شرکت چینی اوپو - Oppo

شرکت چینی اوپو سال آینده سومین گوشی‌ساز بزرگ جهان می‌شود

اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد٬ شرکت چینی اوپو (Oppo) سال آینده جایگاه هواوی را در رده سوم بزرگ‌ترین گوشی‌سازهای جهان خواهد گرفت.

در دومین فصل سال ۲۰۲۰ کمپانی هواوی با گذشتن از سد بزرگی به نام سامسونگ٬ خودش را در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین گوشی‌ساز در جهان قرار داده است. اما به نظر می‌رسد این صحنه سال آینده دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد.

بر اساس گزارش جدیدی که از سوی DigiTimes منتشر شده٬ تحریم‌های ایالات متحده باعث نزول هواوی به رتبه هفتم خواهد شد. این برخلاف چنین واقعیتی است که بازار گوشی‌های هوشمند سال آینده پس از سه سال نزولی متوالی٬ دوباره رونق خواهد گرفت. البته امسال نیز می‌توانست سال جان گرفتن دوباره بازار اسمارت فون‌ها باشد٬ اما پاندمی کرونا آن را عقب انداخت.

انتظارها برای سال آینده٬ رشد دو رقمی یا چیزی در حدود فروش ۱۵۰ میلیون دستگاه است. ضمناً انتظار می‌رود بازار جهانی با سقوط ۹.۵ درصدی در فروش سالیانه در سال ۲۰۲۰ به ۱.۲ میلیارد دستگاه برسد.

این رشد عموماً به علت افزایش محبوبیت و نرخ دسترسی به گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G در بازارهای اروپای غربی٬ ایالات متحده و ژاپن است. فروش جهانی گوشی‌های 5G نیز امسال از ۲۰۰ میلیون دستگاه عبور خواهد کرد و فروش آن‌ها در سال ۲۰۲۵ به ۱.۲۲ میلیارد دستگاه خواهد رسید. دسترسی گوشی‌های ارزان 5G و 4G در بازارهای نوظهور نیز می‌تواند به افزایش فروش اسمارت فون‌ها کمک کند. مجموع فروش در سال ۲۰۲۳ می‌تواند از ۱.۵ میلیارد دستگاه فراتر رود٬ در حالی که سال ۲۰۲۵ به ۱.۷ میلیارد دستگاه خواهند رسید.

احتمالاً سال آینده سامسونگ همچنان رتبه‌ی نخست بزرگ‌ترین گوشی‌سازها را عهده‌دار خواهد بود٬ در حالی که اپل در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. اما یکی از انتظارات جالب توجهی که کارشناسان دارند. قرارگیری شرکت چینی اوپو در رده سومین گوشی‌سازان برتر جهان به جای هواوی است. ویوو و شیائومی نیز انتظار می‌رود جایگاه‌های چهارم و پنجم را به نام خود بزنند. شرکت چینی Transsion که گوشی‌های ارزان قیمتی تحت برندهای Tecno ٬ Itel و Infinix را در آفریقا و آسیای جنوبی به فروش می‌رساند نیز جایگاه ششم را بر عهده خواهد داشت.

آیا شرکت چینی اوپو جای هواوی را می‌گیرد؟

اما شاید عجیب‌ترین پیش‌بینی٬ قرارگیری شرکت هواوی در جایگاه هفتمی این فهرست است. البته این در صورتی رخ خواهد داد که غول گوشی‌ساز چینی همچنان تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار داشته باشد. قطعه‌سازان اصلی٬ فروش قطعه به این شرکت را متوقف کرده‌اند٬ اما با تمام این تفاسیر هواوی موفق شد امسال نزدیک به ۱۹۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*