رقابت فضایی آمریکا و چین

رقابت فضایی آمریکا و چین طی سال‌های آینده برای تسخیر فضا تشدید خواهد شد

بررسی‌های نیروهای هوایی ارتش آمریکا حاکی از آن است که رقابت فضایی آمریکا و چین طی سال‌های آینده برای تسخیر فضا تشدید خواهد شد.

نتایج بررسی‌های نیروهای هوایی ارتش آمریکا با همکاری موسسه هوافضای چین که با هدف ترسیم تصوراتی از فعالیت‌های فضایی چین و آمریکا انجام شده نشان می‌دهد این دو کشور در خصوص تسخیر فضا توسط طرف مقابل بسیار نگرانند. طبق این بررسی، دولت آمریکا تسلیحات ضد ماهواره چین را برای امنیت ملی خود یک تهدید بالقوه می‌داند و نگران است دولت چین از قدرت نرم و دیپلماسی خود برای اتحاد با بیگانگان فضایی و تسلط بر فضا استفاده کند.

تشدید رقابت فضایی آمریکا و چین طی سال‌های آینده

این بررسی نشان می‌دهد طی سال‌های آینده شاهد تشدید رقابت فضایی چین و آمریکا خواهیم بود. در همین راستا این دو کشور اقدامات خود را برای ایجاد یک نظام بین‌المللی جدید که باعث حفظ منافع ملی یکدیگر باشد، افزایش خواهند داد. این بررسی‌ها حاکی از آن است که دولت چین ایلان ماسک و شرکت اسپیس ایکس او را مدلی برای الگو گرفتن توسط شرکت‌های فضایی خود می‌داند و بر این باور است که برای رقابت با آمریکایی‌ها باید چنین شرکت‌هایی را ایجاد کنند.

دولت آمریکا نیز چین را یک رقیب نظامی در فضا محسوب می‌کند که پیشرفت‌های این کشور در حوزه فضایی باعث چالش‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی برای آمریکا خواهد شد. چین نیز برای تحقق اهداف فضایی خود به دنبال همکاری‌های فضایی با سایر کشورها است و کشور آمریکا را مانعی برای همکاری‌های صلح آمیز فضایی خود نشان می‌دهد. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد با پیشرفت برنامه‌های فضایی هر دو کشور، در آینده‌ای نزدیک رقابت فضایی آنها نیز تشدید خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آمریکا کارش درسته این چین کمونیست جاسوسه که شیشه خرده داره و میخواد جهان هستی را به گند بکشه کارش همینه و بس.

  2. همین کم بود حالا واسه این خ ا میدومه چ بلایی سرمون بیارن

  3. این چین و امریکا بالاخره نسل انسانو از بین میبرن با این کاراشون