دانا پلاس

رئیس جمهور پلتفرم دانا پلاس ایرانسل را افتتاح کرد

پروژه دانا پلاس در مراسم افتتاح شبکه دانا توسط رئیس جمهور افتتاح شد. این پلتفرم در راستای تحقق یافتن عدالت ارتباطی و آموزشی ارائه شده است.

دانا پلاس ایرانسل توسط رئیس جمهور به عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی شبکه دانا افتتاح شد. شبکه دانا یکی از زیرساخت‌های اختصاصی ایجاد مدارس هوشمند در ایران است که خدماتی مانند آموزش آنلاین و برگزاری نشست‌های مجازی و ‌وبینار است که شرکت ایرانسل در جهت به تحقق یافتن عدالت ارتباطی و آموزشی ارائه کرده است.

آیین افتتاحیه پلتفرم دانا پلاس

ایرانسل در مراسم افتتاح شبکه دانا که برای آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری کشور برگزار شد از تلاش‌های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برقراری ارتباطات روستایی کشور تشکر کرد.

این مراسم با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور و مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد و وزیر ارتباطات در این مراسم بیان کرد که از زمان ورود موبایل در ایران در دهه هفتاد فقط 11 درصد از روستاییان کشور تحت پوشش تلفن همراه قرار داشتند که امروز این آمار به 95 درصد رسیده است.

دانا پلاس

همچنین وی افزود در دوران کرونا یکی از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده آماده کردن زیرساخت‌های تحقق عدالت آموزشی بود که اکنون بیش از 13 میلیون دانش‌آموز، 1 میلیون معلم و کادر آموزشی، 4 میلیون دانشجو و هنرآموز و همچنین 100هزار استاد دانشگاه به اینترنت رایگان دسترسی دارند که این اینترنت در راستای آموزش مجازی قابل استفاده است.

در سال 94 عملیات اتصال روستاییان به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت کلید خورد که با فاصله‌ای کوتاه برای حدود 90 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار برقرار شد و ما تلاش خواهیم کرد که تا پایان دولت یازدهم این آمار را به 100 درصد برسانیم تا شعار همگانی محقق شود.

برنامه ایران هوشمند و هوشمندسازی مدارس کشور

مهندس جهرمی وزیر ارتباطات به برنامه ایران هوشمند و زیرساخت‌های مدارس هوشمند به صورت همزمان در مدارس شهری و روستایی اشاره کرد و همین‌طور دکتر امیر ناظمی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات با برقراری ارتباط آنلاین به یکی دورترین مدارس کشور نسبت به تهران (مدرسه محمدعلی برادران، روستای شمه‌سر واقع در استان سیستان و بلوچستان) به عنوان نمونه‌ای از مدارس هوشمند روستایی بیان کرد که 180 میلیارد تومان برای شبکه دانا سرمایه‌گذاری شده است و بیشتر تجهیزات مورد نیاز نیز از تولیدکنندگان ایرانی تهیه شده‌اند.

زیرساخت اصلی مدارس هوشمند کشور شبکه دانا است که خدمات و محتواهای مختلفی را می‌توان روی آن ایجاد کرد و در دسترس دانش‌آموزان قرار داد. امروزه 94 درصد مدارس کشور به این شبکه متصل هستند.

دانا پلاس

دانا پلاس یکی از پلتفرم‌های موجود روی شبکه دانا است که شرکت ایرانسل برای آموزش‌های آنلاین و نشست‌های مجازی ارائه کرده است. همچنین لایوبوک، فیدیبو، هفت‌تین و طاقچه نیز از دیگر پلتفرم‌های موجود در شبکه دانا هستند.

ما از محل پروژه USO توانستیم 38333 مدرسه شهری و 38067 مدرسه روستایی را هوشمندسازی کنیم و از میان 38067 مدرسه روستایی، تعداد 13636 مدرسه توسط شرکت ایرانسل و 4482 مدرسه توسط همراه اول و 19949 از طریق اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران به اینترنت دسترسی پیدا کردند.

در قالب این پروژه 13636 مدرسه روستایی را ایرانسل با نصب و راه‌اندازی مودم و ارائه سیم کارت و بسته‌های اینترنتی به اینترنت پرسرعت 4G مجهز کرده است و تعداد 6573 مدرسه روستایی به صورت مستقیم توسط ایرانسل و 7063 مدرسه روستایی توسط شرکت های وب با برون سپاری ایرانسل انجام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*