دوربین گلکسی نوت 20 اولترا

امتیاز دوربین گلکسی نوت 20 اولترا در DxOMark کمتر از حد انتظار!

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا – Galaxy Note20 Ultra در تست‌های DxOMark چندان درخشان ظاهر نشد و بین گوشی های هوشمند، در رتبه دهم ایستاد.

عملکرد دوربین گلکسی نوت 20 اولترا در مجموع، کسب 121 امتیاز بود؛ یعنی یک امتیاز کمتر از گلکسی اس 20 اولترا که در جایگاه هشتم DxOMark قرار دارد.

پرچمدار فعلی سامسونگ از دوربین‌های همه فن حریفی برخوردار است؛ اما تست‌های DxOMark چند ایراد را نشان دادند که می‌توانیم به یکنواخت نبودن زوم، وجود نویز در محیط‌های تاریک و پرش فوکوس خودکار اشاره کنیم.

از لحاظ سخت افزاری، مجموعه دوربین گلکسی نوت 20 اولترا بسیار مشابه گلکسی S20 Ultra است؛ به ویژه وجود سنسور اصلی 1/1.33 اینچی با رزولوشن 108 مگاپیکسل که خروجی 12 مگاپیکسلی می‌دهد. دوربین اصلی با یک لنز تله‌فوتو 120 میلی‌متری 12 مگاپیکسل و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی دیگر همراهی می‌شود.

دوربین گلکسی نوت 20 اولترا

نتایج این بررسی از عملکرد خوب گوشی در ثبت تصاویر عریض و فوق عریض با وضوح بالا، اکسپوژر دقیق و فوکوس خودکار پرسرعت حکایت داشت. خلق تصاویر پرتره نیز به خوبی انجام می‌گیرد؛ تقریبا هم‌سطح با گلکسی S20 اولترا !

برای عکاسی شبانه هم باید به نکات مثبتی مانند حفظ جزئیات، تفکیک رنگ و اکسپوژر مناسب اشاره کنیم. اما عملکرد لنز تله‌فوتو چندان قابل توجه نیست و از بزرگ‌نمایی 4 برابر به بعد، جزئیات تصویر از دست می‌رود.

بهترین حالت فیلم‌برداری هم رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه ارزیابی شد. البته از این لحاظ، گلکسی Note 20 اولترا پایین‌تر از پرچمدارانی مثل شیائومی می 10 اولترا، گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس ایستاد.