سامسونگ پرو پلاس و ایوو پلاس

سامسونگ پرو پلاس و ایوو پلاس ؛ دو کارت حافظه جدید برای عکاسان

سامسونگ پرو پلاس و ایوو پلاس از جدیدترین محصولات این کمپانی برای سبد خرید عکاسان است که به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

در حال حاضر سامسونگ با در دست داشتن 31.4 درصد از بازار حافظه NAND بزرگترین و اصلی‌ترین سازنده این محصول دیجیتالی حیاتی در دنیاست و تولیداتش را برای ساخت محصولات متنوع که به حافظه نیاز دارند به کار برده و به دیگر کمپانی‌ها نیز می‌فروشد.

تراشه‌‌های حافظه سامسونگ در ساخت کارت‌های حافظه در ابعاد مختلف نیز کاربرد دارند. دو کارت حافظه سامسونگ پرو پلاس و ایوو پلاس نیز از جدیدترین کارت‌های حافظه این کمپانی هستند که برای عکاسان تولید شده‌اند.

دو کارت PRO Plus و EVO Plus در ابعاد SD فول سایز ساخته شده‌اند تا بدون نیاز به کارت خوان در دوربین جای گیرند. در واقع دوربین‌های بدون آینه و DSLR (و البته لپ تاپ‌ها) تنها گجت‌هایی هستند که این روزها از کارت SD پذیرایی می‌کنند.

از این رو ظرفیت و دوام این کارت‌ها باید بالا باشد تا بتوانند عکس‌های زیادی را با امنیت برای مدت طولانی نگه‌داری کرده و سرعت بالایی نیز داشته باشند تا دوربین بتواند هنگام فیلم برداری با کیفیت بالا بدون مشکل اطلاعات را روی آن بنویسد.

سامسونگ پرو پلاس و ایوو پلاس

سامسونگ برای پاسخ گویی به این نیازها دو مجموعه جدید به محصولات خود افزوده که هر دو خانواده از ظرفیت 32 تا 256 عرضه شده و باس با رابط UHS-I دارند. همچنین به جز دو مدل 32 و 64 گیگابایتی از خانواده ایوو پلاس که U1 هستند، مابقی همگی استاندارد سرعت باس U3 دارند که برای فیلم برداری با کیفیت 4K مناسب است.

سامسونگ پرو پلاس و ایوو پلاس

تمامی کارت‌‌ها ضد آب بوده و تا سه روز در عمق 1 متری زیر آب، حتی آب شور،‌ دوام می‌آورند. همچنین ضد ضربه هستند و در صورت سقوط از ارتفاع تا 5 متر آسیبی نمی‌بینند. دمای کاری آن‌ها نیز از منفی 25 تا مثبت 85 درجه سانتی‌گراد است. همچنین در برابر میدان مغناطیسی و پرتو X که در بازرسی فرودگاهی استفاده می‌شود نیز مقاوم هستند. با این حال این کارت‌های حافظه با وارانتی 10 ساله محدود به فروش می‌رسند.

سامسونگ پرو پلاس و ایوو پلاس

کارت‌های پرو پلاس سرعت خواندن بالا تا صد مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 90 مگابایت بر ثانیه دارند؛ البته سرعت خواندن در مدل 32 گیگابایتی 60 مگابایت بر ثانیه است. درباره سرعت خانواده ایوو پلاس نیز اطلاعات دقیقی در دست نیست و سامسونگ تنها به بیان سرعت صد مگابایت بر ثانیه برای این کارت‌ها بسنده کرده است.

فروش این کارت‌های از 19 اکتبر 2020 (28 مهر 1399) آغاز می‌شود، گرچه نسخه 32 و 64 گیگابایتی پرو پلاس از ماه نوامبر در ویترین فروشگاه‌ها حاضر می‌شوند. قیمت تمام شده هر کارت برای خریداران نیز به شرح زیر است:

پرو پلاسایوو پلاس
نسخه 32 گیگابایتی10 دلار7 دلار
نسخه 64 گیگابایتی17 دلار13 دلار
نسخه 128 گیگابایتی26 دلار20 دلار
نسخه 256 گیگابایتی50 دلار40 دلار

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*