لپ تاپ Honor MagicBook 14

نگاه نزدیک به لپ تاپ HONOR MagicBook 14 در ایران

به بهانه عرضه آنر مجیک بوک ۱۴ در ایران٬ در این مقاله قصد داریم نگاه نزدیکی به لپ تاپ Honor MagicBook 14 به همراه قابلیت‌ها و امکانات آن بیندازیم.

آنر نیز همانند شرکت مادر خود٬ هواوی٬ پا به عرصه تولید کامپیوترهای شخصی گذاشته است. آنر مجیک بوک ۱۴ ٬ یک اولترابوک بسیار زیبا با امکاناتی جذاب است که این شرکت چینی طی هفته‌های آینده قصد دارد آن را وارد بازار ایران کند. مجیک بوک ۱۴ یک اولترابوک بسیار باریک و سبک مجهز به یک نمایشگر ۱۴ اینچی است که می‌تواند به عنوان رقیبی قدرتمند برای لپ تاپ‌های مک بوک پرو و مک بوک ایر اپل با توجیه اقتصادی بیشتر٬ از علاقه‌مندان اولترابوک‌ها دلبری کند.

نگاه نزدیک به لپ تاپ HONOR MagicBook 14

اگر شما هم با دیدن تصاویر این لپ تاپ شیفته‌اش شدید٬ خبر خوب اینکه ما فرصت داشتیم ساعاتی به بررسی این لپ تاپ چینی جذاب بپردازیم و اکنون می‌خواهیم تجربیاتمان از استفاده از آن را پیش از عرضه در بازار ایران٬ با شما کاربران محترم به اشتراک بگذاریم. اگر چهره‌ی این لپ تاپ برای شما آشناست متعجب نشوید٬ زیرا آن نسخه‌ای مشابه لپ تاپ میت بوک D14 هواوی است که با قیمتی کمتر عرضه خواهد شد و این به معنای ارزش خرید بیشتر آن است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

لپ تاپ Honor MagicBook 14

طراحی و ورودی‌ها

لپ تاپ HONOR MagicBook 14 یکی از مستحکم‌ترین گزینه‌ها در کلاس خودش است. شاسی‌های این دیوایس از جنس آلومینیوم بوده و برای فریم دور نمایشگر از متریال پلاستیکی استفاده شده است. این اولترابوک ۱.۴ کیلوگرم وزن دارد. اگرچه مجیک بوک ۱۴ سبک‌ترین لپ تاپ موجود در بازار نیست٬ اما ابعاد و وزن مناسبی را ارائه می‌کند. همچنین اگر انتظار دارید که بتوانید یک دستی صفحه این لپ تاپ را باز کنید٬ باید شما را ناامید کنیم. ما در بررسی اولیه آن٬ در تلاش برای باز کردن یک دستی صفحه این لپ تاپ ناموفق بودیم.

دیگر انتخاب‌های کوچک٬ اما جذاب در طراحی این لپ تاپ لبه‌های نرم در اطراف آن٬ ادغام حسگر اثر انگشت با دکمه پاور و البته یک دوربین پاپ آپ ادغام شده در کلیدهای سری F روی کیبورد است که همگی به نوبه خود به حاشیه‌های باریک در اطراف نمایشگر کمک کرده‌اند. این نوت بوک اگرچه جزو محصولات میان‌رده است٬ اما از نظر طراحی واقعاً عالی و مدرن به نظر می‌رسد.

اندازه‌ی کلیدهای این کیبورد خوب است و بازخورد کلیک خوبی را نیز ارائه می‌کنند. فاصله‌ی بین کلیدهای آن مناسب است و نورپردازی LED با تنظیم در دو سطح مختلف می‌تواند استفاده از آن در شب را سهولت بخشد. در حالی که صدای آرامی از کلیدهای کیبورد در هنگام کلیک شنیده می‌شود٬ شما می‌توانید سرعت تایپ بالایی را نیز تجربه کنید. این نکته‌ی مهمی برای کاربرانیست که بیشتر از لپ تاپ خود برای مقاله نویسی استفاده می‌کنند.

لپ تاپ Honor MagicBook 14

یک تاچ پد بزرگ نیز در زیر کلیدهای این صفحه کلید تعبیه شده است که می‌توانید بدون نیاز به ماوس٬ به آسانی از آن برای ناوبری در سطح سیستم استفاده کنید. در انتها باید به درگاه‌ها و کانکتورهایی اشاره کرد که کمپانی آنر روی لپ تاپ ۱۴ اینچی خود تعبیه کرده است. در سمت چپ دیوایس یک کانکتور USB-C برای شارژ و انتقال دیتا قرار دارد. یک درگاه USB-A 3.0 و HDMI را نیز می‌توان درست در کنار آن مشاهده کرد.

لپ تاپ Honor MagicBook 14

اما در سمت راست یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون تعبیه شده که یک پورت از نوع USB-A 2.0 نیز آن را همراهی می‌کند. توزیع پورت‌ها روی این بدنه بسیار مناسب است. زیرا کاربران زمانی که از یک مانیتور خارجی استفاده می‌کنند و یک ماوس را نیز به لپ تاپ خود متصل کرده‌اند٬ در استفاده از سایر پورت‌ها مانند شارژر گیج نخواهند شد. ما فقط امیدوار بودیم دومین پورت USB-A به جای نسخه ۲.۰ نسخه ۳.۰ باشد.

چیپست سری ۵ رایزن و نمایشگر ۱۴ اینچی 1080p

کمپانی آنر در قلب تپنده‌ی اولترابوک زیبای خودش از پردازنده‌ای به غیر از اینتل استفاده کرده است. این پردازنده Ryzen 5 3500U از برند AMD است. این پردازنده حاوی ۴ هسته و ۸ ترد٬ در فرکانس پایه ۲.۲ گیگاهرتزی و فرکانس بوست ۳.۷ گیگاهرتزی فعالیت می‌کند و ۴ مگابایت کش را شامل می‌شود. این هسته‌ها بر پایه معماری +Zen و فناوری پردازش ۱۲ نانومتری تولید شده‌اند. دلیل این انتخاب می‌تواند به خاطر مصرف کم انرژی جهت ارائه‌ی عمر باتری بالاتر باشد. گرچه این پردازنده برای اجرای بازی‌های سنگین مناسب نیست٬ اما گزینه‌ای ایده‌آل برای مصارف اداری٬ وب‌گردی و چندرسانه‌ای است. یک پردازشگر گرافیکی به نام AMD Radeon Vega 8 وظیفه‌ی انجام فعالیت‌های گرافیکی این لپ تاپ را بر عهده دارد و یک رم ۸ گیگابایتی دوکاناله از نوع DDR4 نیز آن را همراهی می‌کند که می‌تواند عملکرد کامپیوتر را به خوبی مدیریت کند. به عنوان فضای ذخیره‌سازی نیز شاهد حضور یک چیپ ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی از نوع پرسرعت PCIe NVME SSD هستیم.

لپ تاپ Honor MagicBook 14

طراحی سیستم خنک کننده این لپ تاپ نیز به گونه‌ای بوده که اگر برای مدت زمان طولانی هم از آن استفاده کنید٬ با مشکل گرم شدن دیوایس مواجه نشوید. عملکرد هم CPU و هم GPU عالی است و بنچمارک‌ها نشان می‌دهد هر دو تراشه توانسته‌اند از حداکثر توان خود در این لپ تاپ استفاده کنند. دمای سطح صفحه کلید نیز کاملاً مناسب ارزیابی می‌شود.

روی قاب جلویی این لپ تاپ یک پنل ۱۴ اینچی IPS عالی با رزولوشن 1080p قرار گرفته است که به لطف کسب تأییدیه TÜV Rheinland اطمینان می‌دهد نور آبی مضر کمتری ساطع می‌شود تا آسیب کمتری به چشم‌های کاربر وارد شود. نمایشگر لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ روشنایی قابل قبول ۲۷۷ نیت را ارائه می‌کند و رنگ‌های به نمایش درآمده روی آن شفاف و زنده هستند. سطح مات این پنل به منعکس نشدن نور کمک شایانی می‌کند تا بتوانید حتی در یک زاویه‌ی آفتابی نیز بدون مشکل از اولترابوک خود استفاده کنید. این نمایشگر به لطف حاشیه‌ی حداقلی در دو طرف چپ و راست و همچنین قسمت بالایی خود نسبت ابعاد صفحه به بدنه ۸۴ درصدی را ارائه می‌کند. تنها بخش پایینی این نمایشگر ضخامت زیادی دارد که در مرکز آن نام HONOR نقش بسته است.

لپ تاپ Honor MagicBook 14

عملکرد صوتی این لپ تاپ نیز خوب است. برخلاف نسل اولیه‌ی این لپ تاپ که حفره‌های مربوط به اسپیکرهای آن در دو طرف صفحه کلید قرار داشتند٬ این مرتبه اسپیکر به قاب زیر لپ تاپ منتقل شده است. خبر خوب اینکه این انتقال نه تنها باعث کاهش لذت تجربه صوتی در این لپ تاپ نشده٬ بلکه آن را افزایش نیز داده است. اسپیکرهای استریو مجیک بوک ۱۴ صدایی کاملاً رسا با بیس مناسب را ارائه می‌کنند. البته این تجربه صوتی بسته به اینکه شما دیوایستان را روی که سطحی قرار می‌دهید متفاوت خواهد بود.

در مجموع تجربه چندرسانه‌ای MagicBook 14 عالی است. یک نمایشگر عالی و کیفیت صوتی مناسب با اسپیکرهایی پرقدرت٬ در لپ تاپ هم رنج مجیک بوک کمتر یافت می‌شود. ما متعجبیم که چگونه این صدای رسا از زیر قاب لپ تاپ آنر منتشر می‌شود.

یک روز کاری کامل را بدون شارژر سر کنید

سازنده وعده می‌دهد لپ تاپ HONOR MagicBook 14 می‌تواند شما را در یک روز کاری کامل از شارژر و پریز برق بی‌نیاز کند. این به معنای ۸ ساعت استفاده در شرایط استاندارد است. بنابراین با فرض بر اینکه شما ۸ ساعت از روز را در محل کار خود سر می‌کنید٬ کافیست پیش از رفتن به سر کار لپ تاپ خود را شارژ کامل کنید٬ در تمام این ساعات از آن استفاده کنید و وقتی مجدداً به خانه بازگشتید٬ آن را برای استفاده‌ی مجدد شارژ کنید. اگر صبح از خواب بیدار شدید و متوجه کم بودن شارژ لپ تاپ خود شدید٬ نگران نباشید. این لپ تاپ با توان ۵۶ وات و از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود. آنر یک شارژر ۶۵ وات را در داخل جعبه‌ی لپ تاپ خود قرار داده است که می‌توانید در عرض ۳۰ دقیقه آن را تا ۴۶ درصد شارژ کنید.

آنر حق انتخاب بین دو سیستم عامل Windows 10 Home 64-bit و Linux Deepin 15 را به کاربران این لپ تاپ می‌دهد. شما می‌توانید بسته به سلیقه و نیازهای خود یکی از این دو را برای استفاده٬ انتخاب کنید. تجربه کار با نسخه لینوکسی این لپ تاپ بسیار لذت‌بخش بود. توصیه می‌کنیم حتماً این سیستم عامل که بیشتر شبیه به مک او اس است را نیز امتحان کنید.

مشخصات فنی لپ تاپ HONOR MagicBook 14

سیستم عاملWindows 10 Home 64-bit و Linux Deeping 15
باتری۶۵ وات USB-C
نمایشگر۱۴ اینچ
۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
پردازندهAMD Ryzen 5 3500U
پایه: 2.1GHz
بوست: 3.7GHz
رم۸ گیگابایت
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت PCIe SSD
کارت گرافیکAMD Radeon Vega 8
پورت‌ها۱ پورت HDMI
۱ پورت USB-C
۱ پورت USB-A
بلوتوث نسخه ۵
شارژر۶۵ وات – USB-C
وزن۱.۳۸ کیلوگرم