتری را برای خرید گوشی‌های هوشمند پرداخت کنند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز محصولاتشان را متناسب با این موضوع تطبیق داده‌اند. به عنوان مثال، سامسونگ با معرفی گوشی جدید گلکسی اس 20 فن ادیشن، گوشی پرچمدار خود را در نسخه‌ای ضعیف‌تر با قیمت 699 دلار روانه بازار کرد. آیفون SE 2020 نیز با تراشه مشابه آیفون 11، با قیمت 399 دلار روانه بازار شده بود.

ظاهرا شرایط قرار است از این هم برای گوگل بدتر شود. گفته می‌شود آیفون 12 ممکن است با قیمت 699 یا حتی کمتر روانه بازار شود. همچنین قیمت پایه وان پلاس 8T، حدود 600 دلار در اروپا و 650 تا 700 دلار برای بازار آمریکا اعلام شده است.

اگر سیستم دوربین گوشی جدید گوگل با پیشرفت‌های خوبی همراه می‌شد، می‌توانست باعث فروش بیشتر آن شود. اما ظاهرا گوگل قصد انجام چنین کاری را ندارد. دوربین جدید سری پیکسل، اگر با مشخصات فعلی روانه بازار شود، در حد گوشی‌های میان رده بازار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*