کنترلر دوال سنس

مقایسه کنترلر دوال سنس و کنترلر کنسول ایکس باکس سری ایکس

در این ویدیو قصد داریم به مقایسه‌ی کنترلر دوال سنس و کنترلر کنسول ایکس باکس سری ایکس بپردازیم تا ببینیم عملکرد کنترلرهای کنسول‌های نسل نهمی چگونه است.

تقریبا یک ماه تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی باقی مانده است و صحبت‌های اکثر بازیکنان و دوست‌داران بازی‌های ویدئویی، در این مدت بیشتر درباره‌ی پیشرفت‌های گرافیکی و قدرت این دو دستگاه بوده است. اما در کنار کنسول‌ها لازم است نگاهی به عملکرد و ساختار کنترلرهای آن‌ها هم بیندازیم.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت از کنترلرهای نسل جدید خود به صورت کامل رونمایی کرده‌اند و اینطور که پیداست، سبک طراحی و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها بسیار متفاوت است. سونی سعی کرده تا تمرکز خود را روی افزایش تعامل بازیکن با دنیای بازی به واسطه‌ی کنترلر قرار دهد و به همین منظور تغییرات ظاهری و باطنی بسیاری در دوال سنس (DualSense) نسبت به دوال شاک 4 اعمال شده است. درحالی که مایکروسافت بیشتر به دنبال اعمال تغییرات کوچک در راستای تقویت نقاط قوت کنترلر ایکس باکس وان بوده است.

هر کدام از این دو کنترلر ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما کدام یک از آن‌ها در تجربه‌ی بهتر بازی‌ها به بازیکنان کمک خواهند کرد؟ در ویدئو زیر هر دو کنترلر دوال سنس و کنترلر ایکس باکس سری ایکس را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*