قیمت واکسن کرونا

قیمت واکسن کرونا شرکت چینی سینوواک مشخص شد

مرکز کنترل و پیشگیری شهر جیاشینگ چین قیمت واکسن کرونا شرکت چینی سینوواک را اعلام کرد. واکسیناسیون برای پزشکان و افراد در معرض خطر آغاز شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری شهر جیاشینگ چین اعلام کرد به واسطه اجرای یک برنامه ملی اخیرا تزریق واکسن کرونا چینی سینوواک بیوتک به پزشکان و افراد در معرض خطر را آغاز کرده است. طبق این بیانیه هزینه واکسیناسیون واکسن شرکت سینوواک چین حدود 60 دلار اعلام شد.

جزئیات تعیین قیمت واکسن کرونا

بر اساس بیانیه مرکز کنترل و پیشگیری شهر جیاشینگ که در اپلیکیشن پیام رسان وی چت منتشر شده است، قیمت هر دوز واکسن کرونا با نام کرونا وک حدود 29.75 دلار برابر با 200 یوآن است. با توجه به این که فرایند واکسیناسیون با دو دوز از این واکسن انجام می‌شود، قیمت آن به 60 دلار می‌رسد.

مقامات دولت چین در خصوص قیمت‌گذاری این واکسن جزئیاتی را منتشر نکرده‌اند و به همین دلیل مشخص نیست آیا قیمت این واکسن‌ها با احتساب یارانه دولتی چین بوده یا به صورت آزاد در نظر گرفته شده است. گفتنی است شرکت سینوواک اخیرا سومین مرحله آزمایش بالینی واکسن کروناویروس را در برزیل، اندونزی و ترکیه شروع کرده که نتایج آن در ماه نوامبر منتشر خواهد شد.

علاوه بر این اخیرا شرکت اندونزیایی بیوفارما که با شرکت چینی سینوواک قراردادی را برای تامین 40 میلیون دوز واکسن به امضا رسانده است، اعلام کرد قیمت هر دوز واکسن این شرکت حدود 13.60 دلار خواهد بود. همچنین شرکت دولتی سینوفارم نیز قیمت حدودی واکسن تولیدی خود را حدود 148.80 دلار در نظر گرفته است.