دوربین فوجی فیلم X-S10

دوربین فوجی فیلم X-S10 با لرزشگیر داخل بدنه و قیمت ۱۰۰۰ دلاری معرفی شد

دوربین فوجی فیلم X-S10 با یک لرزشگیر داخل بدنه و قیمت پایه ۱۰۰۰ دلاری معرفی شد. مشخصات فنی و امکانات دوربین بدون آینه Fujifilm X-S10 را در ادامه بخوانید.

فوجی فیلم دوربین‌های سری APS-C خود را گسترش داد و از دوربین فوجی فیلم X-S10 خود رونمایی کرد. این دوربین با هدف کاربرانی طراحی شده است که صاحب یک دوربین DSLR هستند و می‌خواهند برای نخستین بار از دوربین‌های بدون آینه استفاده کنند.

دوربین فوجی فیلم X-S10

ایکس اس ۱۰ از بدنه‌ای نسبتاً متفاوت در مقایسه با دوربین‌های بدون آینه کنونی برخوردار است که همگی از کنترل‌های دستی گسترده و ظاهری قدیمی استفاده می‌کنند. طراحی این دوربین به خاطر جلب توجه صاحبان ٬DSLR از یک گریپ عمیق‌تر استفاده می‌کند. برخی از کنترل‌های چرخشی در بالای بدنه جای خودش را به کنترل‌های قابل سفارشی‌سازی داده است. طراحی آن کوچک‌تر و سبک‌تر از X-T4 شده و به آلیاژ منیزیمی در جلو و بالای قاب خود مجهز است که از نظر استحکام و اتلاف گرما مناسب است٬ اما در برابر ناملایمات آب و هوایی مقاومتی ندارد.

این دوربین بدون آینه از یک حسگر ۲۶.۱ مگاپیکسلی X-Trans CMOS و پردازشگر عکس X-Processor 4 که در دوربین گران قیمت X-T4 نیز استفاده شده٬ بهره می‌برد. سیستم لرزشگیر داخلی این دوربین اکنون ۳۰ درصد کوچک‌تر شده تا به آسانی در بدنه‌ی کوچک X-S10 جای بگیرد. علیرغم آن٬ سیستم هنوز امکان لرزشگیری ۶ استوپ با لنزهای ثابت و غیرثابت Fujinon را دارا است.

دوربین فوجی فیلم X-S10

دوربین فوجی فیلم X-S10 از همان سیستم فوکوس خودکار سریع مانند X-T4 با ۲.۱۶ میلیون پیکسل تشخیص فاز بهره می‌برد. آن شامل ردیابی سوژه با تشخیص چهره و چشم می‌شود. این دوربین قادر به ارائه حالت Burst همراه نرخ ۸ فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی و ۳۰ فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی است. اما امکانات فیلمبرداری در این دوربین کاهش یافته است. آن قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است٬‌ اما با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه قادر به فیلمبرداری نیستید. این فیلم به صورت ۸ بیت و با ترکیب داخلی ۴:۲:۰ ضبط می‌شود٬ اما همچنین می‌تواند از طریق HDMI به صورت اکسترنال ۱۰ بیت با ترکیب ۴:۲:۲ نیز انجام شود. ویدیوهای 1080p را نیز می‌توان با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه‌ای ضبط کرد.

این دوربین بدون آینه از یک نمایشگر ۳ اینچی لمسی LCD با ۱.۰۴ میلیون نقطه برخوردار است٬ در حالی که منظره‌یاب الکترونیکی OLED آن با ۲.۳۶ میلیون نقطه و بزرگ‌نمایی ۰.۶۲ برابری و نرخ رفرش ۱۰۰ فریم بر ثانیه‌ای در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. دوربین بدون آینه فوجی فیلم از تمام حالت‌های شبیه سازی فیلم هنگام عکاسی JPEG شامل ETERNA Bleach Bypass پشتیبانی می‌کند. آن همچنین به حالت خودکار مجهز است که به صورت خودکار یک حالت شبیه سازی فیلم را بر اساس سوژه انتخاب می‌کند؛ اگرچه شما می‌توانید در صورت دلخواه آن را به صورت دستی نیز انتخاب کنید.

قیمت دوربین فوجی فیلم X-S10

دوربین فوجی فیلم ایکس اس ۱۰ در تک رنگ مشکی از ماه نوامبر عرضه می‌شود. فقط بدنه‌ی این دوربین با قیمت ۱۰۰۰ دلار٬ بدنه به همراه لنز کیت XF18-55mmF2.8-4 R آن با قیمت ۱۴۰۰ دلار و بدنه به همراه لنز کیت XF16-80F4 R OIS WR آن نیز ۱۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.