بازی Star Wars: Squadrons

بازی Star Wars: Squadrons و 13 نکته برای تازه واردها

بازی Star Wars: Squadrons – جنگ ستارگان: اسکادرانز یکی از عناوین جذاب این روزهای بازار است. اگر این اثر را به تازگی آغاز کرده‌اید، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

بازی Star Wars: Squadrons این حس را به شما می‌دهد که در دنیای استار وارز، واقعا یک خلبان هستید اما شاید در آغاز کمی چالش برانگیز باشد.

جنگ ستارگان: اسکادرانز یک اثر جنگی فضایی است که توسط استودیوی موتیو (Motive Studios) ساخته شده. این استودیو که سابقه همکاری در ساخت بازی استار وارز: بتل فرانت 2 را در کارنامه دارد، این بار به صورت مستقل بر روی یک پروژه بزرگ از جنگ ستارگان کار کرده و قرار است با این اثر، خود را به عنوان یک استودیوی بازی‌سازی برجسته مطرح کند. اسکادرانز در ماه ژوئن 2020 برای اولین بار معرفی شد و توانست مورد توجه طرفداران مجموعه و علاقه‌مندان به آثار فضایی قرار بگیرد. ناشر بازی هم مطابق معمول شرکت EA است.

راهنمای بازی Star Wars: Squadrons برای تازه واردها

این بازی تا اینجا توانسته در حد انتظار ظاهر شود و برای گیم پلی هیجان انگیزی که ارائه می‌دهد، مورد تحسین قرار گرفته است. شما می‌توانید به یک خلبان بزرگ تبدیل شوید و جا پای بزرگان بگذارید اما در ابتدا باید همه چیز را به درستی یاد بگیرید. نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، می‌توانند به شما کمک کنند تا حرفه‌ای‌تر پرواز کنید و با مشکل خاصی رو به رو نشوید.

– اولویت بندی در استفاده از قدرت سفینه

بازی Star Wars: Squadrons

سفینه‌های بازی یا همان استارشیپ‌ها دارای یک سیستم توزیع قدرت (پاور) هستند و اگر بازی استار وارز: ایکس وینگ (Star Wars: X-Wing) را تجربه کرده باشید، احتمالا با این سیستم آشنایی دارید. در واقع بازیکن در نقش خلبان، می‌تواند مشخص کند که قدرت کلی سفینه به کدام بخش اختصاص داده شود، موتور؟ اسلحه‌ها؟ سپر؟ شما با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید، باید بدانید نیروی سفینه را به کجا اختصاص دهید تا نسبت به دشمنان برتری داشته باشید.

برای مثال، اگر کشتی فضایی شما آسیب دیده و باید از یک داگ فایت (اصطلاحی که برای جنگ مستقیم میان دو هواپیما یا سفینه استفاده می‌شود) جان سالم به در ببرید، بهتر است که نیروی سفینه را به بخش موتور انتقال دهید. اگر دشمن در حال شلیک موشک‌های متعدد به سوی شماست، آنجا هم بهتر است که با افزایش قدرت موتور، سرعت را چاشنی کار قرار دهید. در سوی دیگر، افزایش قدرت حملات، زمانی مفید است که در مقابل چندین سفینه دشمن یا سفینه‌های بسیار بزرگ (Capital Ships) قرار بگیرید.

– از سیستم هدف گیری استفاده کنید

بازی Star Wars: Squadrons

یکی از مکانیک‌های گیم پلی که بازیکنان حتما باید از آن استفاده کنند، سیستم هدف گیری است. این سیستم به شما اجازه می‌دهد تا در میدان مبارزه، یک گروه خاص از دشمنان را در اولویت قرار دهید. این سیستم، هم برای سفینه‌های جنگی و هم سفینه‌های پشتیبان مفید است. فایترها می‌توانند دشمنان را راحت‌تر مورد هدف قرار دهند و سفینه‌های پشتیبان هم می‌توانند با هدف قرار دادن متحدان، به آن‌ها کمک رسانی کنند. در بخش داستانی، این سیستم فواید دیگری هم دارد و می‌توانید از آن برای مشخص کردن ماموریت‌ها استفاده نمایید.

– اهمیت مانور دادن و تحت کنترل داشتن سفینه

بازی Star Wars: Squadrons

رسیدن به نهایت سرعت هیجان انگیز است اما هنگامی که هدایت یک استارفایتر را برعهده دارید، برای اینکه بتوانید دست بالاتر را داشته باشید و در مبارزات خودی نشان دهید، باید شتاب سفینه را به دفعات تنظیم کنید و پرسرعت بودن لزوما به شما سود نمی‌رساند.

در بازی Star Wars: Squadrons قدرت بازیکن در مانور دادن، به اندازه مهارت در هجوم اهمیت دارد. برای اینکه بتوانید به خوبی و به شکلی کارآمد، دور بزنید، باید یاد بگیرید که چگونه سرعت خود را مدیریت کنید و برای رسیدن به این مهارت، باید به تمرین بپردازید.

– با انواع استارفایترها (Starfighter) آشنا شوید

بازی Star Wars: Squadrons

در بازی چند مدل استارفایتر مختلف وجود دارد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. استانداردترین مدل، فایتر معمولی است که در ابتدای بخش داستانی، سوار بر آن می‌شوید. شما می‌توانید با سفینه‌های بمب افکن (Bomber)، پشتیبان و ره گیر (Interceptor) نیز به بازی بپردازید. بمب افکن‌ها برای مبارزه با سفینه‌های بزرگ بهترین هستند، سفینه‌های پشتیبان برای کمک رسانی به تیم ایده آل بوده و در مسابقات، حضور آن‌ها ضروری است. سفینه‌های ره گیر هم بیشتر مناسب کسانی است که می‌خواهند در مبارزات، پرسرعت و چابک ظاهر شوند.

توصیه ما استفاده از فایتر است، زیرا کنترل آن جذابیت‌های خاصی دارد و اگر خلبانی‌اش را به درستی یاد بگیرید، می‌توانید در مبارزات، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید. با این حال، لزومی ندارد که تمامی زمان خود را معطوف به یک نوع سفینه کنید، بلکه بهترین کار این است که با همه سفینه‌ها بازی کرده و با همگی آن‌ها آشنا شوید. باید ببینید کدام یک از این سفینه‌ها برای سبک بازی کردن شما مناسب‌تر است و از کدام یک لذت بیشتری می‌برید.

– استفاده کارآمد از دریفت (Drift)

بازی Star Wars: Squadrons

دریفت یکی از مکانیک‌های جذاب بازی است و می‌توانید در بخش داستانی، با آن آشنایی پیدا کنید. شاید در ابتدا کمی چالش برانگیز باشد اما به تدریج آن را فرا می‌گیرید و در مبارزات آنلاین می‌تواند نجات بخش شما باشد.

برای انجام یک دریفت موفق، باید ابتدا تمامی قدرت سفینه را به موتور اختصاص داده و به حداکثر سرعت برسید؛ سپس همزمان با کم کردن قدرت موتور، یک چرخش سریع انجام ‌دهید. همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، این حرکت در ابتدا کمی سخت به نظر می‌رسد اما با تمرین، به تدریج می‌توانید آن را بدون نیاز به فکر کردن انجام دهید. این مکانیک، در مبارزات کمک زیادی به شما می‌کند زیرا می‌توانید در پشت دشمنی قرار بگیرید که در تعقیب شما است. از دریفت برای مقابله با موشک‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید.

– بدانید چه زمانی باید از سپر جلو و عقب استفاده کنید 

بازی Star Wars: Squadrons

هنگامی که در نقش خلبان نیو ریپابلیک بازی می‌کنید، می‌توانید از یک مکانیک اختصاصی استفاده نمایید: شما قادر هستید یک سپر نوری در اطراف سفینه قرار دهید که جلوی بخشی آسیب‌های وارده را می‌گیرد. نکته جذاب این است که می‌توانید این شیلد را در حالت استاندارد استفاده کنید یا آن را به عقب یا جلوی سفینه اختصاص دهید.

اینکه بدانید چه زمانی باید قدرت سپر را در جلو یا عقب استفاده کنید، یکی از نکات کلیدی برای بقا در دنیای بازی Star Wars: Squadrons است. هنگامی که در تعقیب یک سفینه هستید، تمام قدرت شیلد را به جلوی سفینه منتقل کنید و هنگامی که یک سفینه دشمن شما را تعقیب می‌کند، قدرت شیلد را به پشت سفینه انتقال دهید تا جلوی آسیب‌های احتمالی را بگیرید.

– روش‌های مقابله با موشک‌ها را یاد بگیرید

بازی Star Wars: Squadrons

موشک‌ها بیشترین آسیب را به فایترها وارد می‌کنند و راه مناسبی برای نابودی اسکادران دشمن هستند. بدیهی است که اگر دشمن هم به سوی شما موشک شلیک کند، دچار مشکل می‌شوید. خوشبختانه برای مقابله با این مسئله، راه‌های زیادی وجود دارد.

آسان‌ترین روش، استفاده از «اقدامات متقابل» خود سفینه است. با این حال، استفاده از این روش برای شما محدودیت ایجاد می‌کند و اینجا است که مهارت بازیکن در مانور دادن اهمیت پیدا می‌کند. اگر موشکی به سوی شما شلیک شد، باید سرعت را افزایش داده و به حداکثر برسانید، سپس در جستجوی نقاط تنگ باشید تا بتوانید با مانور دادن و چرخش‌های ناگهانی، موشک را منحرف کرده و باعث شوید که به چیزهای دیگر (همانند سنگ‌های معلق) برخورد کند. یکی دیگر از روش‌های موثر، یاد گرفتن اصولی دریف کردن است، شما پس از دریفت، در مقابل موشک قرار می‌گیرد و با شلیک کردن می‌توانید آن را نابود کنید. این کار آسان نیست و به تمرین نیاز دارد اما اگر در آن حرفه‌ای شوید، دیگری مشکلی در مقابل شلیک موشک‌ها نخواهید داشت.

– آشنایی با لود آوت‌ها (Loadouts)

بازی Star Wars: Squadrons

بازی در مجموع هشت سفینه از چهار مدل مختلف دارد که هر کدام دارای لود آوت‌ یا همان تجهیزات اختصاصی هستند. شما با تغییر تجهیزات، باید ببینید از کدام یک بیشترین نتیجه را در میدان جنگ می‌گیرید و با توجه به سبک بازی خود، می‌توانید مناسب‌ترین سفینه را انتخاب کنید.

البته شما می‌توانید با همان لود آوت اصلی و استاندارد سفینه‌ها پیشروی کنید اما تغییراتی که می‌دهید، می‌توانند نتایج غافل گیر کننده‌ای برای شما داشته باشند. برای مثال با ایجاد تغییراتی در فایتر تی آی ای (TIE Fighter)، می‌توانید کاری کنید که سپر قوی‌تری داشته باشد یا فایتر ره گیر با ایجاد تغییراتی، می‌تواند از نظر قدرت هجومی، قوی‌تر شود.

– همیشه در حرکت باشید

بازی Star Wars: Squadrons

برای اینکه به یک بازیکن حرفه‌ای در بازی Star Wars: Squadrons تبدیل شوید و از بازی لذت بیشتری ببرید، باید بدون وقفه در حرکت باشید. این بدین معنا نیست که همیشه باید سفینه شما با حداکثر سرعت در حرکت باشد، بلکه بدین معناست که نباید هرگز متوقف شوید، زیرا با این کار به یک هدف آسان تبدیل می‌شوید و به راحتی از پای در خواهید آمد.

هنگامی که تعقیب دشمن هستید یا قصد حمله دارید، باید در سریع‌ترین حالت ممکن حرکت کنید و در هنگام مانور دادن، باید سرعت را کم کرده و بتوانید بدون تلف کردن زمان، دور بزنید. هر اتفاقی که افتاد، هرگز متوقف نشوید. همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، دور زدن و مانور دادن در سرعت بالا سخت است، بنابر این باید یاد بگیرید که در چه سرعتی می‌توانید این کارها را به شکل درست انجام دهید.

در بازی‌های شوتر اول شخص، معمولا باید یک لحظه بی‌حرکت باقی بمانید تا گلوله‌های شما به دشمن برخورد کند، این استراتژِی در بازی اسکادران جواب نمی‌دهد و کلید پیروزی در سرعت نهفته است. باید به تدریج یاد بگیرید که چگونه در سرعت بالا، درست هدف گیری کرده و شلیک کنید، در غیر این صورت در مقابل دشمن و رقبا (خصوص در بخش رقابتی آنلاین) حرفی برای گفتن نخواهید داشت.

– شخصی سازی کردن کنترل‌ها

بازی Star Wars: Squadrons

شما می‌توانید کنترل‌های بازی را شخصی سازی کنید. این اتفاق خوبی برای کسانی است که از محل قراری دکمه‌های پیش فرض رضایت ندارند یا احساس می‌کنند از جا به جایی آن‌ها، نتیجه بهتری می‌گیرند. بازی به شما در این زمینه آزادی کامل می‌دهد و می‌توانید همه چیز را به دلخواه خود تغییر دهید.

از همان اوایل بازی، همه دکمه‌ها را بررسی کنید و حتی به آزمون و خطا بپردازید تا ببینید از چه چیزهایی بهترین نتیجه را می‌گیرید. بهترین دکمه‌ها را برای شلیک کردن و اولویت بندی نیرو انتخاب نمایید تا هرگز در دسترسی سریع به آن‌ها چالشی نداشته باشید.

– ابتدا بخش داستانی را به پایان برسانید

بازی Star Wars: Squadrons

بسیار مهم است که قبل از ورود به بخش آنلاین چند نفره، بخش داستانی را به صورت کامل به پایان برسانید. بازیکنان زیادی هستند که علاقه‌ای به بخش‌های داستانی و تک نفره ندارند اما توصیه می‌کنیم ابتدا به سراغ این بخش بروید.

کمپین بازی Star Wars: Squadrons داستان فوق‌العاده‌ای ندارد اما تمامی نکات مهم را به شما آموزش می‌دهد و می‌توانید به آن به چشم یک بخش آموزشی نگاه کنید. اگر می‌خواهید در بخش آنلاین به رقابت بپردازید، باید بدانید که در مقابل بازیکنان حرفه‌ای و بی‌رحم زیادی قرار می‌گیرید، بخش داستانی می‌تواند شما را تا حدی آماده کند و حداقل اصول اولیه و اساسی را از آن خواهید آموخت.

– بخش توضیحات ماموریت‌ها

بازی Star Wars: Squadrons

اگر به تجربه بخش داستانی پرداختید، شاید اهمیتی به توضیحات اولیه قبل از ماموریت‌ها ندهید و تمام تمرکز خود را بر روی مبارزه و گیم پلی بگذارید. به هر حال، اهدافی که باید انجام دهید، در صفحه بازی نمایش داده می‌شود و چه ضرورتی دارد که به آن جلسات توجیهی خسته کننده توجه داشته باشید؟

اما این بخش توجیهی بسیار مهم است، زیرا دستورالعمل‌های کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدانید دقیقا چگونه می‌توانید یک ماموریت را با موفقیت پشت سر بگذارید. برای مثال، به شما گفته می‌شود که در ماموریت پیش رو، باید به کدام بخش یک سفینه خاص شلیک کنید تا نابود شود یا باید به کدام منطقه پرواز کنید. در میدان مبارزه، بعضی وقت‌ها اوضاع آن قدر به هم ریخته است که نمی‌دانید دقیقا باید به کجا بروید یا چه کاری انجام دهید. بنابر این به بخش توضیحات ماموریت‌ها توجه کنید تا از همان ابتدا، از همه چیز آگاهی داشته باشید.

– اهمیت همکاری تیمی

بازی Star Wars: Squadrons

شاید وسوسه شوید که بخش آنلاین را به صورت انفرادی انجام دهید و حتی در رقابت‌های آنلاین (5 در برابر 5)، کاری با هم تیمی‌ها نداشته باشید و کار خودتان را انجام دهید. اگر می‌خواهید پس از به پایان رساندن بخش داستانی، بازی را کنار بگذارید، آن وقت مشکلی نیست که بی هدف به اطراف پرواز کنید، از نماهای زیبا لذت ببرید و دشمنان را نابود کنید. اما اگر می‌خواهید در این بازی ماندگار شوید و آن را برای مدتی طولانی بازی کنید، این تاکتیک‌های فوق الذکر جواب نمی‌دهد و البته خسته کننده می‌شود.

همکاری تیمی در این بازی نقش پررنگی دارد و شما همیشه باید در نزدیکی هم تیمی‌ها باشید و نقش خودتان را در تیم بدانید. پیاده سازی استراتژی‌های تیمی، تنها راهی است که می‌توانید در مقابل دشمنان پیروز شوید. این بازی بیشتر به اورواچ (Overwatch) نزدیک است تا بخش فری فور آل (Free-For-All) آثاری همچون کال آف دیوتی که هر کسی تنها به فکر خودش است.

بازی جنگ ستارگان: اسکادرانز هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس قرار دارد. این بازی برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 نیز تایید شده است.

آیا بازی Star Wars: Squadrons را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*